Nedavno se i Francuski modni dizajner Jean Paul Gaultier odvažio odbaciti korištenja pravog krzna u svojim kolekcijama.
Na taj se način pridružio i ostalim modnim kućama poput Armanija, Ralph Laurena, Michaela Korsa, Stelle McCartney, Guccia,Versacea,Tom Forda, Galliana te Vivienne Westwood, koje su već izbacile pravo krzno iz upotrebe te ga zamijenili umjetnim.
Dizajner je svoju odluku prenio javnosti u direktnom prenosu na francuskoj televiziji, uz izjavu da je način ubijanja životinja radi krzna ‘apsolutno nehumano i žalosno’.
Direktorica međunarodnog programa za etičko postupanje prema životinjama (PETA), Mimi Bekhechi izjavila je da je to rezultat sve većeg pritiska same organizacije, kao i da je to znak mijenjanja vremena i svijesti kod ljudi.
Također je nadodala da se dizajner na to odlučio nakon stalnih protesta koji su se se znali događati tijekom prikazivanja njegovih revija.
‘Uključujući članicu PETE koja je izbačena s njegove revije 2002 godine tijekom Fashion Weeka, nakon što je napravila kaos želeći poslati svoju poruku o zabrani krzna.’
Da su se članovi PETE okomili na ovog ‘enfant terrible’ dizajnera pokazuje i činjenica da je 2006 godine sama direktorica Ingrid Newkirk sa svojim aktivistima okupirala Gaultierov dućan te uništila krznene kapute kao i izlog bacajući crvenu boju koja asocira na krv.
Mimi Beckhechi je izjavila da je ‘ova odluka znak promijene vremena, budući da većina ljudi više ne želi nositi ništa izrađeno od životinja koje se okrutno hvataju i viješaju te ostavljaju da polaku umiru. I dan danas na taj se način hvataju kojoti za izradu kanadskog brenda Canada Goose.
Ove godine i američki Coach, koji je specijaliziran za luksuzni asesoar i torbe, najavio je da potpuno prestaje proizvodnju izrade modnih dodataka od krzna do sljedeće jeseni. I britanska luksuzna modna kuća Burberry također je izjavila, samo par dana prije početka Londonskog Fashion Weeka, da više neće proizvoditi proizvode izrađene od praavog krzna.
Dok se neke luksuzne modne kuće bore kako bi zadržale svoje mjesto na tržištu, drugi velikani poput Fendija, Balenciage, Louis Vuittona i Marc Jacobsa i dalje ignoriraju ‘poziv na buđenje svijesti’.
‘Krzno je danas mrtvo kao i životinje s kojih je skinuto, a neki dizajneri nisu dovoljno zabrinuti te niti ne primjećuju da bi zbog takvih poteza mogli doslovno izgubiti svoje poslove’ izjavila je Bekhechi Mimi aludirajući na sve dizajnere da dobro promisle na koji način kreirati a zadržati svoje klijente.