Serijom od dvije izložbe naziva Formalna modna spona I i Formalna modna spona II koja traje do 21. siječnja 2022., prikazani su radovi studenata diplomskog studija Modnog dizajna na Tekstilno-tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu predstavljeni na međunarodnoj modnoj platformi NOT JUST A LABEL. Mi smo vam već predstavili neke mlade talente u našem New Generation izdanju Grazije, kao i online, pa je ovo idealna prilika da zaokružite priču o fantastičnoj mladoj generaciji i modnoj sceni koja buja usprkos svemu
Specifičnost ove izložbe ogleda se u činjenici nepostojanja fizički prisutnog kuratora čija je zadaća napraviti izbor autora. Izloženi radovi nemaju slične estetike, ne povezuje ih isti oblikotvorni obrazac niti je temu odredio kustos. Naprotiv, izbor je odradio NOT JUST A LABEL i na taj način postao formalnom modnom sponom koja će povezati različite autorske estetike i modne rukopise.
Budući da su svi izloženi radovi nastali u on-line nastavnom okruženju tijekom prošle akademske godine, učinilo nam se logičnim nastavkom plasirati sve kolekcije nastale u okviru kolegija Modni dizajn III i Modni dizajn IV na virtualnom izložbenom prostoru. NOT JUST A LABEL platforma svakako je najbolji način za to. Riječ je o globalnoj modnoj platformi osnovanoj 2008. godine čije se sjedište nalazi u Londonu i Los Angelesu.
Njen osnivač Stefan Siegel zamislio ju je kao virtualni izložbeni prostor koji se od svog osnutka do danas razvio u veliku modnu online zajednicu koja povezuje nezavisne dizajnere s potrošačima diljem svijeta. S namjerom afirmacije naših studenata na međunarodnoj modnoj zajednici, pred studente je postavljen prvi izazov, kolekcije koje rade u okviru nastave na diplomskom studiju Modnog dizajna predstaviti upravo tamo, na međunarodnoj modnoj platformi kako bi njihov rad dobio neovisnu ocjenu i bio kategoriziran ne samo od profesora već i od neovisnog međunarodnog tima stručnjaka.
Ta se ideja pokazala dodatnom motivacijom i benefitom studentima, ali i modnim pedagozima jer pruža objektivan pogled na studentov rad, kategorizira ga sugerirajući trenutni stupanj kvalitete i razvojnu razinu studentovog rada. Iako se na NOT JUST A LABEL platformi već otprije nalazi velik broj modnih kolekcija nastalih na diplomskom studiju modnog dizajna, ovo je prvo takvo planirano predstavljanje studentskih radova s ciljem povećanja vidljivosti fakulteta i nepristrane evaluacije kvalitete modnih kolekcija nastalih na ovoj instituciji.
O radovima
Bracanović Antonija: Elastično s ispunom
Pristup dizajniranju kolekcije bazira se na konceptu elastičnosti i ispune. Elastičnost u fizici predstavlja svojstvo koje mijenja svoj oblik (volumen) pod utjecajem sile, a po prestanku se vraća u prvobitno stanje. U outfitu je elastičnošću tijelu omogućen pokret, pri čemu odjeća mijenja svoj oblik – od pravilnog pada do deformacije.
Busak Dora: Puffy Extrovert
Koncept rada zasniva se na oblikotvornom principu nabiranja korištenjem nabora i voluminoznih nepravilnih formi koje su iznimno fluidne, i kao takve predstavljaju referencu na ekstrovertiranost. Kolekcija se bavi fenomenom inverzije redoslijedom oblačenja odjevnih predmeta.
Dujić Dino: Sacred Punk
Kolekcija se temelji na interpretaciji odjevnih predmeta koji imaju asocijativnu i(li) interpretativnu vezu sa sakralnom odjećom. Odjevni predmeti koji asociraju na nešto sveto, sakralno i tradicionalno interpretirani su u punk estetici, te su na taj način redefinirani.
Jurčić Marta: Achromatic Dynamic
Koncept rada zasniva se na op artu, optičkoj iluziji spajanja akromatskog odnosa crno-bijelih linija, te odnosu konkavno-konveksno. Kolekcija provocira oko promatrača, lomljenjem i iskrivljavanjem linija koje čine tekstilni uzorak odjevnih predmeta.
Pavleković Donovan: Children Gone
Koncept rada zasniva se na istraživanju američkog kulta menonita koji žive po zastarjelim pravilima društva, najčešće zabranjujući korištenje tehologije, čemu je suprotstavljen čin vandalizma. Kolekcija je izrađena u tehnici patchworka koji je izrazito zastupljen među ženama te skupine.
Pavleković Donovan: Children Gone
Koncept rada zasniva se na muškarcima i ženama ovisnima o body buildingu, te (ne)mogućnosti gubitka mase koju su stekli. Glavni motiv kolekcije je koža negirana tetovažama, a sama kolekcija bavi se posljedicama naglog mršavljenja, te obrađuje rodno uvjetovane stereotipe kroz ustaljenu kategorizaciju odjevnih predmeta.
Varga Sofija: The Moment of Transparency
Koncept rada zasniva se na eksperimentalnom istraživanju materijala. Materijal mreže i svi krojni dijelovi u kolekciji postavljeni su u slojevima, te su tretirani toplinskom energijom sa svrhom taljenja i povezivanja. Organdij je premazan lakom, i sušen 48 sati, čime je postignut efekt plastificiranosti, a njegovi rubovi su naknadno obamitani te nabrani na izračunatu duljinu.
Koncepcija i postav izložbe: Duje Kodžoman, Jasminka Končić
Fotografije: Ivo Vučetić, Donovan Pavleković, Karla Jurić, Marta Jurčić, Andrija Zelmanović
Fotografije postava: Donovan Pavleković