Plavom telefonu, prvoj i najstarijoj liniji pomoći u Hrvatskoj, prijeti gašenje zbog nedostatka financijskih sredstva. Tužno i istinito. No, nedavno je pokrenuta crowdfunding kampanja čiji je cilj prikupiti sredstva za nastavak rada ove itekako važne udruge.
Plavi telefon je linija pomoći namijenjena za djecu mlade i odrasle, a prvi puta je zazvonila 2. rujna 1991. godine, za vrijeme Domovinskog rata. Od tada do danas primljeno je više od 125.000 poziva i spašeno je na desetke života. Plavi telefon je to uspio uz pomoć od više od 600 volontera koji su bili svima dostupni čak 65 tisuća radnih sati. Također putem raznih projekata usluge Plavog telefona koristilo je više od 14 tisuća djece, ali i više od 3 tisuće roditelja, sve to potpuno besplatno.
A onda je početkom godine stigla vijest o obustavi financijskih sredstava od strane državnih tijela, a Plavi se telefon našao u nimalo lijepoj situaciji – može li uopće opstati bez potpore? Iako je budućnost za najstariju liniju pomoći u Hrvatskoj neizvjesna, Plavi je telefon na svoju inicijativu nastavio djelovati i tijekom pandemije virusa COVID-19 i nedavnog potresa u Zagrebu. Zbog povećanog broja poziva i izvanrednih okolnosti, radno vrijeme Linije pomoći je produženo na svih 7 dana u tjednu, od 9 do 20 h. U skladu sa trenutnim potrebama u planu je i implementacija online sučelja putem kojeg će se korisnici moći javljati i putem SMS-a i Whatsupa.
Prije sedam dana pokrenuta je crowdfunding kampanja “Pomozimo Plavom telefonu da ne odzvoni!”, a tim povodom iz udruge su nam rekli više o tome:
Problemi s kojima se već neko vrijeme susrećemo su nedostatak financijskih sredstava, zbog čega nam je početkom prvog tromjesečja 2020. godine prijetilo gašenje. No uz pomoć donacija i volontera cijelu priču nastojimo održati i dalje.
Pribavljanje financijske podrške za funkcioniranje postaje sve teže dobiti od strane tradicionalnih izvora (na primjer od ministarstva, Grada Zagreba), odnosno ona je nedostatna unatoč dugogodišnjoj prisutnosti i prepoznatljivosti Plavog telefona na nacionalnoj razini. Iz navedenih razloga 7. svibnja smo pokrenuli crowdfunding kampanju čiji je cilj sakupiti sredstva za nastavak rada što uključuje rad Linije pomoći, savjetovališta Otvorena vrata i ostalih projekta koji djeluju u sklopu Udruge.
Budući da želimo nastaviti sa radom, do kraja 2020. godine potrebno nam je 120.000 kuna odnosno 20.000 kuna mjesečno u što ulaze plaće voditelja Udruge i voditelja ureda, režijski troškovi, najam prostora i knjigovodstvene usluge. Sva sredstva prikupljena iznad navedenog iznosa koristili bismo u sljedećoj godini za rad Udruge. I zato nakon gotovo 30 godina kontinuiranog rada i nesebičnog pomaganja, Plavom telefonu je potrebna pomoć kako bi nastavio sa radom i dalje nastavio besplatno pružati usluge korisnicima.
Donirati za Plavi telefon možete putem ovog linka.