Proizvodnja vina i obrada vinograda često je obiteljski posao kojim se bavi više generacija. Svaka donese nešto novo s obzirom na vrijeme u kojem proizvodi, ali nosi i neki dio tradicije. Vinarija iz Vižinade ima sasvim drugu priču, a to se vidi iz njihovog pristupa, načina proizvodnje, etikete i samog naziva
OH WINES vinarija je koja se nalazi u općini Vižinada, na odličnoj poziciji između mediteranske i kontinentalne Istre gdje je mikroklima idealna za proizvodnju tehnički savršenog grožđa. Tamo je Saša Bernobić stvorio vinariju u kojoj se proizvodi po pravilima “Njemačke škole”. Saša je po struci magistar inženjer agronomije koji je od malih nogu volio stvarati, a poljoprivreda, odnosno vinarstvo mu je omogućilo upravo to – stvaranje nečeg novog i drugačijeg.
“Nisam bio siguran što sam napravio, pa sam prvo vino poslao na natjecanja”
Prve trsove posadio je još 1999. godine i s obzirom da je tada bio srednjoškolac bez puno znanja, morao se osloniti na savjete drugih. Fakultet je završio kao jedan od deset najboljih studenata i odmah dobio posao u Agrolaguni. Ovdje stječe ogromno proizvodno iskustvo, a zatim prelazi u Eaton Tehnologies Gmbh, njemačku tvrtku koja je jedna od vodećih u svijetu u području biotehnologije i filtracije vina. Ovdje stječe iskustvo i upoznaje ljude koje smatra svojim uzorima i koji su ga doveli do “tehničke savršenosti” u proizvodnji. Uz puno učenja i rada, 2015. godine kreće samostalno u proizvodnju vina. Kako sam kaže, nije bio siguran što je točno napravio od tog prvog vina, pa ga je poslao na natjecanja diljem Hrvatske i Europe. Te je godine za svoja vina osvojio ukupno 8 zlatnih medalja!
Moderan pristup u svakom segmentu – od proizvodnje do OH imena
Filozofija proizvodnje razlikuje se od svega na domaćem tržištu, a tu filozofiju prati i dizajn, za koji je zaslužna grafička dizajnerica Renata Rupil. Stvorili su novu dimenziju vina na tržištu koja se temelji na tehničkoj savršenosti koja je idealna za konzumaciju. To zapravo znači da Saša točno zna broj bobica koje idu u svaku sortu i ima potpunu kontrolu nad proizvodnjom, ali naglašava kako si on to i može priuštiti jer je trenutno mali. Ono što većinu zanima je stvarno posebno ime – OH WINE. Kako smo saznali, ono se temelji na tri segmentra: u sebi krije mikrolokalitet Ohnići gdje su smješteni vinogradi i maslinici, OH je karboksina skupina etanola u logu svakog vina koja označava moderan pristup i treći dio odnosi se na reakciju koju žele izazvati – onaj OH doživljaj kada probate nešto kvalitetno.
OH vina i maslinova ulja koja trebate probati
Namijenjena su zapravo svima, ali posebno onima koji vole probati nešto novo, nepoznato i interesantno. U ponudi imaju 5 etiketa vina i 1 pjenušac limitirane serije. Za one koji vole mirnija vina, tu su MALVAZIJA, OH YEAH (kupaža malvazije i chardonnaya) i OH MY DARLING (rose od terana). Za one koji više vole crvena vina, tu je TERAN i OH MY GOODNESS (kupaža terana, merlota i cabernet sauvignona). Pjenušac OH ROSALINE limitiran je samo 200 boca godišnje, a proizvode ga od terana klasičnom metodom proizvodnje.
Uz proizvodnju vina Saša se odlučio i na drugačiju proizvodnju maslinovih uljastoga je jedini u Hrvatskoj koji proizvodi maslinovo ulje procesom otkoštavanja. Radi se o procesu tehnološke prerade, naziva denocciolato, u kojem se maslini odstranjuje koštica. Na taj se način postiže višlja nutritivna vrijednost i puniji okus ulja. Proizvodnja je puno skuplja, a količina finalnog proizvoda puno je manja. Ulje je upravo izašlo na tržište pod imenom OH EVOO 1430 od 250 ml i OH EVOO 5720 od 1000 ml, a brojevi označavaju broj otkoštenih plodova maslina u boci. Finalna cijena za malu bočicu od 250 ml je 375 kn i za magnum bocu od 1000 ml u iznosu od 1000 kn.
Velike želje i još veći planovi
Iako im se oko 80% prodaje temelji na njemačkom i austrijskom tržištu, polako idu prema cilju u kojem je domaća prodaja i izvoz u omjeru pola – pola. Ova im je godina kao i mnogima bila neplanirana i puna iznenađenja, ali neka od njih su bila pozitivna. U ovoj su berbi tako dobili tehnološki savršenu bobicu s najoptimalnijim parametrima. Kreću u kreiranje tzv. “elitnije” linije crnih vina gdje žele potaknuti maštu najzahtijevnijih vinoljubaca.
Trenutno su orijentirani na vlastitu degustacijsku salu u kojoj obožavaju upoznavati goste, a cilj im je da što više wine barova i restorana u svojoj ponudi ima njihova vina. Na glasu su kao jako komunikativna obitelj pa je svako druženje u njihovoj vinariji pravi užitak. Na vama je da odaberete dan i uvjerite se u to sami.
Gastro priče i preporuke Andree Pančur možete pratiti i na njezinom blogu Andreine priče.