Međunarodna osnovna škola “Vedri obzori” sjaji poput svjetionika u hrvatskom obrazovnom sustavu, donoseći sa sobom inovativne pristupe učenju i oblikovanje budućih lidera. Osim toga, njena tradicija neopisivo podsjeća na onu u Hogwartsu, školi čarobnjaštva iz serije romana o Harryju Potteru, a time nam je postala još i simpatičnija.
Iza cijele škole stoji Milena Prodanić Tišma, ravnateljica s vizijom koja nije ograničena zidovima učionice. Njezina predanost modernizaciji obrazovanja proizlazi iz uvjerenja da su znanja i vještine koje učenici stječu ključne za uspjeh u svijetu koji se neprestano mijenja.
Umjesto tradicionalnog podučavanja, “Vedri obzori” promiču interaktivni pristup, gdje su učenici aktivni sudionici u vlastitom obrazovanju. Od informatike u prvom razredu do raznovrsnih izvannastavnih aktivnosti, poput tenisa, robotike i glazbenih radionica, škola pruža prostor za razvoj različitih talenata i interesa.
Ciljevi škole su također organizirani na način da se prati Britanski nacionalni kurikulum, Međunarodni osnovni kurikulum (IPC- International Primary Curriculum) te isto tako prati Hrvatski nacionalni kurikulum za hrvatski jezik. To pruža internacionalno učenje unutar međunarodnog konteksta i omogućuje učenicima da lako prijeđu u novu školu ako se presele u inozemstvo ili u državnu školu.
Svi nastavni sati se održavaju na engleskom jezikom, osim tijekom sata hrvatskog. Naša djeca su djeca 21. stoljeća i zbog toga smo dodali UN-ove održive ciljeve u svoj kurikulum. Voljeli bismo da naši učenici postanu svjesni i upoznati sa trenutnom svjetskom situacijom i kako mogu pomoći svom svijetu. Kroz rad s djecom, svaki učitelj dodaje elemente odabranog održivog cilja i zajedno s djecom, rade kroz temu kako bi ih se upoznalo s problemom, ali i kako pronaći rješenje. Na taj način ih pripremamo i pružamo im vještine i znanja potrebna za vlastitu budućnost.
Kroz razgovor ravnateljica nam je naglasila važnost kontinuiranog unapređenja kurikuluma kako bi on odražavao suvremene izazove. Kroz suradnje s međunarodnim školama, Erasmus+ projekte i gostovanja stručnjaka, “Vedri obzori” uspješno pripremaju učenike za globalni izazov 21. stoljeća. I to na malo drukčiji način.
Najbolja humanistička škola
Naime, ova škola ne brine samo o akademskom uspjehu – posebno se ističu i u brizi o emocionalnom zdravlju učenika. Uvođenjem Mindfulness i Wellbeing programa, “Vedri obzori” postavljaju temelje za sretan i uravnotežen život. Ravnateljica ističe da je ova inicijativa ključna, posebno nakon utjecaja pandemije na emocionalno stanje učenika.
A kvalitetu i inovativnost ove škole prepoznao je i Lookup registar privatnih škola u svijetu, koji ju je proglasio najboljom humanističkom školom na svijetu. Riječ je o školi u kojoj se potiče jačanje vještina koje djeci omogućuju zastupanja svojih ideja kroz kritičko razmišljanje.
Kako izgleda jedan nastavni dan?
A jedan “obični” nastavni dan u ovoj školi izgleda pomalo drukčije nego što je to u ostatku zemlje. Naime, učenici započinju dan doručkom s – razrednikom.
“Važno nam je da čak i u višim razredima razrednici imaju svakodnevni kontakt sa svojim učenicima. Ponedjeljkom prvi sat imamo zajedničko okupljanje cijele škole u školskoj dvorani School Assembly, gdje učitelji i učenici aktivno sudjeluju kroz godinu. Na nivou škole i u sklopu našeg Wellbeing programa, govorimo o osobnim ciljevima kao što su tolerancija, prihvaćanje, multikulturalnost, otpornost, komunikativnost itd. Niži razredi svakodnevno, osim ponedjeljkom, imaju kratku aktivnost koja se naziva Wake and Shake, gdje djeca započinju dan pjesmom i plesom. U ovoj zabavnoj aktivnosti pridružuju im se i učitelji, te nam je to izvrsna aktivnost za pozitivan početak dana. Školski dan traje službeno do 15:10, unutar kojeg učenici do 6. razreda imaju i mogućnost za pisanje zadaća, završavanje projekata koje nisu tijekom dana dovršili, pripremanje za natjecanja te dodatnu podršku ako je potrebna iz određenih predmeta. Do 16:30 sati u školi se odvijaju izvannastavne aktivnosti kao što su tenis, robotika, šah, likovne radionice, bridge, dramske radionice te mnoge druge. Ako učenici ne pohađaju izvannastavne aktivnosti, omogućen im je produženi boravak s dežurnim učiteljem” objasnila nam je Prodanić Tišma.
Iako ova škola trenutno ima samo osnovnoškolski program, Prodanić Tišma nam je otkrila da već duže vrijeme rade i na uvođenju srednjoškolskog programa.
“Nadamo se da ćemo uskoro imati dobre vijesti i ponuditi nastavak školovanja kako bi imali mogućnosti pratiti odgojno obrazovni rad naši učenika te dalje razvijati vještine za njihovu budućnost”, zaključila je ravnateljica.
Foto: Službene stranice škole