Svaki tjedan donosimo vam pregled najvećih i manje poznatih vijesti iz područja društva, kulture i politike. Vijesti koje su vam možda prošle “ispod radara”, a velik su pomak ili znak nekih većih pomaka pripadajuće industrije – u pozitivnom, ali i u negativnom smjeru

Zohran Mamdani postao gradonačelnik New Yorka

On je klasičan milenijalac, veliki foodie, a na YouTubeu možete pronaći njegove rap i hip-hop nastupe. Također je novi gradonačelnika New Yorka, financijskog središte SAD-a. Zohran Mamdani najveći je aktualni fenomen američke politike. Svoj strelovit uspon djelomice duguje kampanji na čelu s Elle Bisgaard-Church, koja je i njegova desna ruka. Cijela kampanja funkcionira kao golemi volonterski pothvat koji odjek ostvaruje na društvenim mrežama. Domišljato, snima promo spotove na jezicima njujorških manjina pa se tako, primjerice, obraća Latinoamerikancima i radi zabavne reelse koji pozivaju na glasanje na gotovo tečnom španjolskom. Štoviše, tjedan dana prije izbora Mamdani je organizirao 40-minutni briefing na koji je pozvao više od 70 kreatora s TikToka, Substacka, Instagrama, YouTubea i raznih podcasta, a prema NBC-ju ukupna publika tih kreatora doseže brojku od 77,3 milijuna pratitelja. Ipak, pogodio je tanku granicu između viralnosti i konkretnih mjera koje želi provesti. Zanimljivo, dok se ljevici često predbacuje fokus na kulturološke teme i ideologije, Mamdani je većinu svoje kampanje govorio ponajviše o ekonomskim promjenama i mjerama koje želi provesti. Više o ovom fenomenu američke politike pročitajte ovdje.

Saint Laurent je službeno najpopularniji brend na svijetu

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SAINT LAURENT (@ysl)

Nakon nekoliko sezona u kojima su Miu Miu i Loewe dominirali vrhom Lyst indeksa najtraženijih svjetskih brendova, Saint Laurent pod kreativnim vodstvom Anthonyja Vaccarella preuzeo je vodeću poziciju. Brend je skočio za dva mjesta i po prvi put zauzeo sam vrh ljestvice, učvrstivši reputaciju jednog od najutjecajnijih modnih imena današnjice. Ovaj uspon brend duguje pametnom pozicioniranju – zadržao je svoje nasljeđe i identitet, dok je istovremeno otvorio vrata interesima nove generacije. Ponuda se i dalje bazira na kožnim komadima, torbama i ready-to-wear kolekcijama, no zbog svoje pricing strategije Saint Laurent pristupačniji je brend od konkurencije kao što su Chanel ili Dior. Revije privlače lica poput Charli XCX i Hailey Bieber, a istovremeno se produkcijski ogranak kompanije, Saint Laurent Productions, širi u sferu filmske umjetnosti, ali i lifestylea.

Olivier Rousteing napustio Balmain

Kreativni direktor i dizajner Olivier Rousteing službeno je napustio Balmain nakon 16 godina na čelu brenda. Završio je tako jednu od najutjecajnijih era u suvremenoj luksuznoj modi. Rousteing je kreativno vodstvo preuzeo sa samo 25 godina, a tijekom narednih je 16 transformirao Balmain iz relativno klasične pariške modne kuće u globalni fenomen, poznat po spoju haute couture umijeća i trendova. Pod njegovim vodstvom, brend je stvorio takozvanu Balmain Army – mrežu slavnih osoba i influencera koji su dodatno učvrstili njegovu prisutnost na društvenim mrežama. Rousteing je svojim kolekcijama isticao inkluzivnost, raznolikost i moderni identitet. Zasad nije poznato prelazi li u drugu modnu kuću niti tko će ga naslijediti.

Rosalía izbacila novi album

Španjolska glazbenica Rosalía predstavila je svoj četvrti album kojim je dokazala da je reinvencija moguća, uz zadržavanje vlastite umjetničke vizije i stila. “Lux” sadrži 18 pjesama koje je snimila s brojnim suradnicima i londonskim simfonijskim orkestrom. Da će album biti senzacionalan pokazao je već singl “Berghain” koji je nastao kao suradnja s Yvesom Tumorom i Björk. Sudar klasične glazbe i eksperimentalnog popa stvorio je jednu od najzanimljivijih pjesama godine. Rolling Stone piše da je “nelagodna, dezorijentirajuća, a pritom magnetična – rizik koji definira Rosalíjin najbolji rad.” Prve su reakcije na Lux izuzetno pozitivne, a Rosalija na njemu pjeva na čak 14 različiih jezika. Tematski album obrađuje teme transformacije, duhovnosti, ženstvenosti, ekstaze i tuge, a muzički se poigrava klasikom, tradicionalnom glazbom i pop izričajem.


Francuska prijeti zabranama Sheinu, unatoč otvaranju trgovine

Ovog se tjedna mnogo govorilo o prijetnjama francuskih vlasti prema kineskom divu ultra brze mode – Sheinu. Francuske vlasti pokrenule su istragu nakon što su se na Sheinovoj web-stranici pojavile seks lutkice pedofilskog karaktera koje je ministar gospodarstva Roland Lescure nazvao “potpuno neprihvatljivim”. Paradoksalno, upravo se tih dana otvarala prva fizička trgovina u Sheinu ispred koje su se stvorile dvije grupe ljudi – u jednoj su prvi kupci stajali u dugačkom redu od jutarnjih sati, a u drugoj su bili aktivisti s transparentima. Protiv Sheina se prosvjedovalo zbog etički upitnih praksi u procesu proizvodnje, ekoloških posljedica njihovog biznis modela, kao i zbog prethodno spomenutih proizvoda. Hoće li ovo otvaranje motivirati Temu i slične retailere da učine isto? Više čitajte ovdje.

Najbogatiji čovjek na svijetu postao je još bogatiji

Elon Musk, već najbogatiji čovjek na svijetu, postao je još bogatiji. Teslini dioničari odobrili su drastično povećanje paketa plaće CEO-u kompanije. Tako će u narednom periodu Muskov paket plaće iznosti bilijun dolara, što je zapravo 275 milijuna dolara dnevno tijekom narednih 10 godina.  Odobren paket Musku bi mogao donijeti dodatnih 423,7 milijuna dionica tijekom desetljeća što drastično povećava njegov udio u kompaniji. Dionice mogu vrijediti oko bilijun dolara, međutim, postoji “kvaka” – Tesla mora dosegnuti vrijednost tržišne kapitalizacije u iznosu od 8,5 bilijuna dolara kako bi Musk bio kvalificiran za primitak dionica, točnije morat će dosegnuti operativne i financijske ciljeve da bi ih dobio.

Foto: Profimedia.hr