Otkako se prije pet godina našao na popisu najpopularnijih i najkorištenijih aplikacija na svijetu, TikTok nebrojeno je puta bio predmet rasprave o mogućoj zabrani korištenja u Sjedinjenim Američkim Državama. Iako smo svi već pomalo “otupjeli” na ovakva upozorenja, čini se da je aktualna prijetnja o kojoj svijet ne prestaje govoriti – stvarna
Naime, ova kineska aplikacija, koja broji više od 170 milijuna američkih korisnika, suočava se s pravnim i političkim izazovima, a sve zbog zabrinutosti Vlade u vezi s nacionalnom sigurnošću SAD-a. Ukratko – zbog političkih razloga. Strahovi su usmjereni na realnu mogućnost da kineska vlada, putem vlasnika aplikacije – ByteDance, može pristupiti osjetljivim podacima korisnika i manipulirati sadržajem koji im se prikazuje. Prema najnovijim informacijama, američki Vrhovni sud mogao bi donijeti odluku o potpunoj zabrani TikToka već za nekoliko dana, 19. siječnja 2025. godine, osim ako ByteDance ne proda dio poslovanja koji je vezan za američko tržište.
I dok je sudbina aplikacije u SAD-u još uvijek neizvjesna, korisnici su već počeli istraživati alternative ovoj megapopularnoj društvenoj mreži!
Jedna od platforma koja je privukla najviše pažnje američkih korisnika jest Xiaohongshu, poznata i kao “Red Note” ili “kineska verzija TikToka”. Riječ je o aplikaciji koja nudi slične funkcije kao i TikTok, a koja je ovih dana postala najpreuzimanija aplikacija u cijeloj Americi. Još jedna aplikacija koja se nameće kao moguća zamjena jest Lemon8, društvena mreža koju je također razvila kineska kompanije ByteDance, a koja predstavlja svojevrsni spoj Instagrama, Pinteresta i TikToka.
View this post on Instagram
Iako je teško predvidjeti što će se dogoditi s TikTokom u Americi, jasno je da će razvoj novih digitalnih platforma oblikovati budućnost društvenih medija u ovoj regiji, a možda i šire; TikTok u SAD-u ima golemi broj aktivnih korisnika, a nestanak ove baze mogao bi ozbiljno promijeniti dinamiku aplikacije.
S obzirom na sve navedeno, pitanje koje se postavlja jest kako će se mogući gubitak američkih korisnika odraziti na TikTok globalno, uključujući i korisnike u Europi.
Hoće li TikTok zadržati svoju relevantnost bez američkog tržišta, hoće li se uspješno suočiti s izazovima rastuće konkurencije koju će potencijalno preuzeti američka publika te kako će, na kraju, sve to utjecati na “digitalni krajolik” u Europi, tek ćemo saznati…
Foto: Unsplash, Pexels, Pixabay