Y/Gia, brend iza kojeg stoji mlada dizajnerica Jelena Geštakovski jedan je od highlighta domaće modne scene. Iako osnovan  relativno nedavne 2020., ubrzo se svojom kreativnošću i zaokruženim modnim izričajem probio u sam vrh. Fashionistice je Jelena osvojila brojnim superpoželjnim i zabavnim komadima poput must-have torbica ironičnih naziva “FREE GIFT” i “OVERPRICED PURSE”, ili pak kolekcije sa šarmantnim psećim printom. Svestrana Jelena radi i kao online stilist u Calzedoniji, a istodobno je nedavno predstavila i y/Gia “Bridal” mini kolekciju. O čemu se zapravo radi i kako joj to sve uspijeva ispričala nam je u intervjuu koji slijedi!

Reci nam na početku nešto o sebi: kako si se našla u modi, što si završila, čime si se sve dosad bavila, kad si osnovala brend – želimo sve znati!

U modi sam se pronašla kada sam odlučila upisati modni dizajn na TTF-u. Magistrirala sam modni dizajn 2020. Brend sam osnovala iste godine, kada sam otvorila instagram profil y/GIA i počela objavljivati starije radove sa diplomskog studija, a nakon toga i prvu kampanju za OVERPRICED PURSE. Zatim sam predstavila diplomsku kolekciju ,,MAx2’’ kojom sam stekla veliki interes modnih fotografa, stilista, make up artista.

jelena

Vidjela sam nove fotografije “Bridal kolekcije”: na totalno pomaknuti, tebi svojstven jako svjež način dotakla si se i te teme. Je li to uistinu kolekcija vjenčanica ili…

Bridal kolekcija zapravo nije bridal kolekcija. Napravljena su dva outfita za ovaj shooting gdje je jedan ,,vjenčanica’’ odnosno y/GIA Bridal, a drugi je y/GIA Funeral. Da brend stvarno radi vjenčanice moguće da bi upravo ovako izgledale, jer kontriraju klasičnom viđenju bijele haljine za taj ,,najbitniji’’ dan.

ygia

Odakle crpiš inspiraciju?

Inspiraciju prolazim u problemu i rješavanju problema. Ono s čime uvijek započinjem rad je naravno koncept, a koncept za mene je neka moja trenutačna problematika koja me zamara. Iz toga nastaje sve.

Kako bi opisala svoju estetiku ?

Iako mi je na ovakvo pitanje dosta teško odgovoriti, mislim da mogu reći da me privlače opuštene siluete, namjerno predimenzionirane, svjetlucavi tekstili i detalji.

gia

Koji su ti planovi za brend? I kako je kao mladi dizajner u Hrvatskoj uopće imati brend, tko su ti kupci, jesi li zadovoljna situacijom?

Imati modni brend u Hrvatskoj je izazovno. Interes za odjeću i modne dodatke postoji, na čemu sam zahvalna, tako da mogu reći da jesam zadovoljna situacijom. Planovi za daljnje razvijanje brenda uvijek ostaju isti, a to je rad i razvitak.

Uvijek imaš sjajne kampanje koje prate kolekcije- koliko ti je važan taj dio predstavljanja komada? Tko je radio ovu kampanju, kako inače odabireš suradnike ?

Oblikovanje i snimanje kampanje mi je jako bitan moment predstavljanja odjeće. Ponekad već u oblikovanju koncepta, dok još ne znam kako će outfit izgledati radim na ideji kako će biti snimljen, na kome, u kojem scenariju.  Ovu kampanju fotografirala je Vana Katančić, make up i hair je radila Matea Mušić, a model je Evita Mandić.

ygia

Za kraj, zamolili smo i Jeleninu suradnicu, fotografkinju Vanu Katančić da kaže kako je prošao rad na posljednjoj kampanji:

Suradnja sa Jelenom dogodila se spontano i prirodno, naše kreativne vizije za ovu mini kampanju odlično su se poklopile i imale smo jasnu viziju završnog rezultata tako da je snimanje proteklo doista glatko i brzo. Naravno velikog utjecaja je tu imala i Evita Mandić koja je odličan model i izvor inspiracije te smo od početka željele da baš ona bude lice ove mini kampanje.

Kolaž naslovna fotografija: Jelena Geštakovski