Korisnici aplikacija u Velikoj Britaniji i SAD -u provode više vremena na TikToku nego na YouTubeu, pokazuje novo izvješće. Zašto je YouTube “ispao iz štosa”?

Iako ovu relativno mladu aplikaciju često uspoređujemo s Twitterom, Facebookom i Instagramom, zaboravljamo da je prva dominacija videozapisima stigla od strane YouTubea. I iako djeluje da je riječ o gigantu koji skoro pa drži monopol kad je riječ o glazbenin spotovima, vloggerima i snimkama raznih emisija te da ne može pronaći dostojnog protivnika, TikTok, koji funkcionira na videozapisima, no na drukčiji način, počeo je dominirati i ljudi upravo ondje provode najviše vremena. 

Podaci iz tvrtke za praćenje aplikacija App Annie pokazuju da je prosječno vrijeme po korisniku provedeno na aplikacijama puno veće na TikToku, što ukazuje na visoku razinu angažmana. Međutim, YouTube zadržava prvo mjesto u ukupnom vremenu provedenom – ne po korisniku – budući da ukupno ima mnogo više korisnika. 

Video gigant u vlasništvu Googlea procjenjuje se na dvije milijarde korisnika mjesečno, dok su iz kompanije TikTok sugerirali da ih je sredinom 2020. godine bilo oko 700 milijuna.

No, ako imaju skoro triput manje korisnika koji puno više vremena provode kod njih, to znači nekoliko stvari – snažnija zajednica i bolji angažman. Na tržištu su tek četiri godine, a ovu dominaciju ne drže odnedavno – preuzeli su vodstvo još u lipnju prošle godine i otad dominiraju. Također, među društvenim, komunikacijskim, foto, video i zabavnim aplikacijama, TikTok je rangiran kao najpreuzimaniji u svijetu od 2020. godine.

I ako nas to pomalo čudi, nikako zapravo ne šokira ako se gleda ispod površine. Instagram koji radi algoritamske preporuke koje nemaju veze s vašim preferencijama, YouTube reklame prije, nakon i usred snimaka s upitnim sigurnosnim preprekama koje nas ne osiguravaju da netko, primjerice, ne može objaviti snimke zločina, nasilja, s pravom ljude odmiču od sebe. YouTube, koji čak ima slogan da smo im “više nego gledatelji”, zapravo nimalo ne čini da bi nas u to stvarno uvjerio. Dapače, djeluje kao da nas još više žele iskoristiti za profit, s time da on većinom ne odlazi stvarnim kreatorima sadržaja.

U moru toga, TikTok djeluje kao asertivna aplikacija koja se temelji na stvaranju zajednice, informiranju i educiranju. Unatoč svojim pojedinim manama, poput zaštite privatnosti i suspektnih izazova koji bi trebali biti zabranjeni, ne može mu se osporiti da vam nudi puno sadržaja u kratkome roku, čini ih zabavnim i ostavlja prostor za normalnu i kreativnu interakciju. A za razliku od YouTubea koji često iziskuje kvalitetnu opremu, TikTok vam nudi platformu za izražavanje koju držite cijelo vrijeme u džepu, a važniji je sadržaj od vizualnog izričaja (iako niti drugo ne može škoditi) A pomaže i to što pokreće trendove brzinom kojom niti jedna društvena mreža ili platforma dosad nisu uspjele. Hoće li to natjerati ove gigante da čine bolje, nestrpljivo čekamo vidjeti.

 

Foto: Sean Gallup/ Getty Images News  via Getty Images