
Ako ste ljubiteljica statement komada, zasigurno ste fan ukrajinskog brenda Nué Studio, iza kojeg stoji dizajnerica i osnivačica Viktoria Udina. Kolekcije brenda su slavlje odijevanja i želja da svakodnevnicu ukrasite njihovim neodoljivim komadima izrađenima s posebnom pažnjom u ateljeu brenda u Kyivu
Komade brenda možete pronaći u prestižnim svjetskim multibrand dućanima poput Harveyja Nicholsa ili Revolvea, a nose ga fashionistice poput Keshe ili Camile Coelho. Dizajnerica njeguje specifičan jewellery wardrobe koncept, a o čemu se točno radi otkrila nam je u intervjuu koji slijedi. Otkrila nam je i kako je voditi modni brend u teškim ratnim uvjetima te ispričala sve o nedavno predstavljenoj prvoj kolekciji kupaćih kostima, u kojoj se već vidimo na plaži ovog ljeta.

Možete li nam reći nešto o svom putu u modni dizajn? Što Vas je inspiriralo na to da pokrenete Nué Studio i kada ste znali da je to put kojim želite ići?
Oduvijek sam imala strast prema modi od ranog djetinjstva. Moje obiteljsko okruženje njegovalo je moju ljubav prema lijepoj odjeći, pomoglo mi je cijeniti ljepotu u običnim stvarima i potaknulo moju kreativnost.
Kasnije sam sama istraživala styling, posao buyera, rad s tkaninama i nikad nisam imala izričitu namjeru pokrenuti vlastiti brend. Dogodilo se neočekivano. Jednog dana tijekom putovanja u Italiju kao kupac tkanina, naišla sam na prekrasnu tkaninu koja je potaknula ideju. Odlučila sam pokušati, a odaziv je bio golem. Ovaj trenutak bio je prekretnica za mene, natjerao me da shvatim da trebam nastaviti razvijati i širiti ideje koje sam imala na umu.
Možete li pojasniti koncept jewellery wardrobe? Kako je nastala ova ideja i kako utječe na način na koji pristupate kolekcijama. Kako biste opisali filozofiju dizajna brenda?
Koncept jewellery wardrobe (tj. odjeća/garderoba kao nakit) odnosi se na pažljivo odabran izbor komada nakita koje pojedinci skupljaju tijekom svog života, često s namjerom da ih prenesu kao bezvremensko blago. Pitala sam se zašto ne možemo primijeniti istu filozofiju na našu odjeću stvarajući garderobu koja utjelovljuje tu ideju, osmišljavajući dijalog između mode i kôdova nakita.
Cilj mi je bio unijeti umjetnost i smirenost izrade nakita u dizajn odjeće, odražavajući draguljarski pristup rukovanju i predstavljanju dragog kamenja. Počeli smo s kristalnim topovima i grudnjacima, komadima po kojima smo prvenstveno poznati. Moj cilj bio je potaknuti ljude na to da cijene ove predmete, razumiju njihovu vrijednost i njima rade hrabre statement modne izjave umjesto da ih tretiraju kao komade za jednokratnu uporabu. Uz takve komade nisu potrebni drugi ukrasi.
Vaši su dizajni poznati po tome što su odvažni i ostavljaju statement dojam. Kako pronaći ravnotežu između stvaranja nečega vizualno upečatljivoga i održavanja istoga nosivim i svestranim?
To je jedan od najtežih izazova s kojima se suočavamo jer uvijek nastojimo stvoriti izvanredan komad, ali održavamo ravnotežu između blistavog i nosivog dizajna. Stalno razmišljam o ženama koje nose naš brend. Razmišljam o tome tko su, kako se osjećaju u određenim komadima, što žele izraziti i što im možemo ponuditi kroz naše dizajne. Je li udobno ili je previše primamljivo? Ponekad imam ideje koje se možda ne čine vrlo traženima iz raznih razloga, ali ostavim ih čak i ako mi se čine prikladnijima za crveni tepih ili nastup. Ove ideje moj su način izražavanja kreativnosti. Ovaj stalni izazov zahtijeva da svaki komad bude nosiv te istovremeno ima dušu.
Možete li nam reći nešto o kolekciji proljeće/ljeto 2025.?
Ova kolekcija vrlo je osobna za mene i odražava moju duboku zahvalnost za ljetni odmor uz more, kao i ljepotu prirode na našem planetu. Inspirirali su me prekrasni krajolici otoka Maldiva i zadržala sam živopisne slike i uspomene koje su me vodile u stvaranju ove linije. Implementirala sam printove i više resort komada, što je neobično za brend, a istovremeno sam zadržala DNK brenda uključivanjem kristalnih grudnjaka, haljina, luksuznih tkanina i ručno rađenog veza.
Debitantska kolekcija kupaćih kostima izazvala je veliku pažnju. Što je bila inspiracija iza ove kolekcije i kako je povezana s cjelokupnom vizijom brenda?
Odlučili smo kreirati jedinstvene kupaće kostime koji utjelovljuju viziju našeg brenda o odjeći kao nakitu. Naši kupaći kostimi dizajnirani su za nošenje ne samo za plivanje ili sunčanje već i kao upečatljivi komadi. Osnovni modeli sadrže naše prepoznatljive ručno izrađene spirale i školjke uz elegantne i minimalističke kupaće kostime, koji su savršeni za miran odmor. Inspiracija za ovu kolekciju dolazi iz očaravajuće ljepote otoka Maldiva i njihovih prepoznatljivih prirodnih krajolika.
Gdje se proizvode kolekcije brenda? Kako osiguravate kvalitetu i umijeće izrade u svom proizvodnom procesu?
Svi naši odjevni predmeti proizvedeni su u Ukrajini. Nabavljamo najbolje materijale iz Italije i Francuske te surađujemo s vještim krojačima koji koriste tehnike ručne izrade, osiguravajući da svaki komad zadovoljava naše visoke standarde kvalitete. Stvaranje novog komada oduzima značajnu količinu vremena jer usavršavamo pristajanje, kvalitetu kako bismo osigurali da je u skladu s našom vizijom.
Jedan nedostatak je taj što nismo u mogućnosti brzo proizvesti velike količine, što znači da nudimo opcije prednarudžbe za neke komade. Međutim, vjerujem da je naša predanost kvaliteti dokaz činjenice da je svaki komad pažljivo ručno izrađen, što povećava njegovu vrijednost.
Kako je aktualna situacija u Ukrajini utjecala na Vaš rad i pogled na modnu industriju? Kako se nosite s izazovima održavanja poslovanja u tako teškim vremenima?
Rat je imao značajan utjecaj, posebno tijekom prvih šest mjeseci. Morali smo ponovno osmisliti sve naše kreativne i poslovne procese, poboljšati našu logistiku i uspostaviti sustav podrške za naš tim, kako mentalno tako i fizički. Potaknula sam sve da nastave raditi unatoč teškim okolnostima. Nisam mogla odustati jer bi to značilo izdaju mog životnog djela.
Suočili smo se s nestankom struje, prekinutim lancima opskrbe, usporavanjem razvoja i stalnom tjeskobom, ali prilagodili smo se ovom izazovnom vremenu najbolje što smo mogli. Situacija je i dalje teška, ali i dalje sanjamo i nadamo se mirnoj i boljoj budućnosti.
Komadi Nué Studija uočeni su na brojnim slavnim osobama. Kakav je osjećaj vidjeti da dizajne Vašeg brenda nose tako poznate osobe i kakav je utjecaj to priznanje imalo na brend? Možete li podijeliti neke uzbudljive priče ili nezaboravne trenutke sa slavnim osobama ili klijentima koji nose Nué Studio?
Uvijek sam oduševljena kad vidim da naš brend nose poznate i utjecajne osobe. Nikad nismo koristili plaćene promocije, tako da se sva naša vidljivost odvija organski. To je uistinu čast i osjećam se nevjerojatno motiviranom. Ovo priznanje dodaje dodatnu vrijednost brendu iako obično ne dovodi do izravne prodaje.
Svaki put kad vidim slavnu osobu koja nosi naše komade, osjećam se kao dijete čiji su se snovi ostvarili. Imam toliko primjera, ali da navedem samo neke: tri vrhunske influencerice nosile su isti top na novogodišnjem stylingu, svaka na svoj način. Članica španjolske kraljevske obitelji Victoria de Marichalar de Bourbon odabrala je našu haljinu za posebno događanje i izgledala je nevjerojatno elegantno.
View this post on Instagram
Koji su neki od Vama osobno omiljenih komada iz kolekcija Nué Studija i zašto?
Volim odijela, pa kreiranje blejzera dodaje osobni pečat brendu. Moja druga strast su topovi i haljine ukrašene kristalima. Iskreno volim sve ove komade i ne mogu odabrati određenog favorita. A moj najdraži komad svih vremena jest naša suknja Piercing – poluprozirna suknja izrađena od Solstiss čipke s kristalnim prstenima koji opušteno vise.
Na koji ste trenutak najponosniji kao kreativna snaga koja stoji iza Nué Studija?
Bio je to prilično lud trenutak kada smo odlučili stvoriti komade pepita uzorka tako što smo izrezali kristale u oblik svakog pepita dijelića te ih zatim skupili u top i suknju. Rezultat je izgledao nevjerojatno, ali trebalo je do 40 sati da se napravi samo jedan komad. Dizajnirali smo i ono što nazivamo “jewellery korzetom”, inspiriran dizajnom dijademe i potpuno prekriven kristalima.
Ono što me čini ponosnom – dobili smo golemu količinu povratnih informacija od žena koje izražavaju da se nikad nisu osjećale slobodnije, ljepše i šarmantnije nego kad su nosile naše komade. To me uistinu ispunjava ponosom na moj rad i nadahnjuje me na to da nastavim osnaživati žene svaki dan.
Gledajući unaprijed, gdje vidite Nué Studio u sljedećih pet godina? Postoje li neki uzbudljivi novi smjerovi ili projekti koje biste željeli istražiti?
Moj je san izgraditi snažan i dobro poznat, ali još uvijek nišni brend. Želim istražiti nove kategorije, kao što su cipele i dodaci, te surađivati s najboljim talentima i umjetnicima. Moj je cilj stvoriti žensku zajednicu koja osnažuje i nadahnjuje pozitivne promjene. Naš prvi korak bio je mali projekt usmjeren na ukrajinske žene u ratu, iskustvo koje je bilo i dirljivo i inspirativno.
Cilj mi je promicati talentirane vještine i jedinstvene dizajne u svijetu u kojem sve više dominiraju brza moda i umjetno generirani proizvodi. Moja vizija jest uspostaviti brend koji pruža sanjivu garderobu za svaku ženu.
Foto: Instagram @viktoriia_u_, @nue_studio, PR