Igrajna Vargek je dobro poznato ime na našoj modnoj sceni, sada i beauty sceni, a s posljednjom kolekcijom vjenčanica je iznenadila svoje mušterije, javnost i skrenula pozornost na sebe, bolje rečeno na filozofiju koja se provlači kroz sve ono što ona radi. Filozofiju koja ispred svega stavlja autentičnost, iskrenost i udobnost. 

Iggy

Moj prvi doticaj s brendom Iggy je bio davno, kada si imala dućan i showroom u Varšavskoj ulici i ostao mi je u sjećanju kao jedna modna, urbana oaza, često sam tamo znala zaći i kupila sam nekoliko artikala, no uz tvoj brend i taj prostor nisam vezala pojam dućana… Već više kao prostor gdje dolaziš nešto iskusiti, prije nego nešto kupiti. Nakon nekoliko godina napravila si korak dalje, u Vlaškoj pa me zanima koliko ti je bitno da oko svog brenda (svojih brendova) stvaraš atmosferu koja je definirana osobnošću?

Mislim da si to lijepo primijetila jer mi je to jako važno. Čak i jednako važno kao i sam proizvod, odnosno usluga koje nudim. Oduvijek to tako mislim; nije sve u tome da se napravi dobar proizvod i prodati ga. Nekima je dovoljno, no mislim da ljudi cijene taj osoban „touch“, pristup, kada se nekome posvetiš, potrudiš. Ne samo oko kupca, već i oko prostora, atmosfere, uređenja i na kraju krajeva, ako si normalna osoba, mislim da bi trebao dočekati svakoga srdačno, popričati s njime, bez da se osjeća obaveznim kupiti proizvod. U redu je da nekoga samo zanima što se tu događa i da virne i pita.

Ljudski pristup, normalan, ja bih rekla, jest nešto što ljudi jako cijene. Tijekom godina se pokazalo da sam u pravu jer mi se ljudi vraćaju. Ako ništa drugo, pozdraviti me, reći dobar dan, popit kavu jer znaju da su tu uvijek dobro došli. Znam da zvuči izlizano, ali ja stvarno to vjerujem; da osmijeh otvara sva vrata.

Ti si mogla u dućanu prodavati sve zapravo. Apsolutno je svejedno radi li se o modnim komadima, umjetnosti, dizajnu… Skroz je nebitno jer uz naziv Iggy i vizualni dojam ide u paketu osjećaj ugode. Razvila si svoj brend koji je vremenom postao popularan u jednom konstantnom krugu ljudi, imaš svoje vjerne kupce s izletima onih koji te tek otkrivaju. Tvoj stil bi mogli opisati kao stil urbane mlade žene s dozom francuskog, pariškog šika. Tvoji komadi nalaze put i do kupaca koji inače ne bi nosili modu takvog izrazito ženstvenog stila, upravo zbog izraženog osjećaja ugode i udobnosti. Što se posebno vidi na slikama kojima promoviraš svoje komade. Naime, ti ih nosiš i nosiš ih tako da je i preko fotografija jasno koliko ti je udobno u toj odjeći…

Jako mi je drago to čuti, a i jako često to čujem. Dolaze mi djevojke, žene totalno različitih stilova, dobi, karaktera i vrlo često mi kažu da nikada ne bi nosile komade kakve ja imam u ponudi, no ipak ih zaintrigiraju.

Moram priznati da nisam planirala marketinški pristup ovako kako je ispao. Tj. niti sam ja zamišljala da ću ja biti na većini fotografija, nije mi to bila želja, niti uživam u fotografiranju, kao što to možda izgleda na prvu. Sve se to desilo iz čiste praktičnosti. Ja ne radim kolekcije i kada napravim novu stvar odmah ju fotografiram na sebi, mama me fotografira i odmah ju objavim i odmah dobijem feedback. To je neka praktičnost mojeg načina rada. Ali se ispostavilo da kada angažiram nekoga po mom mišljenju ljepšeg, boljih tjelesnih proporcija, više manekenski tip mi kupci lošije reagiraju. Ne mogu se poistovjetiti kupci s modelom. Ja sam realnijih, uobičajenih proporcija i sa mnom se lakše poistovjete.

Posebni su trenuci kada se iznenade koliko sam niska, i imam obline, bore… Na tim fotografijama je sve autentično, ništa nije namješteno tako da ja to ne bih obukla. Niti bih sugerirala da se nosi na način na koji se ne može nositi. Ja želim da se ljudi ugodno osjećaju u mojoj odjeći i da im laskavo stoji. U interesu mi je da je fotografija dobra, ali da je i u živo kupcima jednako dobro ili bolje. To mi je čak najdraže; kada dobijem kompliment za robu, a dobijem ga često, da je još ljepše u živo, nego što je na fotografiji.

U Vlaškoj si otvorila novi showroom, prenijela si Iggy energiju i ovdje; kako ljudi sada ovdje reagiraju s obzirom na to da ovo nije dućan, već prostor showrooma, ovdje isprobavaju odjeću, uzimaju im se mjere, razgovarate… Imaju li posjetitelji, kupci potrebu zavaliti se u tvoj zeleni kauč?

Ljudi jako vole tu doći! Ja privatno ne volim sterilne prostore. Volim boje, detalje, kod mene je uvijek prisutan kreativan nered. Na kraju krajeva ovo jest – radiona. To je showroom. To je moje radno mjesto, radiona gdje se – radi. Kada vidim radione na fotografijama gdje je sve čisto i posloženo, ja se stvarno pitam što se tamo točno radi, nemam mi smisla. Znam koliko je to mucica, krpica u prostoru, sitnih detalja, iglica, špenadli, konaca… To može biti lijepo posloženo, no nekako mi nije realno da je sterilno.

Tako da ljudi vole doći i ljudi općenito vole kada ih dočeka osoba koja stoji iza toga, iza brenda, a ne neki prodavač. Mislim da je to važno, da ta osoba zaslužuje svu moju pažnju. Bitno mi je da svi koji dođu; izmjeriti se za komad koji ću napraviti, sašit, na razgovor, iz znatiželje, na manikuru… da svi oni se osjećaju ugodno. Je li je to glazba, peseki koji se motaju po prostoru, krpice, to što mogu opipati komad u nastajanju, vidjeti cijeli proces… Kako god, energija je u prostoru pozitivna, ženska i to privlači ljudi.

Spomenula si da tvoji posjetitelji dolaze i na manikuru. Objasni nam taj novi, drugačiji aspekt Iggy prostora. Kako se manikura i rad u beauty svijetu uklopio u sve što radiš?

Vjerujem da je ljudima na prvu bilo iznenađenje. No, oni koji me znaju, njima uopće nije bilo čudno. Ja sam osoba koja voli promjene, izazove, volim učiti nove i drugačije stvari, stjecati nove vještine, znanja i prenijeti ih dalje.

„Nokti“ su došli dosta spontano. Općenito, i nokti i manikura i cijeli taj beauty svijet je nešto što ja volim odmalena i došlo mi je prirodno. U roku od mjesec dana se sve to dogodilo; našla ovaj prostor, odlučila preseliti radionu, otvoriti novi showroom, paralelno s time sam doznala da osoba (Pink Rabbit op.a.) koja privatno meni radi manikuru, a koja radi s veganskim lakovima, lakovima bez toksina i koji nisu testirani na životinjama, je radila edukacije. To nisam prije znala, a znamo se već sedam godina! Dogovorila sam se za edukaciju, prošla ju, vježbala sam na svima, i odlučila sam se za taj pristup beautyju, i s ovim novim prostom se otvorila prilika da svojim mušterijama pružim jedno novo beauty iskustvo.

No, meni se čini, da je to i dalje Iggy iskustvo! Jer, realno, dok radiš manikuru, mušterija nije u klasičnom salonu za manikuru, kozmetičkom salonu.

U pravu si, da. Ovo nije salon za manikuru, niti je to moj primaran posao. Htjela sam da ljudi koji vole Iggy usput može doći i na manikuru, „na nokte“, da dođe po cijelo iskustvo. Dođe, popije kavu, pogleda si haljine, napravi nokte, pričamo o čemu god… I tijekom sada već godine dana su se točno takvi ljudi isprofilirali, koji dolaze redovito. Ja nisam niti htjela imati salon, već točno to što sam si priželjkivala se dogodilo. Iggy nokti su usluga koja je nadopuna Iggy brenda, Iggy priče. I baš sam zadovoljna s time s kime sam se okružila, i sa stalnim mušterijama koji dolaze na manikuru, dogodila se mala komuna.

Moraš priznati da je malo neobično na istom mjestu dolaziti po dizajnerski modni komad, napraviti manikuru i pritom se opuštati u prostoru uz odličan izbor R’N’B glazbe te pričati o modi, ljepoti, život… Kod Igrajne, koja je istovremeno i lice brenda; ako ništa, na fotografijama brenda si, stalno.

Ljudi su često imali predrasudu o meni upravo zbog toga i nakon što dođu u moj prostor, sada ovdje u showroom, radionu, “na nokte” ili baciti oko na odjeću često znaju reagirati, to im se vidi na licu – “pa ona je normalna!” Vrlo prirodno razvijam neki taj bliski, friendly odnos, iako nismo prijatelji, moje su mušterije, osjećaj naklonosti i te neke bliskosti je prisutan. Vrlo brzo prelazimo na „ti“ i počinjemo komunicirati o stvarima koje nemaju nikakve veze s onime što radim, čak i o nekim privatnim stvarima; pitaju za savjet, mišljenje i sl… Jako mi je drago da ljudi imaju toliko povjerenja u mene, kada mi daju odrešite ruke u poslu. Taj osjećaj i feedback od ljudi su me i inspirirali da počnem razmišljati o nečemu novom i drugačijem – vjenčanicama!

Tijekom godina, zadnjih petnaest godina, sam toliko puta čula od poznatih, a i nepoznatih žena da žele nešto jednostavno, a lijepo, i udobno! Nešto što zvuči kao jednostavan zadatak je završavao s online trgovinama, second handovima, šivanju kod šnajderice. Tijekom godina sam često i ja znala uskočiti u pomoć i napravila bih ja haljinu. U inozemstvu je trend jednostavnog, lijepog i udobnog uobičajen, kod nas je na žalost još uvijek samo trend krinolina i kristala. Nemam ništa protiv krinolina i kristala, da se razumijemo, no htjela sam odgovoriti na potrebu onog što se u potpunosti uklapa u Iggy filozofiju i isto tako sam htjela potaknuti vraćanje običaja kupnje vjenčanica.

Da ju prosječna žena može kupiti, da si ju može priuštiti. Isto tako da ju može i nakon vjenčanja – nositi! U raznim prigodama, u raznim stajlinzima; na tenisice, čizme, sandale, svejedno je, glavno da je njima udobno i da se osjećaju dobro. Ljudi zaboravljaju da vjenčanica ne smije biti u prvom planu, osoba treba biti. Ta haljina ne smije prekriti osobu, ona mora istaknuti najbolje na osobi i da se ona koja ju nosi osjeća najbolje ikada, da sjaji. Želim to ženama priuštiti, taj osjećaj o kojemu cijelo vrijeme pričamo!