U svojoj novinarskoj karijeri imala sam prilike intervjuirati mnoge zanimljive ljude iz modne industrije, ali moram priznati da me naš ovotjedni sugovornik posebno impresionirao. Naime kreativni direktor brenda Bomber Clothing Nikola Filić ambiciozan je i samopouzdan, i to na onaj najbolji način koji te inspirira i daje neku nadu u bolju budućnost, ako će ostati u rukama mladih ljudi poput njega

Nikola je već ostvario impresivnu košarkašku karijeru, a otkad se prebacio u modne vode, ima velike ciljeve i ne zadovoljava se prosječnim rezultatima. Njegove komade već sad nose svjetske zvijezde poput Zayna te brojnih igrača NBA lige, a ambiciozna je i velika revija koju priprema za siječanj u svojem kvartu, voljenoj Dubravi, i to u dvorani u kojoj je i započeo sportsku karijeru.

Nikola nam je u zanimljivom intervjuu koji slijedi ispričao sve o reviji koju željno iščekujemo, kolekciji koju će na njoj predstaviti, a popričali smo i o tome kako je biti dio svjetskog modnog sustava i kako on funkcionira. Svakako scrollajte do kraja!

Nikola Filić

Kolekcija koju ćes predstaviti na reviji zove se Nostalgia. Vidjela sam zanimljivi moodboard na kojem su inspiracije u rasponu od video-igrica, Michaela Jacksona do Tamagotchija. Kako si sve te inspiracije pretočio u kolekciju, reci nam više o tome. Od koliko će se komada sastojati, koje materijale si koristio?

Kolekcija Nostalgia moja je priča ispričana kroz odjeću. Sve uspomene, emocije i iskustva koja su me oblikovala podijelio sam kroz ovu kolekciju. Inspiraciju crpim iz vlastite nostalgije – od videoigrica poput Tamagotchija, Michaela Jacksona pa sve do košarke, koja je bila velik dio mog života. Baš zato za reviju sam odabrao ŠSD Dubrava, dvoranu gdje sam proveo 11 godina igrajući i trenirajući. To mjesto puno je mojih uspomena i idealno se uklapa u koncept kolekcije.
Uza sve to, kolekcija ima i snažan talijanski utjecaj s obzirom na to da sam proveo tri godine profesionalno igrajući košarku u Italiji. Grafike inspirirane talijanskom kulturom prožimaju kolekciju, što je dodatna poveznica s činjenicom da je ideja za Bomber nastala baš u Milanu. Sve te naizgled nepovezane inspiracije – od košarke i talijanskog dizajna do glazbe i videoigrica – isprepliću se u jednu jedinstvenu priču. Kolekcija broji više od sto komada, izrađenih od visokokvalitetnih materijala poput pamuka, vune i tehničkih tkanina. Posebno sam ponosan na skrivene grafike koje se otkrivaju pranjem, što simbolizira kako se uspomene s vremenom sve jasnije ocrtavaju. Cijela kolekcija odražava kontrast između prošlosti i sadašnjosti, spajajući tailoring s elementima streetweara. To je svojevrsni hommage emocijama, sjećanjima i youth kreativnosti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BOMBƎR (@bomberclo)

Iako si poznat po streetwearu i mladenačkoj estetici, u ovoj kolekciji najavljuješ i par “odraslijih” tailoring komada. O čemu se točno radi i kako to da si se odlučio okušati i u tome?

Iako je streetwear i dalje temelj Bombera, u ovoj kolekciji odlučio sam napraviti mali iskorak s tailoriranim komadima – njih šest, točnije. Riječ je o blejzerima, kaputima i hlačama na crtu koji uvode Bomber u svijet tailoringa, ali bez gubljenja prepoznatljive estetike brenda.
Ovi komadi zamišljeni su kao entry point u svijet sofisticiranije mode, nešto što i dalje istražujem i proučavam. Htio sam vidjeti kako se ta “odraslija” estetika može integrirati s onim što Bomber predstavlja. Iako su samo dio kolekcije, tailoring komadi otvaraju vrata za potencijalni smjer u kojem bih se mogao razvijati u budućnosti, bez žrtvovanja youth energije i ležernosti koja je srž brenda.

Tvoje kolekcije uvijek imaju i zanimljive i razrađene grafičke koncepte. Reci nam nešto o grafičkom konceptu koji pripremaš u sklopu ove kolekcije, na kojim komadima će se pojaviti?

Grafički koncept ove kolekcije snažno je povezan s nostalgijom, mojim osobnim iskustvima i inspiracijama iz djetinjstva. Primijetit ćete elemente inspirirane talijanskom kulturom, gdje sam proveo tri godine igrajući profesionalnu košarku, kao i motive iz videoigara, glazbe, pa čak i detalje poput Tamagotchija i Walkmana. Sve te grafike simboliziraju priče, emocije i sjećanja koje sam želio prenijeti u vizualnu formu.
Glavni fokus grafika je na komadima poput T-shirta i hoodeica, gdje imaju najviše prostora za izražavanje. No u kolekciji postoje i detalji skrivenih grafika koje će se otkrivati s vremenom – poput printova koji postaju vidljiviji nakon nekoliko pranja. Ovo simbolizira prolazak vremena i transformaciju sjećanja, što je savršeno uklopljeno u temu nostalgije. Cilj mi je bio da svaki komad ispriča svoju priču, bilo kroz klasične grafike ili kroz inovativne detalje koji izazivaju emociju i povezanost s prošlošću.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NIKOLA FILIĆ (@nikolafilic)

Na kolekciji koju ćeš predstaviti u siječnju suradivao si s Dujom Stojkom, domaćim dizajnerom koji izrađuje kostime za svjetske face poput Cardi B ili Nicki Minaj. Kako je došlo do suradnje te što je točno Duje radio na ovoj kolekciji? Tko je još surađivao na kolekciji?

Suradnja s Dujom Stojkom na ovoj kolekciji bila je prirodan slijed našeg dugogodišnjeg odnosa. Duje je radio na konceptu grafika koje se s vremenom otkrivaju, posebice nakon nekoliko pranja, što je centralni motiv kolekcije. On je nevjerojatan u razumijevanju brendiranja i pričanja priča kroz dizajn, što je ključno za ovu kolekciju. Duje me podržava još od vremena kad sam bio profesionalni košarkaš u Češkoj, prije otprilike šest godina, i uvijek je bio tu kao mentor koji me motivirao i ohrabrivao.
Osim Duje, na grafičkom dijelu surađujem s Ervinom Bešićem, koji je praktički od samih početaka bio neizostavni dio mog tima. Njegova sposobnost razumijevanja moje vizije i estetike čini ga nezamjenjivim dijelom mog poslovanja. S Ervinom radim potpuno ležerno bez previše ograničenja, što često rezultira neočekivanim i uzbudljivim ishodima u dizajnu. Oboje su bili ključni u stvaranju ove kolekcije i omogućili su mi da kroz grafike prenesem emociju i priču koja stoji iza Nostalgije.
Na ovoj kolekciji, uz Duju Stojka i Ervina Bešića, ključnu ulogu odigrala je i Antonija Bucić. Antonija je zadužena za dizajn same odjeće i svojim vrhunskim akademskim znanjem u području fashion designa donosi preciznost i kvalitetu na potpuno novu razinu. Njezino poznavanje materijala, tehničke izvedbe i kreiranja proizvoda osigurava da svaki komad ne samo izgleda impresivno već da je i vrhunski izrađen. Radimo zajedno već četiri godine, a njezin doprinos razvoju Bombera nemjerljiv je. Antonija ima jedinstvenu sposobnost razumijevanja kako ideja i inspiracija mogu postati stvarni komadi odjeće, spajajući tehnički savršenstvo s estetikom brenda. Uvijek gura granice kreativnosti i izvedbe, što Bomber čini prepoznatljivim. Bez nje i svih ovih talentiranih ljudi, Bomber zasigurno ne bi bio na razini na kojoj je danas.

Na reviji ćeš predstaviti kolekciju za sezonu FW 25, dakle, u skladu sa svjetskim tjednima mode/modnim rasporedom (dizajneri muške mode predstavljaju jesensko-zimske kolekcije u siječnju, na Paris/Milano fashion weeku i Pitti Uomo sajmu). Znam da surađuješ s prodajnom agencijom u Milanu. Moraš li zbog tog predstaviti/izrađivati kolekcije par sezona unaprijed? Objasni nam malo kako funkcionira taj modni kalendar, kad radiš u skladu s tim svjetskim ritmovima.

Predstavljanje kolekcije za sezonu FW25 u skladu je s modnim kalendarom koji prati svjetske standarde i raspored najvažnijih modnih događanja, poput Paris i Milano Fashion Weekova te Pitti Uomo sajma. U svijetu mode, dizajneri uvijek rade sezonski unaprijed – kolekcije za jesen/zimu (FW/AW) predstavljaju se u siječnju, dok se kolekcije za proljeće/ljeto (SS) predstavljaju ljeti. To omogućuje prodajnim agentima, showroomsima te maloprodajnim trgovinama dovoljno vremena da naruče, prilagode i pripreme nove kolekcije za dolazak u trgovine.
Suradnja s prodajnom agencijom u Milanu uvodi me u taj međunarodni ritam jer upravo te agencije služe kao posrednici između dizajnera i kupaca. Rad na kolekciji počinje mjesecima unaprijed, pri čemu se od dizajnera očekuje da izradi potpuno razrađene komade prije predstavljanja u showroomsima ili na pisti. Nakon što kolekcija bude naručena, prelazi se na proizvodnju, koja traje nekoliko mjeseci kako bi odjeća bila spremna za distribuciju i dolazak u trgovine u pravom trenutku. To sve zahtijeva iznimnu organizaciju i strateško planiranje – svaki komad, materijal i grafika moraju biti spremni u skladu s tim rokovima. Na ovaj način Bomber se uklapa u globalni svijet mode, prateći standarde i osiguravajući prisutnost na međunarodnoj sceni.

Tvoje komade nose i svjetski poznate face poput brojnih NBA igrača i pjevača poput Zayna, kao i cool umjetnici iz regije. Kako su te pronašli te imaš li omiljeni “celebrity moment”. A ima li netko koga bi rado vidio u tvojim komadima?

Komade Bomber brenda prepoznali su brojni poznati ljudi, od NBA zvijezda do pjevača i umjetnika, a mnogi od njih pronašli su nas putem društvenih mreža, kroz suradnje i preporuke među kolegama. Osim toga, kako brend raste, mnogi su se izravno zainteresirali zbog estetike koju Bomber nudi – spoj mladenačkog streetweara i sofisticiranih, ali uvijek nosivih komada.
Jedan od mojih omiljenih celebrity momentsa bio je onaj kad su nas počeli nositi NBA igrači i regionalne zvijezde poput Marvina Beaglaya, Juana Andersona Toscana i Normana Powella, ali i pjevači poput Brysona Tillera, Feida, Westide Boogiea, Manuela Turiza i Lil Skiesa. To je doista poseban trenutak jer mi pokazuje da je brend prešao granice i postao prepoznatljiv u tako velikim krugovima. Najnovije je to da ćemo surađivati sa Zaynom na njegovoj turneji – to je velika stvar za nas!
Kad bih mogao odabrati nekoga koga bih volio vidjeti u Bomberu, bio bi to, naravno, Kanye West. On je legenda u industriji, spoj mode, glazbe i kulture, a mislim da bi na neki način stvarao dodatan value brendu. Također, Justin Bieber bio bi izvrstan, a s obzirom na to da smo u kontaktu s njegovim stilistom, možda uskoro vidimo njega u Bomberu. Uvijek kažem, sve je to relativno – ako se dogodi pravi trenutak i osoba to osjeti, to je onda super, ali ne stavljam nikakve prevelike pritiske na to.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NIKOLA FILIĆ (@nikolafilic)

Revija koju pripremaš bit će u Dubravi, kvartu u kojem si odrastao, i u kojem i danas živiš. Koliko ti je važno imati reviju baš tamo, doživljavaš li to kao svojevrsni povratak korijenima? Znam da obožavaš svoj kvart pa reci nam što te toliko veže za njega, što ti je najljepše i najposebnije u Dubravi?:)

Da, revija u Dubravi za mene ima posebno mjesto u srcu. To je moj kvart, moj dom – mjesto gdje sam odrastao, pustio korijene i pronašao povezanost sa svojim životnim putem. Dubrava me oblikovala u svakom smislu, od prvih koraka u košarci pa sve do stvaranja Bomber brenda. Za mene revija u Dubravi nije samo povratak korijenima već i način da pokažem da se uspjeh ne mora tražiti samo u centru grada ili velikim metropolama. Ovdje sam odrasao i izrastao u nešto puno veće, a sad imam priliku tom kvartu i njegovim ljudima pokazati da je moguće postići velike stvari, ne samo u velikim svjetskim gradovima.
Što mi je najposebnije u Dubravi? To je, prije svega, njezina autentičnost i soul. Ljudi ovdje nisu izmišljeni, sve je iskreno, jednostavno, a opet jako povezano. To je kvart u kojem svi poznaju jedni druge, gdje se osjećaš kao doma, gdje nema pretvaranja. Upravo to i jeste onaj core osjećaj koji me veže za Dubravu – ta iskrenost, zajedništvo i povezanost koja je teško prenesiva u veće gradove. U Dubravi osjećam da mogu biti svoj, a to je rijetkost u današnjem svijetu.

Pripremaš stvarno veliki event, gotovo neviđen kod nas – tisuću ljudi, velika sportska dvorana, koncert. Kako si došao na ideju napraviti tako veliki projekt, koliko je teško sve to organizirati? I otkrij nam neke detalje – što sve pripremaš i tko sve dolazi na reviju?

Da, pripremam jedno od najvećih modnih događanja u Hrvatskoj, i iskreno, to je golemi izazov. U pitanju je revija koja će okupiti tisuću ljudi, u velikoj sportskoj dvorani, uz koncertnu atmosferu i puno iznenađenja. Ideja da napravim tako nešto zapravo je nastala iz želje da pripremim nešto jedinstveno, nešto što će ostaviti dojam na publiku, ali i odati počast mom kvartu, Dubravi, u kojem sam odrastao. Poželio sam donijeti svu energiju tog prostora i te zajednice u jedan grandiozan event.
Ova će biti druga revija koju radim, a na prvoj sam imao priliku surađivati s prijateljem Coronom, koji je bio ključan u tome da započnem s velikim projektima. Ova suradnja bila je nevjerojatno važna jer je on bio netko tko mi je pomogao da se fokusiram, vjerovao u mene, a i znao koliko znači napraviti prvi korak na tom putu. Iako je on poznat na svjetskoj sceni i ima mnogo svojih obveza, njegova pomoć u tim trenucima bila je presudna, a on mi ju je pružio.
Revija prošle godine bila je fantastična, ali bilo je puno izazova jer nisam imao iskustva u organizaciji ovakvih događanja. Danas znam što treba raditi, ali i dalje učim. Za ovu reviju okupio sam cijeli tim stručnjaka koji mi pomažu u organizaciji i izvedbi. Tu su ljudi koji su moji prijatelji već dugo godina: Luka Olujić, moj brat Paško i Luka Buljan sa svojim logističkim timom koji su tu da sve bude savršeno, Antonela Ivanović, koja vodi backstage i koreografiju, Iva Rukavina, koja je broj jedan u modnom mak-upu u Hrvatskoj te Marcela Vrček, koja se brine za styling, i to na način koji rijetko tko može nadmašiti. Svaka od tih osoba pravi je profesionalac u svom području, a čast mi je što vjeruju u moj projekt i što su tu da pomognu kako bi sve išlo glatko.
Pripreme za ovakav event nisu jednostavne, sve mora biti savršeno organizirano, od samog prostora, tehnike, do glazbe i koreografije. Moram osigurati da sve te komponente budu usklađene i da publika, modeli i izvođači imaju nezaboravno iskustvo. Uz to, surađujem s nekoliko partnera i sponzora kao što su, primjerice, Jack Daniels, Coca Cola, Phillips, Argentum, Hotel Zonar, Boratalco, Croatia Airlines, Boratalco, Autoklub Mustang, Heineken koji omogućuju da cijeli projekt bude na najvišoj razini, ali najviše mi znači podrška mog tima koji je uvijek tu kad zatrebam.
Na reviji će biti puno ljudi iz industrije, modnih i glazbenih krugova, a sigurno će biti tu i neki od mojih prijatelja, kao i ljudi koji su bili uz mene u svim fazama razvoja brenda. To je jedan veliki korak u mojoj karijeri, ali vjerujem da će biti događanje koje će ostati upamćeno!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by BOMBƎR (@bomberclo)

Kolekcija koju ćeš predstaviti na reviji moći će se nabaviti tek sljedeće godine. Reci nam nešto i o aktualnoj kolekciji, za ovu jesen/zimu. Koji su tvoji omiljeni komadi i gdje je naši čitatelji mogu nabaviti?

Kolekciju jesen/zimu 2024. preskačem, a kolekciju proljeće/ljeto 2025. planiramo lansirati u siječnju ili veljači 2025. Ova kolekcija donosi sjajan spoj preostala dva dropa iz prošle kolekcije Overthinkers, a dodatno je obogaćena novim kapsulnim dropom pod nazivom Rule of 33. Inspiraciju za ovaj drop crpio sam iz biblijskog značenja broja 33, koji ima veliku simboliku u kršćanstvu, a simbolizira savršenstvo, mudrost i postignuće. Osim toga, broj 33 povezuje se s Isusovim životom, što dodatno jača duhovnu dubinu ove kolekcije.
Kolekcija Rule of 33 inspirirana je životom Isusa Krista, koji je preminuo u dobi od 33 godine, i svetom simbolikom Svetog Trojstva. Broj 33, koji predstavlja Isusovu dob i božansku trojicu, postao je temelj ove duhovno obogaćene kolekcije.
Potpisani komad kolekcije je T-shirt s boldanim grafikonima: brojem “33” i frazom “Creative Director”. Ovaj dizajn odaje počast Isusu kao ultimativnom Kreativnom Direktoru svijeta, arhitektu svega što postoji. T-shirt je nosivi tribute božanskoj kreativnosti i svrsi. Za ovu kolekciju sam želio stvoriti nešto što je moderno, ali i duboko ukorijenjeno u mojim osobnim vrijednostima te kroz dizajn prikazati kako se ta simbolika može uskladiti s današnjim stilovima i potrebama. Kolekcija će biti dostupna tek sljedeće godine, ali svakako ćemo pratiti sve novosti putem društvenih mreža i weba pa možete očekivati ažuriranja kad ćete ju moći nabaviti.

Reci nam za kraj što očekuješ od ove revije, imaš li neke ciljeve koje želiš njome postići, kako zamišljaš da bi trebala izgledati? I znaš li već što ćeš kad završi, koji su tvoji planovi za sljedeću godinu?

Moj cilj je spojiti modu i glazbu, emociju i energiju te ispričati snažnu priču kroz koju će moda postati više od odjeće – bit će izraz osobnosti, povijesti i kulture. Želim da ova revija nadmaši očekivanja i preraste u jedinstven doživljaj, umjetnost na najvišoj razini. Cilj mi je oduševiti publiku, stvoriti atmosferu u kojoj će se svi osjećati povezano s temama koje su mi važne. Želim osjetiti ponos na ono što smo postigli – ali ovo nije kraj, već tek početak jedne veće priče. Planovi za sljedeću godinu uključuju širenje brenda, nove kolekcije i daljnje istraživanje u svijetu visoke mode i tailoringa. Nastavit ću raditi na jačanju suradnji i proširivanju globalne prisutnosti, ali ostajem posvećen onome što najviše volim – stvaranju originalnih komada koji pričaju svoju priču.

 

Foto: Instagram @nikolafilic, @bomberclo