Ogi Antunac radom došla do NYFW


Prvi put kada sam se susrela s radom i dijelom Ogi Antunac, sjećam se da sam pomislila konačno nešto hrabro, promišljeno i drugačije. Kako sam i ja bivši student TTF-a, jako dobro znam koliko je odricanja i truda potrebno kako bi se izradila i postavila jedna kolekcija. Dok nažalost mnogi hrvatski modni dizajneri muku muče da prežive još jednu sezonu, Ogi se ne predaje te svojim dizajnom pokorava i strana tržišta.

Isto je bilo i povod za ovaj razgovor, i to uoči predstavljanja njezine nove kolekcije LINK by Ogi Antunac za jesen/zimu 2019-2020, koja će biti prikazana tijekom ovogodišnjeg New York Fashion Weeka. Dizajnerica koja je poznata po crnoj boji, ovog puta je naglasak stavila na svjetlije tonove poput sive, bež i maslinasto zelene koje se provlače na voluminoznim jaknama, koje uz ostalo, i vizualno dominiraju cijelom kolekcijom. Kolekcija je već poslana u New York, prva stanica je sajam u Las Vegasu, nakon kojeg se čeka predstavljanje u New Yorku tijekom Fashion Weeka. Paralelno s time, kolekcija će biti predstavljena i u Düsseldorfu u Njemačkoj te Kanadi putem showrooma. S obzirom na viđene fotografije modne kolekcije za jesen/zimu 2019/20 u kojima je vidljiva zrelost i dobro promišljanje cijelog koncepta, ne sumnjamo u njezin uspjeh. Osebujna i jednostavna modna dizajnerica, koja je poznata po avangardnom ali funkcionalnom pristupu modi, kaže da ‘svake sezone nastoji otvoriti neke nove kreativne momente’, a nama je otkrila postoje li stvari koje ju mogu izbaciti iz takta, koliko traje njen radni dan te ima li daljnje planove za širenje svog brenda LINK by Ogi Antunac van Hrvatske.

Tko je Ogi Antunac, osim što je modna dizajnerica?
Jedna jednostavna i optimistična žena, i što sam starija sve sam bolja s njom.
Što najviše utječe na vaš dizajn? Jesu li to putovanja, kultura ili filmovi? Opišite kako izgleda vaš stvaralački proces.
To bih opisala kao jedan čudan miks svega. Jasan osjećaj i poriv da nešto napravim, a može biti izazvan bilo čime. No, možda su to putovanja, jer kad putujem sam i najopuštenija, a to valjda sa sobom donosi i inspiraciju.
Kojem stranom modnom dizajneru se divite, i zbog čega?
Uvijek sam bila fun belgijske Antwerpenske šestorke ‘Six of Antwerp’, to je nekako estetika koja mi je najbliža i najjasnije ju osjećam. A, dizajnerica Ann Demeulemeester oduvijek je bila moj favorit.
Imate li svoju muzu, osobu koja vas inspirira pri radu?
Ne, u mom fokusu je uvijek suvremena žena. Moderna i imaginarna žena, onako kako ju ja vidim.

Koliko se vaš stil promijenio od tinejdžerskih dana?
U tinejdžerskim danima sam često koketirala s raznim stilovima i uvijek sam željela biti drukčija. To sam nesvjesno radila, nikada se nisam oblačila kao ostali.
Kako bi opisali ženu koja nosi LINK by Ogi Antunac, kakva ona mora biti?
Prije svega to je jedna hrabra, profesionalna, suvremena i urbana žena. Ona ne mora biti, ona već jest. Mislim da se ljudi općenito previše opterećuju modom. Za nas koji ju radimo ona jest ozbiljan posao, ali za one koji ju konzumiraju treba biti igra.


Koja vam je nit vodilja pri izradi kolekcije, na što najviše stavljate fokus? Dizajn ili funkcionalnost?
I na jedno i na drugo! Obje komponente u mom slučaju moraju biti zadovoljene. Danas, u svijetu nema buyera koji će izabrati nefunkcionalan model odjeće. Vjerujte mi.
Koliko je obrazovanje važno za talent modnog dizajnera? Smatrate li da je to nešto s čime se čovjek rodi?
Mislim da se čovjek ne rađa s talentom. Može se roditi s nekom željom ili senzibilitetom za nešto, ali talenat se dugo, dugo gradi. Posao modnog dizajnera je kompleksan i treba jako puno raditi na sebi kako bi se postigao rezultat. Ja još uvijek svaki dan učim. Uspijevaju oni uporni, a ne talentirani. No, i obrazovanje smatram jako važnim te ga svakodnevno koristim u svojem poslu. Kad nedostaje temeljno obrazovanje, dizajner ne može biti potpun u svom poslu, a to se jasno vidi i osjeti.


Znamo da ste prvo studirali pravo, da bi s 26 godina odlučili upisati TTF. Mnogo kolega se buni i smatra da bi se trebalo više pozabaviti nekim odjelima na fakultetu, kao što je konstrukcija i šivanje. Jeste li vi zadovoljni stečenim znanjem, ili također mislite da bi se moglo poraditi na tim odjelima?
Imala sam sreće biti zadnja generacija baš ‘jakih’ profesora poput profesorice Bačić i Bajs te profesora Vladislavića. Oni su bili temelj tog faksa i puno su me toga naučili. Konstrukcija i šivanje su na žalost takvi kakvi jesu, pa se najčešće dizajneri moraju sami educirati. Općenito bi se trebalo poraditi na fakultetu modnog dizajna. Nažalost za studente u Hrvatskoj ima malo posla, pa i nema nekog interesa da se sve to unaprijedi.
Kolekcija je poslana u New York; prva stanica je sajam u Las Vegasu, a čeka se i predstavljanje u New Yorku tijekom NY Fashion Weeka, Düsseldorfu te Kanadi putem showrooma. Otkrijte nam tajnu proboja na tržište, što je presudno za dobru kolekciju? Ideja, zanimljiv kroj ili dobra izvedba?
Sve zajedno. Jedno bez drugog ne ide. Cijela kolekcija mora biti kompletna, zrela i cjelovita. Još jedan bitan faktor je kalkulacija, koja je možda i najbitnija. Treba biti realan i konkurentan s cijenama. Neadekvatna cijena ruši cijelu priču.
Što sve spada u vaš opis posla? Sudjelujete li u svim segmentima proizvodnje?
Apsolutno u svim, od početka do kraja sve organiziran sa svojim curama. Špedicija, izvozi, carina, nabavka, sve je to spada u moj svakodnevni posao.


Kako izgleda vaš radni dan? I koliko traje?
Traje dugo, najčešće radim i po 10 sati dnevno kako bi odradila sve svoje obaveze za taj dan. Ali, ja to volim, jako volim svoj posao i nije mi to teško!
Sada kada gledate unatrag svoje kolekcije, postoji li nešto što biste možda promijenili u svom radu?
Promijenila bih puno stvari. Nažalost ništa ne ide preko reda u životu! Sve što me smeta ili imam osjećaj da sam mogla bolje odraditi pokušavam ispraviti u sljedećoj kolekciji. Svaka nova kolekcija mora biti bolje od prethodne.
Utječe li kritika na vaš rad i na koji način?
Nema danas više kritike, mislim na onu ozbiljnu kritiku. Na mene najviše utječe prodaja; kupci su moji najveći kritičari.
Što nakon kolekcije u New Yorku, Düsseldorfu i Kanadi. Planirate li se širiti i dalje? Imate li već neke planove?
Uvijek nešto planiram i želim se širiti. Vrtim već neke ideje u glavi.
S obzirom na to da ovo nije vaše prvo inozemno predstavljanje van Hrvatske, recite nam ima li neke razlike u tržištima? Koji odjevni predmeti vani najbolje prolaze? Kupuju li stranci ono što i naši?
Ima različitih buyera, kupuju se različite stvari s obzirom na podneblje. Naša kolekcija je dosta ujednačena, i nema baš estetskih razlika, ali uvijek se jedna stvar pokaže kao bestseller.
Je l’ bi mogli izdvojiti neki trend za koji bi sa sigurnošću mogli reći da je tražen više nego ostali? Što ste primijetili da kupci najviše traže?
Kod nas uvijek kupci uvijek traže nešto posebno, nešto što ne mogu dobiti drugdje!
Poznati ste po izradi cool jakni, koje prevladavaju i u ovoj kolekciji. Koje ste materijale koristili za njihovu izradu, i ako nije tajna, gdje ih nabavljate?
Uvijek posjećujem sajmove tkanina i tražim neke novitete. Uglavnom su to talijanske tvornice koje uvijek nude neki novi dizajn koji me osvoji. Ove sezone to su bili sjajni štepeksi i ‘doubleface’ materijali za jakne.
Imate li neostvareni san?
Imam ih više. Veliki sam sanjar i često maštam.
Što bi rekli, koji su to problemi s kojima se hrvatski dizajneri moraju nositi? Što vas, u takvim situacijama, može izbaciti iz takta?
Ako izaberem da me stvari izbacuju iz takta, tako će i biti. Izabirem opciju da za svaki problem nađem rješenje. To je konstruktivan način razmišljanja koji vodi naprijed.
Znamo da često u svojim kolekcijama koristite vunu, jeste li čuli da PETA želi zabraniti upotrebu vune jer smatraju da se šišanje ovaca radi na nehumani način? Što mislite o tome, podržavate li takvu akciju?
Apsolutno da. Podržavam takve akcije jer je danas tekstilna industrija toliko napredna da nema smisla i potrebe koristiti materijale životinjskog porijekla. Moramo se svi kolektivno osvijestiti i početi brinuti o onome što nas okružuje.


Što je za vas moda?
Moj život i moj posao.
Koji je vaš životni moto?
Never, ever give up!
Koje osobine bi voljeli promijeniti kod sebe?
Ima ih više, ali svakodnevno radim na sebi i pokušavam mijenjati stvari koje me koče u mom osobnom napretku. Promijenila bi brzopletost i želju da se stvari odvijaju brže. Nemam baš strpljenja.
Recite nam za kraj, koji je ovogodišnji must have sezone po vama? Što mislite koji će trend najviše obilježiti ovu godinu?
Iskreno teško mi je to reći jer ne pratim baš trendove, al’ ih ‘osjećam’ na neki svoj način. Mislim da će ove godine sportski elementi zavladati ulicama.


OVAJ INTERVJU IZAŠAO JE U TISKANOM IZDANJU ČASOPISA GRAZIA BROJ 236

mm
Daria Klobučar-Vukovinski

Modna novinarka