Svakodnevno pristižu vijesti o novim načinima primjene umjetne inteligencije. Najnoviji primjer dolazi iz svijeta mode – Ralph Lauren lansirao je prvi konverzacijski AIchatbot koji pomaže u stiliziranju kombinacija i online shoppingu

Ralph Lauren jučer je predstavio digitalnog stilista odnosno tool “Ask Ralph” u suradnji s Microsoftovom Azure OpenAI platformom. Prvo će biti dostupan u SAD-u na iOS i Android uređajima, prije nego što se proširi na druga tržišta.

Ask Ralph – asistent koji kreira savršen outfit prema promptovima

AI chatbot brenda Ralph Lauren

Chatbot odnosno AI stilist treniran je u području mode i moguće mu je davati promptove poput: “Kako stilizirati sivi blejzer?” ili “Kreiraj outfit za koncert.”

Oponaša stilista u trgovini i na takva pitanja daje vizualni primjer outfita koji, očekivano, uključuje komade iz Ralph Laurenovih kolekcija, kao i styling savjete i preporuke. Osim za vaše kombinacije, chatbot može davati prijedloge za modne poklone i odgovoriti na bilo kakvo pitanje povezano sa stiliziranjem, shoppingom i modnim trikovima. Outfiti koje chatbot kreira mogu se odmah kupiti, a iz brenda su rekli da je ovo stvaranje shopping navika nove generacije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ralph Lauren (@ralphlauren)

AI i aplikacije mijenjaju modnu industriju izvana i iznutra

Ask Ralph svjedoči o transformaciji modne industrije, iskustva shoppinga i customer servicea. Pokazuje da AI više neće samo asistirati u kupovini – chatbotovi nisu novost i već ih desetljećima koristimo na raznim webshopovima. No nova generacija AI shopping asistenata davat će savjete, pružati inspiraciju i učiniti modu pristupačnijom. Kao što je to slučaj s Ask Ralphom, AI asistenti vode korisnike kroz cijeli proces kupnje – od ideje, preko pronalaska odgovarajućih komada dostupnih u kolekcijama, do odabira veličine i konačne kupnje – i to sve u istoj aplikaciji.

U posljednjih nekoliko mjeseci otkrili smo brojne aplikacije koje transformiraju način na koji planiramo ulaganja u modu. Osim AI asistenta, sve su češće aplikacije kroz koje možemo isprobati odjeću virtualno i potom odlučiti hoćemo li je kupiti. Takva je, primjerice, aplikacija Doji, u koju korisnici učitaju svoje fotografije, aplikacija stvara digitalnog dvojnika, a potom ga sami stilizirate dostupnom odjećom i dodacima. Primjer je i aplikacija Alta, koja funkcionira kao digitalni ormar i sadrži sve naše komade, koje u aplikaciji možemo kombinirati umjesto da to radimo uživo prije odlaska na posao u žurbi.

Osim za nas kao kupce, najnaprednije tehnologije mijenjaju i samu industriju iznutra. Nove platforme olakšavaju dizajnerima kreiranje unikatnih silueta, novih tekstura i funkcionalnih detalja. Postoje i one koje nude spremne predloške, koje dizajneri potom mogu modificirati svojim promptovima. Na taj način AI omogućuje brže razvijanje ideja, eksperimentiranje s materijalima i bojama te stvaranje kolekcija koje bi tradicionalno zahtijevale više vremena.

Foto: Ralph Lauren, Instagram, Doji