Modni brend brze mode Zara ovih se dana suočava s negativnim reakcijama zbog svoje kampanje lansirane prošlog tjedna. Brzo su ju povukli, a isprika je uslijedila.
Fotografije, koje su se u ponedjeljak ujutro pojavile na početnoj stranici Zarine internetske trgovine, poslijepodne više nisu bile vidljive na web stranici ili u njenoj aplikaciji. Brojne kritike zbog vizuala pristižu i dalje.
O čemu se radi?
Fotografije objavljene 7. prosinca, s modelom Kristen McMenamy u glavnoj ulozi, a fotografirao ju je Tim Walker, ističe niz scena u kojima McMenamy pozira ispred svojevrsnog dekonstruiranog radnog prostora, ispunjenog praznim kutijama i uništenim zidovima. Oko nje je prašina, suhozidi, polomljeno kamenje, ruševine i kipovi od kojih nekima nedostaju udovi, a drugi su umotani u bijelo platno. Na jednoj fotografiji McMenamy drži ukočenu lutku umotanu u bijelu plahtu. Zara je na predstavljanju kolekcije 7. prosinca rekla da je inspirirana muškim krojevima iz prošlih stoljeća.
Ljudi su brzo povukli paralele između modnog oglasa i slika iz Gaze koje su obišle medije nakon napada Hamasa 7. listopada u južnom Izraelu i izraelske kampanje odmazde koja je uslijedila diljem Gaze, o čemu u posljednja dva mjeseca gledamo i slušamo od lokalnih novinara kao što je Motaz Azaiza.
View this post on Instagram
Korisnici društvenih mreža ovu su kampanju nazvali bezosjećajnom, a neki čak navode kako vjeruju da je bila namjerna. “Čak i ako je to bila pogreška – niste dovoljno upoznati s aktualnim događajima da biste radili u marketingu”, tvitao je jedan korisnik. Lubna Hamdan, urednica iz Dubaija, tvitala je: “Hoće li se Zara suočiti s bilo kakvim posljedicama svoje odvratne kampanje kada su u pitanju njezine franšize na Bliskom istoku? Zarađuju puno 💰 od nas. I to sigurno nije slučajnost.”
I don’t believe anyone in branding or marketing saw the wrapped statue in that Zara photo shoot and didn’t think of this. But even if it was a mistake – you’re not aware enough of current affairs to be working in marketing you approved it through ignorance. This image is searing pic.twitter.com/jYlNBCJUjg
— Seána (@GrantSana) December 11, 2023
Will Zara face any consequences of its disgusting campaign when it comes to its franchises in the Middle East? They make a lot of 💰 from us. And surely this is no coincidence. pic.twitter.com/tJYjEMA5wJ
— Lubna Hamdan (@LubnaHamdan0) December 11, 2023
Modna marka Zara priopćila je u utorak da žali zbog “nesporazuma” oko reklamne kampanje koja prikazuje lutke bez udova i statue umotane u bijelo što je izazvalo pozive na bojkot od strane nekih propalestinskih aktivista.
“Nažalost, neki kupci su se osjećali uvrijeđenima ovim slikama, koje su sada uklonjene, i vidjeli su u njima nešto daleko od onoga što je zamišljeno kada su nastale”, rekla je Zara u objavi na svom Instagram profilu.
View this post on Instagram
Ispod posta isprike korisnici i dalje smatraju sadržaj uvredljivim te ne pristaju na ispriku dok je #BoycottZara popularan na platformi za razmjenu poruka X (bivši Twitter). Kritičari smatraju da slike nalikuju fotografijama leševa u bijelim pokrovima u Gazi i za mnoge to je neprihvatljiva pogreška.
“Zara žali zbog nesporazuma i potvrđujemo naše duboko poštovanje prema svima”, rekla je Zara. Šest postova koji prikazuju kampanju izbrisani su sa Zarine Instagram stranice.