U subotu 18.studenog Dolce&Gabanna je na kinesku društvenu platformu Weibo postavio video u svrhu promocije nadolazeće modne revije u Šangaju, uz hashtag #DGLovesChina i #DGTheGreatShow, koja je ubrzo maknuta.
https://www.instagram.com/p/BqXYtsZl6D5/?utm_source=ig_web_copy_link
Sada već zabranjena, ta marketinška kampanja prikazuje mladu Kineskinju, odjevenu u crvenu D&G haljinu, kako štapićima pokušava jesti talijansku hranu poput kanelona ili pizze. U pozadini joj muški narator daje upute kako najlakše baratati štapićima kada je riječ o ‘velikim’ kanelonima. Mnogi Kinezi su ovaj video prozvali rasističkim te tvrde da prikazuje stereotip Kine a ne pravu kulturu. Išli su tako daleko da su i modela koji se pojavljuje u video modnoj kampanji ocijenili kao nedovoljno autentičnim. Vrlo brzo je video zabranjen i maknut s Weiboa, no proširio se društvenim mrežama.
https://www.instagram.com/p/BqbTkY_FB7X/?utm_source=ig_web_copy_link
Pravi problem nastaje kada se dodatno na internetu pojavi prepiska između Stefana Gabanna i Diet Prade, točnije između Michaele P.T. Tranove i samog Stefana gdje ona poziva na bojkot D&G-a koristeći Instagram profil Diet Prade. Stefano odgovara na njezin Instagram ‘story’ i tu počinje vrijeđanje u kojem Stefano u jednom trenutku naziva Kineze g****** te ih proziva zbog toga što jedu životinje poput pasa. Izgleda da je Diet Prada ovdje dala zadnju riječ jer je otkazana revija koja se trebala održati danas u Šangaju. Vrijeme će pokazati kako će se dalje ova rasistička i seksistička borba do kraja odigrati.
https://www.instagram.com/p/BqbjuT3nYa4/?utm_source=ig_web_copy_link
https://www.instagram.com/p/BqbgvLinF1w/?utm_source=ig_web_copy_link
Iz ureda Dolce&Gabanne se brane da im je profil bio hakiran te se ispričavaju svim Kinezima uz riječi da poštuju Kinu i kineski narod. Pokušava li sada ova talijanska modna kuća opravdati svoj faux pas pozivajući se na hakerski napad ili dijelite mišljenje da je ovaj modnu dvojac D&G rasistički nastrojen?
Naše je mišljenje da je reklama možda malo previše seksistička, ali tu nikako nema riječi o rasizmu, tim više što D&G revije često nose modeli azijskog ili afričkog podrijetla. Možda je samo riječ o dobrom marketingu, jer znate kako se kaže ‘svaka reklama je dobra reklama’.