Brend cipela Vanda Novak jedan je od najpoznatijih u Poljskoj. Njihove elegantne i udobne modele nose brojne poznate osobe poput Else Hosk i Alessandre Ambrosio, imaju i flagship dućan u Varšavi, a kupci iz Hrvatske mogu ih nabaviti na webshopu brenda ili na Answear.hr.
View this post on Instagram
Iza brenda stoji dizajnerica Dominika Nowak, koja je nakon dugogodišnjeg rada u raznim luksuznim brendovima u Italiji odlučila osnovati vlastitu modnu marku u rodnoj zemlji te kreirati cipele za jake žene, koje u isto vrijeme žele eleganciju i udobnost. Vanda Novak je luksuzni brend vrhunske kvalitete, ali cjenovno pristupačniji od konkurentskih modnih kuća poput Jimmyja Chooa ili Saint Laurenta – većina modela kreće se u cjenovnom rangu 200-400 eura.
U ugodnom razgovoru simpatična Dominika ispričala nam je sve o počecima brenda, studiranju u Parizu, ali i inspiracijama te suradnji s brendom AZ Factory. Svakako pročitajte u nastavku!
Recite nam na početku nešto o brendu, predstavite ga našim čitateljicama…
U Poljskoj ima dosta dizajnerskih brendova odjeće (recimo, Magda Butrym), ali mi smo jedini brend luksuznih cipela ovdje. Poljska je jaka u proizvodnji high street cipela, treća je u proizvodnji u Europi (primjerice, brend CCC), proizvodi jako velike količine, ali više tih high street cipela. Naš je brend luksuzan po kvaliteti, a po cijenama nismo u rangu najskupljih brendova poput Jimmyja Chooa, upola smo jeftiniji od njih. No po kvaliteti i senzibilitetu to je dizajnerski, luksuzni brend. Jedini smo koji proizvodimo te dizajnerske cipele u Poljskoj (i Magda Butrym ima luksuzne cipele, naravno, ali ih proizvodi u Italiji). Za naše cipele mi kupimo materijale u Italiji, u mjestu blizu Venecije, kožu i sve dijelove cipela (potplat, pete itd.) najveće kvalitete, od dobavljača koji rade i za top brendove poput Chanela i Hermèsa. U Italiji i sastavljamo prototipe svih modela, da bismo onda nastavili proizvodnju konkretnih modela u Poljskoj, gdje imamo vlastitu malu tvornicu/atelier u kojoj proizvodimo naše cipele.
Što ste studirali, i recite nam nešto o Vašoj karijeri prije osnivanja brenda…
Studirala sam u Parizu. Htjela sam biti modna dizajneriva, pa sam studirala na fakultetu Studio Berçot. Isprva sam htjela dizajnirati kostime za filmove i teatar. No za vrijeme studija sudjelovala sam u natječaju za dizajn cipela te sam osvojila dvije nagrade. Nakon toga su mi profesori savjetovali da nastavim u tom smjeru, dizajniram cipele. To se pokazao kao dobar savjet jer smatram da cipele nisu samo moda, podložne trendovima, kreativne su, ali za njihovu izradu potrebno je i tehničko znanje, što odgovara mom karakteru jer imam afinitet prema matematici, preciznosti, konstrukciji, detaljima. Nakon završetka studija počela sam raditi u Italiji, godine 2010. počela sam u Trussardiju, a radila sam i za brojne druge brendove jer sam asistirala jednom dizajneru cipela koji je dizajnirao za Saint Laurent, Jimmy Choo, Albertu Ferretti, Tods…
Kako i kada ste odlučili osnovati vlastiti brend?
Nakon deset godina iskustva rada u Italiji, gdje sam u isto vrijeme radila kolekcije za pet brendova, i radila od jutra do večeri, shvatila sam da je to previše, da moram usporiti. Svaki koncept koji sam radila nije imao vremena biti razrađen, shvatila sam da svijet mode nepotrebno izrađuje previše cipela, da mora usporiti. Shvatila sam da sve to znanje koje sam stekla u Italiji mogu prenijeti i u svoju zemlju, vratila sam se u Poljsku i osnovala vlastiti brend, gdje sam se mogla posvetiti svakom modelu. Moje cipele su jednake kvalitete kao i one internacionalnih luksuznih brendova, ali pristupačnije cijenom.
View this post on Instagram
Recite nam nešto o estetici brenda…
To je jako ženstven brend, ali na način da predstavlja snažnu ženu. Zavodljiv je i seksi, ali na profinjen način. Cipele su ženstvene, s relativno visokom petom (najčešće 6-7 cm), no u isto su vrijeme i jako udobne. Naš zaštitni znak, zlatna kuglica na peti, osim estetskog dojma ima i praktičnu funkciju: daje dodatnu stabilnost cipeli. Svaka cipela ima i unutrašnji tzv. „memory foam“ sloj pomoću kojeg cipela dobiva na mekoći i osoba koja je nosi se manje umori pri hodanju. Vanda Novak žena ne mora pristajati na kompromise kad se radi o udobnosti.
View this post on Instagram
Zanimljiva je i Vaša suradnja s brendom AZ Factory. Recite nam više o tome.
Dizajneri brenda Norman René De Vera i Peter Movrin sami su me pronašli. Meni je to bilo fenomenalno jer dok sam studirala u Parizu, obožavala sam rad Albera Elbaza u Lanvinu, a pratila sam i brend AZ Factory, naravno. Za sezonu proljeće/ljeto 2024. dizajnirala sam posebnu kolekciju cipela za AZ Factory koju su prikazali i na reviji, a za prezentaciju kolekcije koja je predstavljena na pariškom tjednu visoke mode u siječnju koristili su cipele iz moje regularne kolekcije.
Koji modeli su bestselleri?
Većinom naše salonke, imamo dosta klijentica poslovnih žena, poduzetnica, pravnica itd. koje trebaju cipele koje idu uz formalne outfite. Što se tiče visine peta, najpopularnije su cipele s petom od 6 cm, kao i one s malom kitten peticom. Imamo i sportsku liniju tenisica, koju smo započeli za vrijeme pandemije, a koja je isto jako popularna.
Otkud dobivate inspiraciju za Vaše kolekcije?
Prije mode, studirala sam povijest umjetnosti pa se volim inspirirati prošlošću. Vječna inspiracija mi je jedna od prvih legendarnih feministica u Poljskoj: zvala se Vanda, bila je nešto slično kao naša Jean d’Arc, borac za slobodu i ženska prava u srednjem vijeku. Inače najviše volim estetiku 20-oh i 70-ih godina prošlog stoljeća, a i sviđa mi se što su to razdoblja kad je pokret feminizma bio najjači i žene su bile najsamostalnije. I ime brenda je povezano s time. Vanda se zvala moja baka, ali i feministica iz srednjeg vijeka koju sam spomenula – to je poveznica s prošlošću. Prezime Novak znači nešto novo, pa je ime poveznica prošlosti i budućnosti, a ja u svakoj cipeli želim baš to – povezati tradiciju i modernost.
Recite nam nešto o aktualnoj SS24 kolekciji…
Inspirirana je ljetnim praznicima na poljskoj morskoj obali. Kod nas obala nije kao kod vas u Hrvatskoj, plaže i sunce, pa je kolekcija nostalgična, boje su više prigušene, bež, sivkaste nijanse. Ima i cvjetnih motiva, ali to nije tropsko cvijeće, nego također u neutralnim nijansama, koristili smo i traper kao jedan od materijala za izradu. Paleta boja je u skladu s Baltičkim morem, sivkaste i blijedoplave nijanse. Mi na sjeveru nemamo to pravo toplo ljeto kao vi pa i kolekcija ima melankoličnu notu.
Foto: Profimedia, PR