Zagrebačka kulturna jesen i ove je godine biti u znaku najveće filmske avanture – 20. Zagreb Film Festivala, a ovih dana na jednom mjestu možete pogledati recentne uspješnice s potpisima hrvatskih debitanata nagrađene na europskim festivalima od Locarna i Karlovyh Vary do Sarajeva
20. Zagreb film Festival održavat će se na pet zagrebačkih lokacija: u kinima SC, Tuškanac i Kinoteka, u MSU-u i Dokukinu KIC, a dio programa moći će se pratiti i online na kinoeuropa.hr i croatian.film. Projekcije filmova iz natjecateljskog dugometražnog programa održavat će se u kinu Tuškanac, a mi smo popisali par filmova koje ćemo ovih dana pogledati kako uživo, tako i online!
Aj čujemo se
Mlada sezonska radnica pokušava preživjeti sezonu dok su joj misli negdje drugdje. To je ukratko zanimljiva i stvarna radnja grupe autora nastala na Školi medijske kulture dr. Ante Peterlić u sklopu sedmodnevne radionice igranog filma u kolovozu 2022. u Varaždinu. Čine je polaznice radionice Marijana Dostal, Petra Vinski, Martina Šmic, Mihaela Belčić i Iva Grdić, voditelji radionice Saša Poštić i Igor Jelinović te glavna glumica Rea Bušić, čijom je sinergijom po principu “svi rade sve” nastao ovaj film.
Tragovi
Kao posljednji član nekada brojne obitelji, znanstvenica Ana suočava se s osobnom krizom, a antropološko istraživanje koje vodi isprepliće se s njezinim osjećajem izgubljenosti. Nizom podudarnosti, tragovi i simboli na stećcima postat će joj ujedno putokaz prema izlazu iz vlastite traume. Dugometražni prvijenac poznate redateljice i montažerke Dubravke Turić koji se dugo čekao, a više smo o filmu i radu na njemu otkrili i u intervjuu za aktualno tiskano izdanje časopisa Grazia, br. 267.
Kao da smo mrtvi
U distopijskom svijetu, u ne tako dalekoj budućnosti, usamljena zgrada na rubu šume jedno je od posljednjih utočišta propale civilizacije. Kriteriji za primanje novih stanara su rigorozni, a za poštivanje strogih pravila zadužena je sigurnosna službenica Anna, koja ondje živi sa svojom 16-godišnjom kćeri Iris. No kada jednom od stanara nestane pas, ostali su uvjereni kako je među njima ubojica. Fasada savršenog života se raspada, a stanari tonu u ludilo i paranoju. Kao da smo mrtvi urnebesna je društvena satira premijerno prikazana na Berlinaleu.
Baksuzno bubanje ili bezumni pornić
Nakon što privatni snimak seksualnog odnosa nje i njezina supruga dospije na internetsku stranicu za odrasle, srednjoškolska profesorica povijesti Emilia Colibiu zvana Emi odjednom će se naći u velikim problemima. Iako ona i suprug žive u Bukureštu, u dominantno konzervativnom društvu „curenje” snimka za koje je odgovoran upravo Emin muž izazvat će veliki skandal, te će u pitanje biti dovedena i njezina karijera. U takvoj je sredini nezamislivo da se jedna profesorica može prepustiti uživanju u seksu, pa ni s vlastitim suprugom, zbog čega će se Emi ubrzo suočiti sa skupinom bijesnih roditelja koji će izići sa zahtjevom da joj se smjesta uruči otkaz. Taj će zahtjev, pak, inicirati njezin otvoreni sukob s roditeljima, a u njemu će na vidjelo početi izlaziti koješta, od moralnih dvojbi i licemjerja do predrasuda i diskriminacije, pa i mizoginije. A kad se razvije javna debata o čitavom slučaju, počet će se zaokruživati nevesela slika o stanju u današnjem ne samo rumunjskom društvu.
Zovem se Bagdad
Tinejdžerica Bagdad voli skejtati ulicama São Paula. Kratke kose, u vrećastim hlačama i uvijek zataknutim majicama, Bagdad je puna samopouzdanja. Iako je u obitelji okružena prkosnim, samouvjerenim ženama, vani vrijeme provodi u društvu ostalih skejtera, na ulicama kojima vladaju mačizam i šovinizam. Njezin će se život promijeniti kada upozna grupu skejterica. Riječ je o autentičnoj i optimističnoj drami o odrastanju, ženskom prijateljstvu, međugeneracijskoj podršci i ljubavi ovjenčanoj Kristalnim medvjedom za najbolji film u programu Generacija 14plus na Berlinaleu.
Influencerica
Izabran u službenu selekciju Cannesa 2020. i hvaljen od kritike, film prati tri dana u životu fitness-influencerice Sylwije, nudeći nam uzbudljiv pogled iza kulisa te fascinantne online kulture. Energetična i predana svom poslu, Sylwijina javna persona pršti zaraznom pozitivnošću. Ona je svoja vlastita kreacija. No u intimi četiri zida njezina prpošna osobnost postaje hladna povučenost i otkriva bolnu prazninu ispod brižno izgrađene blještave fasade. Iako je kao zvijezda društvenih mreža okružena odanim zaposlenicima i stotinama tisuća obožavatelja, Sylwia žudi iskusiti istinsku prisnost. Kada s fanovima podijeli svoje osjećaje usamljenosti, zauzvrat dobije više nego što je očekivala. Film je prikazan na prestižnim međunarodnim festivalima kao što su oni u Rotterdamu, Göteborgu i Tallinnu te u natjecateljskom programu Zagreb Film Festivala 2020.