Chidera Eggerue (Photo by HGL/GC Images)

Kada uzmemo u obzir da je kući Victoria’s Secret prodaja pala za više od 40 posto i da je na Instagramu hashtag #saggyboobmatter sve popularniji, možemo li reći da smo napokon došli do evolucijske faze u društvu da (šovinisti, duboko udahnite) – prihvaćamo grudi u svim oblicima i veličinama?

Krajem srpnja u javnost su procurile informacije da je unazad godinu dana prodaja pala za više od 40 posto Victoria’s Secret brendu koji je poznat po push-up grudnjacima. Dodajmo tome informaciju da je u Velikoj Britaniji potražnja za operacijom grudi pala za čak pet posto i imamo podlogu za jednu vrlo utopijsku pretpostavku.

Spomenuti pad, nažalost, u Hrvatskoj nije slučaj. Neovisno o sve lošijem ekonomskom statusu hrvatskih građana, biznis plastičnih operacija i dalje raste. Međutim, sada sve više – na rate! A kada su u pitanju žene, najtraženija plastična operacija kod nas je upravo operacija grudi. Kao što smo rekli, vani je taj trend u opetovanom padu, pa osim već navedenog, također je na Instagramu i sve popularniji pokret #saggyboobmatter, koji je pokrenula Chidera Eggerue. Znači li to da će uskoro i kod nas doći ovaj trend pada “hiperseksualiziranosti”? Nadajmo se!

 

TREĆINA ŽENA MRZI SVOJE GRUDI

Kada je Chidera imala svega 18 godina, zaključila je gledajući društvo oko sebe da su njezine grudi “ružne, obješene i da ih treba skrivati”. Dugo je razmišljala o operaciji, ali onda je doživjela svojevrsno prosvjetljenje: “Odjednom mi je došlo da zapravo moram prihvatiti sebe takvu kakva jesam. One su moje takve kakve jesu i ne moram potrošiti 8.000 funti na operaciju grudi da bih se uklopila u nečiju tuđu viziju kako moje tijelo treba izgledati. Osvijestila sam da moj izgled nije sve što ja jesam”, rekla je Chidera za britansku Graziju. Pet godina kasnije, ta odluka dovela ju je do toga da na društvenim mrežama promiče prihvaćanje tijela onakvim kakvo ono jest. Potiče žene na to da objavljuju slike svog stvarnog tijela te i sama dijeli svoje slike bez grudnjaka. Kako je sama rekla, žene joj prilaze na ulici i priznaju da su zbog nje prestale nositi grudnjak. No, ne praktične grudnjake koji nam pomažu pri treninzima i vesele nas u outfitima, nego one koje jedva čekamo skinuti ulaskom kroz vrata našeg doma, one koji služe za “ispravljanje” i podizanje grudi kako bi izgledale, pa, onako kako se od nas očekuje. Bez obzira na to što grudi dolaze u gotovo nebrojeno oblika i veličina, prihvaćena su možda dva!

Chrissy Teigen/Splash News

Stoga ne čudi da je istraživanje popularnog portala “Mirror” otkrilo kako 30 posto ispitanica mrzi svoje grudi, 44 % njih je razmišljalo o operaciji, a više od 50 % na dnevnoj bazi koriste postavljene grudnjake kako bi prikrile njihov pravi oblik. No, čini se da tome napokon dolazi kraj. Osim što je interes za Victoria’s Secret brend pao najviše dosad u povijesti, općenito je pala i prodaja postavljenih grudnjaka. Paralelno s tim, porasla je prodaja sportskih grudnjaka i onih bez podstave. Znači li to da je sve više žena napokon odlučilo odijevati se za sebe i prihvaćati se onakvima kakve jesu? Je li tome razlog sve veći broj kampanja koje potiču stvarnu ljepotu, Instagram postovi na kojima su najpopularnije modne influencerice koje su prihvatile svoje manje grudi i rijetko nose grudnjake, ili velik broj celebrityja poput Kardashian obitelji, Nicki Minaj, Demi Lovato, Beyoncé, Salme Hayek i Sofíje Vergare koje promiču obline, ne znamo. Pretpostavljamo da je miks tih revolucionarnih mini odluka. Stoljećima smo navikle donositi odluke oko svog izgleda koje su ovisile o tome hoćemo li biti privlačne muškarcima ili nećemo, no čini se da malim koracima kao društvo idemo prema shvaćanju da to nije nimalo naša obveza. Nemojte nas krivo shvatiti, potičemo to da svaka od nas napravi za sebe ono zbog čega će se osjećati bolje, međutim, ono što nas brine jest – jesmo li posve sigurne da to radimo zbog sebe samih?