Stiže li nam redefinicija ljubavi u 2025.?

Zamislite svijet u kojem su društvene mreže prepune ljubavnih priča koje nisu samo bajkoviti trenuci savršenih parova, već i iskrene svakodnevne situacije – od nezgodnih prvih spojeva do trenutka kad jedan partner zaboravi što je rekao prije pet minuta. Zamislite aplikacije koje vas spajaju ne samo s ljudima koji dijele vaše interese već i s onima koji razumiju vaše strahove i želje za budućnost. Ako vam ovo zvuči kao neki daleki san, aplikacije za upoznavanje poput Tindera i Bumblea tvrde da je upravo to na pomolu.

Predviđanja za 2025. godinu obećavaju preobrazbu ljubavnog života – od novih pravila igre do redefiniranja romanse. Tinder i Bumble objavili su svoje trendove za iduću godinu, a mi donosimo najzanimljivije uvide koji bi mogli oblikovati budućnost ljubavnih odnosa.

Što predviđa Tinder

Tinder predviđa da će 2025. biti godina u kojoj će samci smanjiti broj spojeva i usredotočiti se na dublje i smislenije veze. Prema njihovim podacima, četvrtina ispitanih korisnika već sada bira kvalitetu umjesto kvantitete da bi očuvali uzbuđenje i energiju u svijetu dejtinga. Ovo nije iznenađenje – pandemija je naučila ljude cijeniti autentične veze, a čini se da taj trend i dalje raste.

Manifesting “Kiss-Met” Love

Moć manifestacije također znatno utječe na modernu dejting scenu. Gotovo 20 % samaca u dobnom rangu 18-30 godina izrađuje moodboard kako bi manifestirali svoje idealne veze u 2025. godini. Tinder je čak uveo alat za izradu moodboarda kako bi korisnicima pomogao vizualizirati dejting ciljeve. U skladu s time, Tinder predviđa da će osobe koje izlaze na spojeve prihvatiti čaroliju neplaniranog 2025., napuštajući stroga pravila spojeva i prihvaćajući slučajne, spontane trenutke.

Uspon mikroveza

Tinder također predviđa porast takozvanih “nanobrodova” i “mikroveza” – malih, ali značajnih interakcija, poput razmjene poruka za dobro jutro ili dijeljenja kratkog pogleda sa strancem. Iako se ti trenuci mogu činiti trivijalnima, i Tinder i Bumble izvještavaju o porastu broja korisnika koji pronalaze radost i povezanost u tim mikrotrenucima. Ovaj pomak prema manjim, ali značajnijim vezama usklađen je sa širom željom za pozitivnošću i uživanjem u spojevima.

Pojednostavljenje spojeva

Samci su sve izbirljiviji, odlučuju se za manje, ali značajnije veze kako bi održali svoje uzbuđenje i energiju za spojeve. Otprilike 25 % korisnika usredotočeno je na kvalitetu umjesto na kvantitetu, odabirući namjernije interakcije. Ovaj trend predviđen je rano tijekom pandemije jer su aplikacije nagovještavale da će korisnici dati prednost dubljim, autentičnijim vezama.

Osim toga, prijatelji i astrologija igraju veću ulogu u procesu spojeva. Čak 60 % samaca oslanja se na prijatelje za savjete o spojevima, a gotovo 20 % traži od prijatelja da unaprijed pregledaju potencijalne parove pregledom profila na društvenim mrežama. Nadalje, gotovo 40 % samaca kaže da će koristiti astrologiju za usmjeravanje pri odabiru spojeva 2025., a određeni astrološki znakovi, poput Djevica i Blizanaca, dobivaju najviše “lajkova”.

Traže se “zlatni retriveri”

Tražite savršenog partnera? Mnogi samci u 2025. traže tip “zlatnog retrivera” — odanog, prijateljski nastrojenog, energičnog i optimističnog partnera. Druge glavne kvalitete kojima samci daju prioritet uključuju pouzdanost (40 %), fizičku privlačnost (35 %), zajedničke vrijednosti (31 %) i emocionalnu dostupnost (30 %). S druge strane, red flagovi su jasniji no ikad prije – loša higijena (50 %), nepristojnost (44 %), pričanje o bivšima (34 %) na vrhu su liste neželjenih osobnosti.

Što kaže Bumble

Nakon godine koja je redefinirala što znači “biti na spoju”, istraživanje koje je obuhvatilo više od 40 000 korisnika Bumble aplikacije (i gen Z i milenijaca) diljem svijeta otkrilo je da, iako dating evoluira, moderni pojedinci i dalje ostaju optimistični u potrazi za ljubavlju. Gledajući prema 2025. godini, očekuje se da će to biti prijelomna godina: očekivanja se mijenjaju, a gotovo dvije od tri žene (64 %) već znaju što žele i ne pristaju na manje od toga.

Rezultati ankete otkrivaju da je u 2024. godini 87 % članova Bumblea zadovoljno svojim dating životima – povezuju se s novim ljudima, podižu svoje samopouzdanje i jasnije znaju što zapravo žele od partnera. Kako ulazimo u 2025., istraživanje pokazuje da su samci i dalje fokusirani na romantiku, transparentnost i oslanjanje na svoje društvene krugove kako bi lakše navigirali modernim dejting scenarijem. Žene sada s povjerenjem iznose što žele i postavljaju granice.

Mikroromantika 

Bumble kaže da se romantika vraća u 2025. godini: više od polovice (52 %) žena diljem svijeta opisuje sebe kao romantične duše koje jednostavno obožavaju ljubav, a za jednu od tri žena (37 %) nedostatak romantike imao je negativan utjecaj na njihova dejting iskustva. Jasno je da ljudi žele romantiku, ali umjesto grandioznih gesta, prigrljuju je kroz mikroromantiku, malim gestama kojima pokazuju da im je stalo. Na primjer, većina (86 %) samaca slaže se da su se načini pokazivanja naklonosti promijenili i sada uključuju ponašanja poput slanja glazbenih playlisti ili dijeljenja internetskih šala. Na Bumbleu, “Najbrži put do mog srca je…” jedno je od najpopularnijih pitanja, što pokazuje da mikroromantika već živi na aplikaciji.

DWM (Date With Me)

Od videozapisa spremanja za spoj (GRWM) do prijenosa uživo u kojemu se prikazuje prekid, debrifinga nakon spoja, hard launcha i wrap-upa datinga, spojevi su postali naš novi omiljeni reality show. Istraživanje pokazuje da će u 2025. godini biti važno biti autentičan – 42 % žena reklo je da se osjećaju manje nesigurno i usamljeno gledajući autentične priče o datingu. Ove relevantne dating priče rezoniraju sa samcima, a 1 od 3 (35 %) ispitanika smatra da realan i pozitivan sadržaj o spojevima daje nadu u ljubavni život – pokazujući da je najvažnija autentičnost.

Na istoj (fandom) stranici

Iako su 2024. godine sportovi bili u središtu pozornosti, također raste popularnost mikrozajednica kao što su reading ili running klubovi – niche interesi preplavljuju naše društvene mreže. Podaci pokazuju da to mijenja način na koji se povezujemo jer gotovo 46 % samaca tvrdi da su jedinstveni i osebujni interesi ključni za privlačnost. Sudjelovanje u aktivnostima i društvenim zajednicama može učiniti osobu privlačnijom potencijalnim partnerima.

Muški stereotipi 

Pop kultura stvorila je mnoge muške arhetipove, a u 2025. godini razgovori o tim stereotipima postat će važniji. Više od polovice žena (53 %) smatra da bi razgovori o maskulinitetu trebali evoluirati da bi muškarci mogli sami definirati što je pozitivan maskulinitet.

Priprema za budućnost 

Istraživanje također pokazuje da nesigurnost u vezi s budućnošću – poput financija, sigurnosti na poslu, stanovanja i klimatskih promjena utječe na ljubavne živote samaca. Većina žena (59 %) želi partnera koji donosi emocionalnu stabilnost, nekoga tko je emotivno pouzdan, tko je tu kad treba i zna što želi od života.

Muškarci koji razumiju 

Novi filter za prijatelje u svijetu datinga jest “muški najbolji prijatelj”. Trećina (31 %) žena otvorenija je prema svojim muških prijateljima nego prije, pitajući ih za mišljenje o potencijalnim partnerima i oslanjajući se na njih za iskrene uvide u ponašanje muškaraca.

Foto: @emitaz, @haileybieber, @moranofilippo, @nastyanastya, @galyuskasss