”Nikad nisam surađivala s brendovima u čijim se pričama ne pronalazim.”
Ana Bacinger – pionirka modne blogerske scene u Hrvatskoj, novinarka, stilistica, content creatorica, osnivačica bloga i brenda Little Fashion Paradise. Ana već 13 godina uspješno usklađuje sve svoje ljubavi, koje je pretvorila u posao. Kada je nastupila pandemija i njezin je život nakratko stao. Danas pak ima posla više no ikad prije i upravo smo s njom odlučili porazgovarati o budućnosti influencanja u Hrvatskoj.
Koliko bi rekla da se posao influencera promijenio od starta pandemije do danas? Prvo se dogodila općenita pauza sa svim oglašavanjima, no zatim je krenulo dalje… Kako bi danas opisala situaciju?
Moram priznati da sam prošle godine u ožujku kad smo proglasili prvi lockdown bila jako zabrinuta što će biti s mojim poslom. Osim kontinuiranih suradnji koje imam putem bloga i Instagrama, vanjski sam suradnik brojnih modnih izdanja, stvaram content raznim klijentima i u tom jednom danu otkazano mi je bilo gotovo sve. Jedino što sam mogla je nadati se da taj period neće predugo trajati i da će klijenti shvatiti da oglašavanje, stvaranje sadržaja i ostale suradnje moraju krenuti dalje.
Dva mjeseca sam bila bez posla, no sredinom svibnja klijenti su se počeli vraćati i evo danas se mogu pohvaliti da ih imam čak i više nego prošle godine u ovo isto vrijeme. Bilo je to jedno izuzetno stresno razdoblje jer sam prvi put u trinaest godina, koliko sam freelancer, na kratko požalila što nemam neki siguran posao. Svatko se s tim stresom nosio na svoj način, ja sam odlučila biti kreativna i upravo sam u tom periodu odlučila pokrenuti svoj mali LFP collection brend koji sam lansirala krajem prošle godine!
Koliko se promijenio tvoj stav prema klijentima ili jesi li sama možda promijenila pristup influencanju, možda zaključila da na neke suradnje ne želiš pristajati ili se nekoj temi želiš posvetiti više?
S obzirom da imam dugoročne suradnje i da radim s brendovima i s klijentima s kojima od samog početka imam odličan odnos nisam promijenila pristup. Svaki od tih brendova volim, nosim i podržavam, dajem mu svoju sto postotnu kreativu i stojim iza njega. Nikad nisam surađivala s brendovima u čijim se pričama ne pronalazim. Od samog početka šaram između mode i lifestylea na svom blogu i Instagramu, a rekla bih da sam se zbog cijele ove situacije s pandemijom možda malo više okrenula lifestyleu.
Ne znam osobu na koju pandemija nije utjecala i svi smo iz ove situacije naučili nešto. Ja osobno više ne kupujem neplanirano, ne gomilam robu koja mi ne treba, odlučila sam da ću radije uložiti u jedan kvalitetan i vječan komad nego na sniženju kupiti pet pari jeftinih cipela koje na kraju samo stoje na polici. Kako sam i sama krenula u razvijanje brenda, odlučila sam biti još veća podrška hrvatskom dizajnu i proizvodnji pa radije svoj novac ostavljam njima, nego velikim korporacijama.
Što misliš o onima koji su, ili još uvijek, proriču negativnu budućnost modi i modnim influencerima? Kako ti vidiš budućnost, što bi htjela, čemu se nadaš po pitanju svog posla?
Mislim da je nepromišljeno oslanjati se samo na posao influencanja. Suludo mi je razmišljati da ovisim o jednoj aplikaciji koja s jednim algoritmom može promijeniti moj život. Zato i dalje vodim svoj blog, radim kao modni novinar i urednik, povremeno stiliziram, stvaram content i evo smišljam novu proljetnu kolekciju za svoj LFP collection.
Ova godina će sasvim sigurno biti odlična za modne influencere jer se svake godine marketinški budžet za društvene mreže povećava, a najveći dio ide upravo influencerima. No, dugoročno ne znam što će biti. Iskreno, imam 36 godina i voljela bih da ne moram svaki dan razmišljati koju ću fotku staviti na feed. Fokusirana sam sve više na svoj brend jer vidim da se ljudima sviđa pa svoju budućnost nekako vidim u tome.
Imaš puno iskustva sa svjetskim brendovima poput Sezanea i COS-a, koliko daleko ili blizu su domaće suradnje od svjetskih? Što bi po tebi trebalo biti bolje?
Sezane, COS, Tammy & Benjamin, HVISK, Josefinas, s.Oliver i Mona samo su neki od brendova s kojima surađujem bez posredovanja agencija u Hrvatskoj. Ono što mogu reći je da imaju puno ležerniji pristup svemu, da je jedino što žele da se njihov brend na najbolji mogući način prirodno uklopi u moj stil i da žele da nosim njihove proizvode. Nema detaljnih razrada objava, nema pdf prezentacija u kojima striktno piše što klijent želi, a što ne želi – imam kreativnu slobodu predstaviti ih svoj način. Oni se jednostavno žele povezati s tobom i žele da postaneš dio njihove zajednice. Pronašli su se u estetici koja je vidljiva na feedu i njima je jedini cilj osvanuti na tom feedu.
Kod nas situacija ide na bolje, no još uvijek postoje klijenti koji ne razumiju da je najbolje pustiti influencera da napravi objavu bez striktnih smjernica i sugestija. Iako s većinom svojih klijenata imam otvorene ruke jer su s vremenom naučili da će sigurno dobiti kvalitetan sadržaj, voljela bi da i ostatak shvati da je Instagram jedno kreativno mjesto na kojem je u glavnom fokusu nečiji stil i da se poštuje kreativnost tog individualca. Uostalom, objava na feedu nije jumbo plakat, a mi nismo marketinška agencija koja razvija njihove želje.
Poslovni planovi za 2021.?
Kreativno i kvalitetno odraditi sve dogovorene suradnje koje imam za 2021. godinu i posvetiti se maksimalno svom brendu. Za njega zapravo imam najveće planove, samo se moram dobro organizirati jer kao freelancer radim na jako puno projekata.