U jeku informacije kako zagrebačka Vlaška ulica djelomično postaje pješaka zona te se zatvara za promet između Draškovićeve i Palmotićeve, iz svijeta stiže još jedan dobar primjer te dobre ideje.

Posljednje dvije godine trajala su ispitivanja o ideji proširenja pješačke zone u prometnoj berlinskoj ulici Friedrichstrasse. Kako je nedavno u svom službenom priopćenju objavio Odjel Senata za okoliš, mobilnost, zaštitu potrošača i klime, projektni rezultati ispitivanja prometa pokazuju način kako utjecati na atraktivan moderan prostor u urbanom okruženju. Velika razina odobravanja prolaznika kroz Friedrichstrasse bez automobila dokazana je kroz povećan promet pješaka i biciklista, a svi koju prođu ulicom ovdje se i zadržavaju duže te uživaju u pješačkoj zoni.

„Razvijat ćemo Friedrichstrasse i njegovu okolicu u atraktivan, moderan i zelen urbani prostor – zajedno s civilnim društvom. Fokus je na perspektivi pješaka. Trenutno radimo na redefiniciji pojma šetnice, stvaramo visoku kvalitetu boravka u ulici i tako pomažemo lokalnoj maloprodaji. Preokret u pogledu mobilnosti će uspjeti samo ako smo otvoreni za isprobavanje stvari – a zatim ćemo donijeti odluke“, izjavila je ovom prilikom Bettina Jarasch, senatorica za okoliš, mobilnost, zaštitu potrošača i klime.

Kao rezultat istraživanja, koja su sveukupno ocijenjena pozitivno, Odjel Senata za mobilnost nastavit će provoditi takozvanu djelomičnu konfiskaciju (trajno uklanjanje privatnog motornog prijevoza iz ovog dijela Friedrichstrasse) u okrugu Mitte.

Istodobno, koncept lokalnog prometa rješava probleme koji su identificirani u prethodnoj implementaciji. Konkretno, problematičnom se pokazala biciklistička staza na sredini ulice jer se ne slaže dobro s pješačkim prometom. Ubuduće će pješački promet stoga svugdje na Friedrichstrasse imati prioritet. To otvara nove mogućnosti dizajna za dio bez automobila između Frencha i Leipziger Strasse. Biciklizam bi se ubuduće, kao što je već bilo predviđeno prioritetnom mrežom biciklističkog plana, trebao odvijati paralelnom Charlottenstraße kao biciklistička ulica bez prolaznog prometa. Trgovine, hoteli i višekatna parkirališta ostaju dostupni automobilom ili za dostavu.

U tu svrhu priprema se veliki natječaj za dizajn koji će obuhvatiti cijelo područje.