U zagrebačkom Botaničaru upravo je u tijeku zanimljiva izložba – Avisomnia svestrane umjetnice Dore Stipaničić pod umjetničkim imenom Orla Bird.

Avisomnia

Postav izložbe predstavlja presjek radova nastalih između 2020. i 2022. godine s naglaskom na Avisomnia tarot špil karata koji je polako nastajao u tom dvogodišnjem razdoblju. Svaka ilustracija čini svoj vlastiti mikrokozmos, tumačeći apstraktne ideje kroz simboličke prikaze. Orla inspiraciju za radove dobiva iz snova i prirodnih formi, a svoj unutrašnji svijet istražuje kroz biljne ornamente i formu ljudskog tijela. Tarot je špil koji se sastoji od 78 karata te svaka od njih nosi kompleksno značenje. Podrijetlo tarota ne može se odrediti sa sigurnošću, no počinje se koristiti u 15. stoljeću kao kartaška igra da bi se kasnije profilirao kao sredstvo za proricanje sudbine i introspekciju.

Špil se dijeli na dva dijela – Malu i Veliku Arkanu. Mala Arkana sadrži karte u 4 ‘boje’: mačevi, štapovi, pehari i novčići, koje predstavljaju svakodnevne događaje u ljudskom životu, dok svaka od karata u Velikoj Arkani opisuje pojedini arhetip koji odražava važne i nepromjenjive aspekte ljudske naravi. Avisomnia (avis somnia lat. – u slobodnom prijevodu: ptičji snovi) špil je koji se bazira na tradicionalnom Rider Waite Smith tarotu. Sastoji se od potpuno novih vizuala u autoričinom stilu, oslanjajući se na tradicionalnu simboliku svake od 78 karata.

Dora Stipaničić rođena je 1988. U Zagrebu, 2014. diplomirala je na Arhitektonskom fakultetu, a 2020. promijenila kreativno usmjerenje i otvorila studio za dizajn i ilustraciju. Kao Orla se bavi se širokim spektrom vizualnih djelatnosti – od logo dizajna, dizajna vizuala, dizajna tetovaža i ilustracija po narudžbi, do nakita od mesinga te ručno oslikanih kimona i tapiserija. Kombinira projekte za klijente sa samoiniciranim projektima koje pretvara u uporabne predmete i umjetničke printeve. Živi i radi u Zagrebu, a njezine radove, magične taror ilustracije sada imate priliku vidjeti na izložbi u Botaničaru, do 13. studenog.

Fotografije: Ivica Ivčević