Rušenjem stereotipa možemo izgraditi svijet u kojem ljude ne sudimo po boji, a prvi korak je kampanja #nepobjedive

Koliko smo puta tijekom odrastanja čuli kako roza boja pripada djevojčicama, a plava dječacima? Iako kroz povijest to nije oduvijek bilo tako, danas se roza boja povezuje s nježnijima, pasivnijima i slabijima, dok je plava rezervirana za one koji su odlučni, hrabri i snažni. Rečenica „Roza je za curice“ suptilno sugerira da je roza znak slabosti, te se često pripisuje slatkom i razigranom svijetu žena, još od najranijeg djetinjstva.

Pojava stereotipa uz određene boje nastala je u prošlom stoljeću uslijed tržišnih i modnih trendova, te sami psiholozi i znanstvenici potvrđuju kako boja nije urođeno povezana sa spolom ili određenim karakteristikama koje sa sobom nosi. Ne možemo promijeniti rozu boju, ali zato možemo mijenjati predrasude i stereotipe koji se vežu za istu, te dokazati da roza boja itekako može biti simbol za snažne, odvažne i odlučne.

Kategorizacija spolova i društvena očekivanja mogu se odraziti na samo odrastanje djece, što će u budućnosti utjecati na njihovo samopouzdanje i spremnost da ostvare svoj puni potencijal. Odrastanje u okvirima koje društvo nameće, počevši od toga da su žene nježniji i slabiji spol, može biti prepreka u ostvarenju vlastitih snova, te se vrlo važno prisjetiti da vrijedi sanjati, jer to je na kraju jedini način da snovi postanu realnost.

Kampanjom #nepobjedive želja je inspirirati i ohrabriti, prvenstveno žene, ali i sve ostale da pronađu svoje pravo „ja“ i žive život punim plućima, bez propuštenih prilika. Sve su žene nepobjedive na svoj, jedinstven način, i svakodnevno se upoznavaju sa svojim snagama i probijaju vlastite granice. Bilo da se radi o ženama koje vode glavnu riječ na poslu, onima koje čine ono što žele, ustrajne su, ili su nježne i brinu za druge, sve su one podjednako nepobjedive i njihova snaga leži upravo u vlastitoj autentičnosti.

Važno je osvijestiti da #nepobjediva može biti svaka od nas. Potrebno je samo vjerovati u sebe i svakodnevno se podsjetiti na vlastitu snagu i hrabrost, pronaći svoj glas i pustiti ga da glasno odjekuje. Rozu boju tako možemo nositi s ponosom kao simbol vlastite neustrašivosti i nepobjedivosti, te pokazati svima oko nas da smo spremne probijati okvire nametnute društvom.

BIPA u svojoj kampanji #nepobjedive ruši stereotipe i predrasude, te ponosno ističe svoju prepoznatljivu rozu boju. Više o kampanji saznajte ovdje.