Filmski festival u Veneciji do sada su obilježila prikazivanja istaknutih filmova koji će biti glavni u utrci za nagrade Golden Globe i Oscar, ali i velike modne premijere
Istaknuo se film “Bugonia” s Emmom Stone, kao i “Frankenstein” Guillerma del Tora, u kojem glumi Jacob Elordi. Zapaženi su i naslovi poput “Jay Kelly” te “Father Mother Sister Brother”, dok se s nestrpljenjem iščekuje i premijera novog filma Sofije Coppole posvećenog modnom gigantu Marcu Jacobsu.
Celebrity lookovi u Veneciji pokazuju nove ere modnih kuća
Upravo je moda, uz filmske priče i društvene polemike – ponajprije one vezane uz skretanje pozornosti na događanja u Gazi, u fokusu. Na crvenom tepihu u Veneciji istaknuo se prilično velik broj upečatljivih lookova, no nekoliko ih je posebno važno jer dolaze u trenutku kad su neke od najvećih modnih kuća u jeku promjena kreativnog vodstva.
Vizija Maisona Margiele u režiji Glena Martensa
Brend Maison Margiela od svog je početka 1988. godine gradio vlastitu priču, poprilično drukčiju od razvikanih luksuznih kuća. Nije težio odijevanju celebrityja, nego je njegovao koncept anonimnog luksuza. John Galliano to je promijenio – vratio je teatralne i spektakularne Margielove revije, transformirajući ih u prava statement događanja. Sada kreativno vodstvo preuzima Glenn Martens, koji je prethodno bio na čelu Diesela. Njegovi su potezi već sada vidljivi: Maison Margiela dobio je prvo celebrity lice kao ambasadora brenda – Miley Cyrus. Drugi znak Martensove vizije vidjeli smo upravo na festivalu u Veneciji, gdje je Cate Blanchett na premijeri filma “Father Mother Sister Brother” nosila look iz couture kolekcije Maison Margiela za jesen 2025.
Samo nekoliko dana prije Kim Kardashian nosila je još jednu kreaciju iz te iste kolekcije – obje su uspješno iskombinirale Margielinu teatralnost i otkačenost, posebice Blanchettin look, koji očigledno reflektira Martensovu viziju u kojoj nema prostora za sigurne poteze.
Jesmo li upravo dobili prvi potez Matthieua Blazyja u Chanelu?
Ayo Edebiri, mlada zvijezda serije “The Bear”, prvi se put pojavila na venecijanskom festivalu na premijeri filma “After the Hunt” Luce Guadagnina. Za tu priliku nosila je raskošnu crvenu Chanelovu haljinu na kojoj se radilo gotovo 270 sati. Haljina je bila drapirana, s bogatom, skulpturalnom teksturom koja je u sebi nosila i klasičnu eleganciju i suvremen moment. Uz nju, Edebiri je odjenula i bijelo Chanelovo odijelo od tvida, također s drapiranim detaljima i u zanimljivoj formi. Zašto je ovo posebno zanimljivo? Chanel je nedavno objavio da Matthieu Blazy preuzima kuću te priprema svoj prvi debi u listopadu. Upravo zato ovi lookovi promatraju se kao mogući teaser njegove vizije za budućnost brenda.
Kao što je već bio slučaj s custom Chanel kreacijom za Tildu Swinton, i ovdje se nagađa da su dizajni svojevrsni prijelazni znakovi prema Blazyjevoj eri. Blazyjeva estetika – prepoznatljiva kroz njegov rad u modnoj kući Bottega Veneta – temelji se na majstorskom krojenju, skulpturalnim siluetama i luksuzu koji dolazi iz same konstrukcije odjevnog predmeta, a ne iz logotipa, što znači da bi lookovi iz Venecije mogli nagovještavati Blazyjev spoj sofisticirane elegancije i ekspertimentalnih formi.
Prva haute couture kreacija Jonathana Andersona za Dior na crvenom tepihu
Talijanska glumica Alba Rohrwacher pojavila se na crvenom tepihu u haljini inspiriranoj viktorijanskom erom. Igra proporcijama i formama, spajanje umjetnosti, mode i povijesti te naglašena voluminoznost i razrađeni krojevi – sve su to obilježja prepoznatljivog rukopisa Jonathana Andersona. Anderson je na čelo Diora došao nakon što je ostvario čuda za Loewe i vlastiti brend JW Anderson. Haljina koju je nosila Rohrwacher predstavlja prvo značajno javno pojavljivanje Diorove kreacije pod njegovim vodstvom. Riječ je ujedno i o prvoj haute couture kreaciji za Andersonov Dior, dok se prva revija ženske mode očekuje u listopadu.
Julia Roberts u haljini koja dokazuje Versaceov odmak od prepoznatljivog
Značajna kreativna smjena trenutačno se događa i u Versaceu. Donatella Versace u ožujku je odstupila s mjesta kreativne direktorice, a naslijedio ju je Dario Vitale. U Veneciji smo prvi put imali priliku vidjeti njegovu kreaciju otkako je preuzeo brend – nosila ju je Julia Roberts na premijeri filma “After the Hunt”, u kojem glumi zajedno s prethodno spomenutom Ayo Edebiri. Iz modne kuće otkrili su da je na haljini rađeno više od 300 sati. Riječ je o dugoj haljini od tamnoplave crêpe de chine svile, prošivenoj crnim svilenim detaljima. Ova kreacija važna je jer otkriva Vitaleovu sklonost craftmanshipu, bezvremenskim linijama i suptilnim detaljima, što je pomak od klasične, prepoznatljive Versace estetike. Vitale je inače poznat po spajanju raskošnih elemenata nasljeđa i suvremene urbane kulture – spoj koji možda nije svima odmah “sjeo”, ali bi mogao biti upravo ono što Versaceu treba u novoj eri.
Foto: Profimedia.hr