Nova jesenska sezona donosi brojne zanimljive novitete kad su u pitanju kazališne predstave, od suvremenih interpretacija klasičnih djela pa sve do potpuno originalnih komada. Stoga, kako bismo vam pomogli prilikom biranja predstava koje se isplati pogledati, u nastavku izdvajamo četiri favorita o kojima se već sad naveliko priča!

Ubojstvo u Orient Expressu / kazalište Kerempuh

“Ubojstvo u Orient Expressu”, kultni roman Agathe Christie, prvi put dolazi na hrvatske kazališne daske u adaptaciji Kena Ludwiga te pod režijom Sare Stanić Blažević. Od prvog izdanja 1934., roman je doživio brojne filmske adaptacije, a njegov glavni junak, detektiv Hercule Poirot, postao je ikona krimić žanra. U luksuznom vlaku Orient Express, Poirot mora riješiti ubojstvo koje se dogodi između Vinkovaca i Slavonskog Broda, a snježna mećava i šarolika skupina putnika stvaraju napetu atmosferu dok Poirot koristi svoje poznate detektivske vještine za rješavanje zagonetnog zločina.

Detalje oko rasporeda izvedbi potražite ovdje!

Judita / HNK Zagreb

U godini Marka Marulića, obilježavajući 500. obljetnicu smrti oca hrvatske književnosti, opera “Judita” Frane Paraća ponovno se postavlja na scenu. Temeljena na Marulićevom epu, opera prati biblijsku priču o Juditi, udovici koja ubija asirskog vojskovođu Oloferna kako bi spasila svoj narod. Parać je operu izveo u dva čina, a libreto je osmislio sâm, uz pomoć dramatizacije Marina Carića. Nova inscenacija, u režiji Snježane Banović, ističe se kao jedno od najvažnijih opernih djela suvremene hrvatske glazbe.

Detalje oko rasporeda izvedbi potražite ovdje!

Prosjačka opera / kazalište Gavella

Brecht u “Operi” ne drži se didaktike, već izravno ukazuje na korupciju koja prožima društvo, posebno na suradnju kriminalaca i onih koji bi se protiv njih trebali boriti. Danas, u neoliberalnom kapitalizmu, takvi primjeri su i dalje aktualni, naglašavajući ciničan karakter našeg vremena. Radnja, iako se temelji na jednostavnoj ljubavnoj priči smještenoj u viktorijanski London, kroz lik Mackieja Noža, vođu bande i njegov odnos s Polly Peachum, otkriva pohlepu i moralnu propast svih društvenih slojeva. Brecht kroz satiru i humor prokazuje licemjerje u društvu u kojem je sve podređeno profitu, lišeno solidarnosti i empatije. Režiju potpisuje Lenka Udovički, dirigent, muzički voditelj i aranžer jer Karlo Hubak, a glumački postav čine Bojana Gregorić Vejzović, Nika Ivančić, Anica Kontić, Ana Kvrgić i drugi.

Detalje oko rasporeda izvedbi potražite ovdje!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kazalište Gavella (@gavellahr)

Kralj Gordogan / HNK Zagreb

“Kralj Gordogan”, Ivšićevo remek-djelo i kazališni manifest, spaja elemente antičke tragedije i narodne priče u kojoj kralj Gordogan preuzima vlast ubojstvom Bijelog kralja i zatvara njegovu kćer Bijelu.  Njegovo kraljevstvo na rubu je propasti, dok seljaci vode besmislene borbe, a dvorski krvnik čini zlodjela. Međutim, dolazak hrabrog viteza prijeti njegovoj vladavini. Između sna i noćne more, likovi poput Lune, Lude i vile Tibelice oživljavaju svijet prepun grotesknih slika. Rene Medvešek prvi put postavlja “Kralja Gordogana” na scenu HNK-a, spajajući Ivšićevu i svoju poetiku koja slavi istinu, poeziju i tišinu.

Detalje oko rasporeda izvedbi potražite ovdje!

Foto: Instagram/@hrvatskonarodnokazalistezagreb