Posljednjih godina wellness više nije samo dio rutine brige o sebi, već sve više postaje društveni fenomen. Naimne, nakon što su privatni members’ clubovi obilježili jedno razdoblje, sada se na njihovu poziciju penju wellness klubovi, odnosno prostori koji spajaju relaksaciju, zdravlje i druženje u potpuno novom formatu.

Za razliku od klasičnih fitness centara ili spa zona, wellness klubovi nisu usmjereni samo na tjelovježbu ili tretmane. Njihova je ideja stvoriti okruženje u kojem se ljudi mogu družiti, opustiti i istovremeno ulagati u vlastito blagostanje. U praksi to znači da takva mjesta objedinjuju razne sadržaje; od meditacijskih soba, sauna i ledenih kupki, do barova koji nude zdrave napitke i prostora za neformalna okupljanja. A ono što wellness klubove razlikuje od tradicionalnih članstava jest naglasak na zajednici i kvalitetnom vremenu bez alkohola i buke, ali s fokusom na iskustvo. Tako umjesto večernjeg izlaska, članovi biraju wellness večer s prijateljima; masaže, zvučne kupke, hladne tretmane ili jednostavno odmor u ambijentu koji potiče mir.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hanna Schönberg (@hannaschonberg)

Trend wellness klubova pojavio se kao prirodan odgovor na promjene u načinu života nakon pandemije. Razdoblje izolacije potaknulo je mnoge da preispitaju svoje prioritete; od toga kako provode slobodno vrijeme do toga s kim i gdje se druže. Umjesto izlazaka koji iscrpljuju, ljudi danas traže prostore koji vraćaju energiju, umiruju i nude osjećaj stvarnog odmora. Druženje više ne znači glasnu glazbu i kasne večeri, već zajedničko iskustvo koje spaja opuštanje, brigu o tijelu i mentalni balans.

U tom kontekstu, wellness klubovi postaju nova verzija društvenog statusa, ali ne onog koji se gradi na ekskluzivnosti, već na svjesnosti. Biti dio takvog kluba znači ulagati u sebe, u kvalitetu života i u zajednicu koja dijeli iste vrijednosti. Samim time, luksuz seviše ne mjeri cijenom pića ili članske iskaznice, nego vremenom provedenim u prostoru koji potiče mir i dobrobit.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Carol Ribeiro (@carolribeiro______)

Ipak, materijalna dimenzija prisutna je i u ovom trendu. Dizajn prostora igra važnu ulogu; interijeri su pažljivo osmišljeni, često u minimalističkom stilu s prirodnim materijalima, toplim nijansama, a mnogi wellness klubovi spajaju različite sadržaje poput coworking zona, kafića ili prostora za radionice, stvarajući male urbane oaze u središtu gradova.

U konačnici, wellness klubovi zasad predstavljaju novu verziju društvenog života, onu u kojoj se druženje veže uz brigu o sebi i drugima. Pa ako su fitness klubovi obilježili 2000., a members’ klubovi 2010., čini se da će 2020. pripasti wellness klubovima; novom obliku luksuza koji se fokusira na unutarnji mir.


Foto: Instagram/@carolribeiro______