Short-form video postao je nît vodilja – na svim frontama. Konzumiramo ga najviše kao korisnici, kreiramo neprestano kao profesionalni ili amaterski kreatori. Sve je kratko, slatko, zapakirano u vizualno moćnih 30 sekundi, poželjno uz udarne glazbene taktove. Zamjeramo im naš sve kraći i slabiji fokus, a hvalimo ih zbog turbokreativnosti ukalupljene u bite-sized sadržaj. Može li short-form biti i provokativan, otvoriti nove diskusije, a pritom ostati – zabavan? Kareem Rahma dokazuje da može, a više od milijun i 700 00 ljudi slaže se s tim
Rahma se do svoje 33. godine okušao u brojnim kreativnim poslovima i hobijima – radio je kao producent nekoliko filmova, objavio je zbirku poezije, kreirao video-instalaciju o političkom nasilju, glumio u kratkom filmu, a onda je 2023. dobio ideju – svi rade podcaste, iz kojih onda režu najbolje isječke za društvene mreže. Što kad bismo imali podcast koji to nije? Može li clip biti podcast za sebe?
View this post on Instagram
Bio je to početak projekta Subway Takes, u kojem Rahma pokušava dobiti najzanimljivije razmišljanje osobe koju “intervjuira”. Sve je pomalo apsurdno – apsurdna je njegova pojava u crnom odijelu i s naočalama u metrou, apsurdno je što kao mikrofon koristi metro karticu, apsurdno je što je baš u metrou naišao na Charli XCX ili Woodyja Harrelsona. Postavlja svom sugovorniku samo jedno pitanje – “What’s your take?”.
Odgovori su priča za sebe. Ponekad su apsurdni poput “salata se treba jesti rukama”, ponekad samo životni poput “u restoranima se treba prestati pjevati ‘sretan rođendan’”, a ponekad provokativni i domišljati poput “vlada bi trebala plaćati svima psihoterapiju” ili, najrecentniji, “moramo pronaći način da se maknemo s Mete i Instagrama”.
Njegovi su sugovornici (vrlo rijetko) “obični” prolaznici, a češće komičari koji traže svoj breakthrough, planetarno popularni glumci i glazbenici ili već prepoznatljiva medijska lica. Osim zanimljivih izjava, dio privlačnosti ovog projekta su komentari u kojima se otvara na desetke argumenata, protuargumenata ili jednostavno duhovitih doskočica na temu iz videa.
View this post on Instagram
Iako je show kuriran i planiran, odaje dojam spontanosti i jednostavnosti – što zbog nefiltriranog načina prikazivanja gostiju, što zbog neočekivanih takeova koje oni govore. Zanimljiva kao i sâm take jest i Rahmina reakcija na svaki od njih jer potom ulaze u kratku, uvijek duhovitu raspravu. Rahma je više puta objasnio kako u dogovoru sa sugovornicima ne traži da take uvijek bude provokativan. Najvažnije je da bude što osobniji.
View this post on Instagram
Dok na društvenim mrežama, a sve češće i u životu, neprestano kuriramo vlastite misli ili izjave ovisno o društvenom kontekstu, Subway Takes dopušta da na vidjelo izađe nešto potpuno stvarno, vrlo često sasvim nelogično i bizarno, a istovremeno samo ljudski. Nije ovo prvi serijal takvog tipa koji je Rahma radio – prethodio mu je Keep the Meter Running, u kojem usred New Yorka lovi taksi, a potom traži vozača da ga odvede do svog najdražeg mjesta u gradu. Stilski su ovo male ode kaosu New Yorka, ali i ljudima – nešto što bi bio svjetski prepoznat projekt Humans of New York fotografa Brandona Stantona u svom video-izdanju. Uz manje intenzivne životne priče i jednog potpuno otkačenog voditelja.
View this post on Instagram
Kareem Rahma inače je rođeni Egipćanin koji je odrastao u Minnesoti, gdje je i studirao novinarstvo i oglašavanje. Osim brojnih poslova, radio je i u izdanjima Vice i New York Times, a budući da se i sâm okušao u karijeri stand-up komičara, posebno voli dati prostor takvim kolegama. Pojavljivanje u short-form viralnim videima vidi kao ekvivalent komičarskom setu u klasičnim late-night emisijama.
Rahma nije jedini – val domišljatih short-form intervjua sve je jači, od Subway Takesa do Chicken Shop Datea Amelije Dimoldenberg. Možda je njihova najveća čar upravo to što pokazuju kako autentičnost, čak i u 30 sekundi, može otvoriti sijaset tema – a da pritom ostanu neodoljivo zabavni.
Foto: Instagram

