Second-hand tržište luksuznih torbi već neko vrijeme doživljava svoj vrhunac, a brojke to jasno potvrđuju. Prema procjenama, vrijednost tržišta dosegnut će 7,1 milijardu dolara do 2025., a očekuje se da će do 2035. narasti na 12,5 milijardi, uz prosječnu godišnju stopu rasta od 5,8 posto. Takav uzlazni trend potvrđuje sve veći interes kupaca za održivu modu, ali i za pametna luksuzna ulaganja

No, kako bismo iz prve ruke saznali koji su modeli torbi trenutačno najpoželjniji, a koji više ne izazivaju isti val uzbuđenja, razgovarali smo s Marijom Milić, domaćom stručnjakinjom za luksuzne second-hand i vintage torbe te osobom koja stoji iza Instagram profila Luxury Second Hand Hrvatska.

Marija je svoju priču započela još 2014. kad je iz ljubavi prema modi i pametnoj kupovini počela besplatno pomagati prijateljicama i korisnicama određenih resale platformi u pronalasku željenih dizajnerskih torbi po pristupačnijim cijenama. S godinama se taj hobi razvio u ozbiljan projekt, a 2018. pokrenula je vlastiti Instagram profil, koji je danas postao pouzdana adresa za sve zaljubljenice u second-hand modne dodatke. Marija danas svakodnevno pretražuje tržište u potrazi za najboljim ponudama, surađuje s dobavljačima iz cijele Europe i redovito posjećuje renomirane second-hand sajmove. Također, uz sedam certifikata za autentifikaciju najpoznatijih dizajnerskih brendova i napredan AI uređaj za provjeru autentičnosti brenda Entrupy, Marija svojim klijentima jamči sigurnost, kvalitetu i originalnost svakog artikla koji prođe kroz njezine ruke.

Marija Milić

Što se tiče preloved tržišta, u Hrvatskoj sve više raste svijest o dizajnerskim torbama kao pametnoj investiciji. No nisu svi modeli jednako traženi i Marija nam otkriva koji su trenutačno u najvećem fokusu, a za kojima interes pada.

Torbe za kojima potražnja raste:

Louis Vuitton Speedy (Nano, 25 i 30)

Model Speedy ostaje bezvremenska ikona, ali u svijetu preloved kupovine najtraženiji su manji formati, posebno veličine Nano, 25 i maksimalno 30. Takve torbe nestaju iz ponude gotovo odmah, a starije verzije, osobito one iz 2000-ih i ranije, cijenjene su zbog izdržljivije izrade i prirodne patine koja je trenutačno izrazito poželjna. Patinirani modeli čak su dobili mjesto na pisti Louis Vuitton revije za proljeće/ljeto 2025., čime su dodatno porasli u kolekcionarskoj vrijednosti.

Balenciaga Le City 

Balenciaga Le City doživljava novi val popularnosti, ali u svojoj originalnoj, starijoj verziji. Mini modeli posebno su traženi, i to zbog jedne zanimljive razlike; nekadašnje izdanje dolazilo je s praktičnim ogledalom koje re-edition više nema. Ljubiteljice brenda to često ističu kao nedostatak, a u kombinaciji s činjenicom da cijena novog modela prelazi 1.500 eura, vintage Le City torbe postaju sve atraktivniji izbor.

Chloé Paddington

Nekadašnja it torba iz 2000-ih, koju su nosile brojne slavne osobe, ponovno je u fokusu zahvaljujući Y2K trendovima i povratku boho stila. Na Chloé reviji za jesen/zimu 2025. predstavljena je nova verzija modela Paddington, ali klijentice i dalje aktivno tragaju za originalnim vintage izdanjima. Cijena ovih torbi na second-hand tržištu trenutačno se kreće oko 500 eura, što ih čini dostupnijim, a vizualno vrlo efektnim dodatkom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ARRiVE ARCHiVE (@arrivearchive)

Chanel 22

Jedan od novijih Chanel modela, Chanel 22, brzo je osvojio publiku zahvaljujući svojoj svestranosti. Glamurozna, ali istovremeno i izuzetno praktična, lako prelazi iz dnevne u večernju kombinaciju. Dostupna je u više veličina, a uskoro će se pojaviti i u ponudi Luxury Second Hand Hrvatska, što svjedoči o rastućem interesu za ovaj model među domaćim ljubiteljima mode.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Leia Sfez (@leiasfez)

Bottega Veneta Jodie 

Jodie model brenda Bottega Veneta dobila je ime po glumici Jodie Foster, koja je paparazzima prekrila lice upravo jednom od prvih hobo torbi. Najpopularnija varijanta je Mini Jodie, koja je savršena za dnevne i večernje kombinacije, a iako djeluje minijaturno, dovoljno je prostrana za osnovne stvari te zahvaljujući prepoznatljivom pletivu i obliku, ostavlja snažan dojam.

Torbe čija popularnost opada:

Dior Saddle

Ova ikonska torba doživjela je pravi comeback 2018. kad su influenceri i modni urednici ponovno oživjeli “saddlemaniju”. No čini se da je taj val polako splasnuo jer ju klijentice sve rjeđe nose i traže, a njezina forma, iako prepoznatljiva, više ne odgovara aktualnim trendovima koji favoriziraju funkcionalnost i ležernost.

Louis Vuitton Multi Pochette Accessoires

Kad se pojavila 2019., ova torba bila je gotovo nedostupna. Listama čekanja i viralnim objavama osigurala je status must-have komada, no s vremenom je izgubila ekskluzivnost. Danas je potražnja za ovim modelom značajno opala, a njegova cijena na second-hand tržištu sve više pada ispod očekivanog.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by THREADS (@threadsstyling)

Gucci torbe s GG logom

Modeli s velikim, upadljivim GG logom sve manje rezoniraju s mlađom publikom koja traži suptilnije i promišljenije komade. Iako Jackie torba zadržava svoj status klasika, ostatak modela bilježi pad interesa; dijelom i zato što modni svijet iščekuje Demnin kreativni zaokret u novoj eri brenda.

Givenchy Antigona

Nekoć jedan od najpoželjnijih modela, osobito u poslovnim i urbanim kombinacijama, Antigona u većem formatu sada sve rjeđe ulazi na liste želja. Razlog je sve izraženiji pomak tržišta prema opuštenijim, mekanijim i manje strukturiranim torbama, što ovu krutu i strogo oblikovanu torbu stavlja u drugi plan.

Prada Re-Nylon Re-Edition 2000

Iako je još uvijek vizualno atraktivna i u skladu s Y2K estetikom, tržište je prezasićeno ovim modelom. Modno osviješteni kupci sve češće traže alternativu, a pažnja se sve više preusmjerava na Aimee model, koji nudi nešto drukčiji, svježiji pristup Pradinoj estetici.

Foto: Instagram/@taetaetots, Mytheresa, Prada