YouTube je najavio uvođenje novih ograničenja pristupa određenim fitness videima za korisnike u dobi od 13 do 17 godina. Ova mjera, koja je već uvedena u Sjedinjenim Američkim Državama, sada se proširuje na Europu, s ciljem zaštite mentalnog zdravlja mladih, sprječavanja stvaranja negativne slike o tijelu i promoviranja nerealnih standarda ljepote
Prema novim pravilima, YouTube će ograničiti preporuke videa koji “idealiziraju” određene tipove tijela ili razine tjelesne kondicije, kao i onih koji uspoređuju fizičke osobine ili promoviraju društvenu agresiju, poput videa koji prikazuju borbe ili zastrašivanje. Iako će tinejdžeri i dalje moći tražiti i gledati takve sadržaje, algoritmi više neće usmjeravati na ponovljeno gledanje sličnih videa.
Dr. Garth Graham, voditelj YouTube Healtha, i James Beser, direktor proizvoda za YouTube Youth, istaknuli su da se takvi videozapisi, iako možda bezopasni u izolaciji, mogu pokazati problematičnima ako ih tinejdžeri gledaju u kontinuitetu. Nova pravila dio su šireg nastojanja platforme da smanji utjecaj društvenih medija na negativne percepcije o tijelu, koje su posebno izražene među mladima.
Istraživanja su pokazala da ponavljano izlaganje sadržajima koji uspoređuju i idealiziraju fizičke karakteristike može dovesti do lošeg tjelesnog imidža, poremećaja u prehrani i drugih mentalnih problema. Osobito su pogođene mlade žene, osobe s prekomjernom težinom i oni koji već imaju nisku razinu samopouzdanja.
Ova ograničenja nadovezuju se na prethodne YouTubeove mjere kojima je tinejdžerima ograničen pristup videozapisima o poremećajima prehrane i fizičkim borbama, uz mogućnost preusmjeravanja korisnika na krizne linije za pomoć pri pretragama vezanim uz samoozljeđivanje, poremećaje prehrane i samoubilačke misli.
Iako stručnjaci pozdravljaju ovu inicijativu, mnogi naglašavaju da je potrebna šira rasprava o fitnessu i zdravlju mladih. Dr. Petya Eckler sa Sveučilišta Strathclyde upozorava kako bi se uz ovakve mjere trebala promovirati ideja da je tjelovježba ključna za opće zdravlje i dobrobit, a ne samo sredstvo za postizanje estetskog ideala.
YouTube je već proveo slične restrikcije u Sjedinjenim Američkim Državama prošle godine, a sada ih širi i na Europu u suradnji s europskim organizacijama te pod nadzorom Savjetodavnog odbora za mlade i obitelj.
Ovo je tek jedan u nizu koraka koje su tehnološke tvrtke morale poduzeti pod pritiskom regulatornih tijela, poput Europske unije i Velike Britanije, koja je u svibnju ove godine zatražila od tehnoloških kompanija da zaštite djecu od “toksičnog” sadržaja. Sada nam ostaje za vidjeti kako će ova ograničenja utjecati na tinejdžersku populaciju i hoće li biti dodatnih poteza u cilju zaštite mentalnog zdravlja mladih na društvenim mrežama.