Berlinale je mjesto gdje se susreću avangarda i provokacija, gdje se lome tabui i ruše konvencije. Festival koji ne trpi kompromise, koji ne podilazi masama, koji gura filmove do krajnjih granica. Berlinale je više od festivala, to je manifestacija slobode, mjesto gdje se rađaju nove ideje, gdje se otkrivaju novi glasovi, gdje se slavi buntovništvo.

Berlinale – filmovi koji s festivala dolaze u kina

Ovo nije festival za one koji traže sigurne priče i predvidljive zaplete. Ovo je festival za one koji žele biti šokirani, provocirani, potaknuti na razmišljanje; za one koji se ne boje suočiti s mračnim stranama ljudske prirode, s kontroverznim temama i s eksperimentalnim formama.

Jedva čekam zaroniti u taj vrtlog ludila, u tu eksploziju kreativnosti, smjelost koja prkosi svim pravilima. Obožavam gledati filmove koji me tjeraju da se pitam, da se pobunim, da se, čak i promijenim. I Berlinale bez iznimke svake godine lansira barem dva takva filma. Donosim izbor od njih pet koje nakon upravo održanog Berlinalea jedva čekam pogledati u kinu; sigurno će se između njih barem dva pokazati kao ona koja pomiču granice.

“Mickey 17”

Nakon nebrojenih odgađanja i prebacivanja datuma, dugo očekivani film Bong Joon-hoa, nasljednik njegovog Oscarom nagrađenog filma “Parasite”, konačno stiže u kina… A Berlinale je, zahvaljujući tim odgodama, izvukao jackpot, osiguravši svjetsku premijeru. Smješten u distopijskoj budućnosti, film “Mickey 17” prikazuje Roberta Pattinsona u ulozi svemirskog putnika koji pristaje na beskrajno kloniranje svaki put kad “ispusti dušu”. Međutim, kad se suoči s drugom verzijom sebe, stvari uistinu izmiču kontroli za ova dva “potrošna”. Temeljen na romanu Edwarda Ashtona iz 2022. godine, ova primamljiva premisa podsjeća na “Moon” Duncana Jonesa s primjesom crnohumornog obrata. Imamo sve razloge za uzbuđenje, posebno jer je južnokorejski redatelj dokazao da je majstor spektakla, distopije i da briljira kad je riječ o spajanju humora i društvenog komentara, sjetimo se filma “Okja”.

“Mickey 17”, Warner Bros. Pictures

“Blue Moon”

“Blue Moon” je najnoviji film Richarda Linklatera i njegov povratak na Berlinale od premijere njegove epske drame o odrastanju “Boyhood” – filma koji mu je donio Srebrnog medvjeda za najboljeg redatelja i čak šest nominacija za Oscara. Smješten u noć premijere mjuzikla “Oklahoma!”, prvog projekta kreativnih partnera Rodgersa i Hammersteina, film detaljno opisuje sudbonosnu interakciju između američkog tekstopisca Lorenza Harta i Rodgersa. S Ethanom Hawkeom i Margaret Qualley u glavnim ulogama “Blue Moon” već je sada jedan od najočekivanijih naslova u kinima.

“Blue Moon”, Sony Pictures Classics

“Kein Tier. So Wild. (No Beast. So Fierce.)”

Ponovno oživljavanje Shakespeareove tragedije “Richard III.” ne zvuči nužno kao najprivlačnija ideja s obzirom na to koliko su puta već adaptirana djela Barda. Međutim, kad se iza kamere nalazi Burhan Qurbani, koji je 2020. godine oduševio Berlinale svojom zapanjujućom adaptacijom Döblinovog “Berlin Alexanderplatz”, postoji velika šansa da nas očekuje poslastica. Redatelj je premjestio radnju u suvremeni Berlin, gdje krvavi rat bandi dovodi do toga da najmlađa kći Yorkovih postaje vođa podzemlja. To se svakako gleda u kinu.

Kein Tier. So Wild. (No Beast. So Fierce.), Port au Prince Pictures GmbH

“La Tour de Glace (The Ice Tower)”

Veliki smo obožavatelji Lucile Hadžihalilović. Njezini filmovi “Evolution”, “Innocence” i “Mimi” ostavili su priličan trag na gledateljima, pa i nama. Stoga možete zamisliti ushićenost kad je njezin novi film najavljen u konkurenciji. Film je smješten u 70-e i u njemu je u glavnoj ulozi Marion Cotillard. Ona glumi glumicu koja snima filmsku adaptaciju bajke “Snježna kraljica” Hansa Christiana Andersena. Hadžihalilović se bavi opsesijom, magijom i izopačenim igrama uma, i to s Geoffom Coxom, koji joj opet potpisuje scenarij, i s Gasparom Noéom u glumačkoj postavi. Svakako dovoljni razlozi za odlazak u kino.

“La Tour de Glace” (“The Ice Tower”), ARTE France Cinéma

“Lurker”

Kad film nosi znak MUBI, obično znači da se upuštamo u jednu posebnu filmsku priču. Ova platforma poznata je po svojim iznimno pažljivim kuriranim listama filmova. A ove godine, već su osigurali prava distribucije za “Lurker”, napeti indie film o hipsteru i nadolazećoj pop zvijezdi koju iskorištava za slavu. Film je napisao i režirao Alex Russell, veteran televizijskih scenarističkih projekata; od “Beef” do “The Bear”.

“Lurker” već sada nagoviješćuje igranje sa živcima gledatelja, upravo ono što očekujemo od filma koji je ostavio upečatljiv dojam prvo na Sundanceu i onda na Berlinaleu.

“Lurker”, MUBI