I dok modni svijet s nestrpljenjem promatra najnovije trendove s pista, u pozadini se odvijaju promjene koje bi mogle itekako utjecati na opsesiju dizajnerskim torbama. Naime, nova politika američkog predsjednika Donalda Trumpa podrazumijeva uvođenje carina od 20 posto na uvoz iz Europske unije, što bi moglo izazvati val poskupljenja u luksuznom segmentu, a posebice kad govorimo o najpoželjnijim torbama s potpisom brendova poput Hermèsa, Chanela, Fendija, Guccija i Diora

Luksuzne torbe odavno su prestale biti samo modni dodatak; danas su one svojevrsni statusni simbol, investicija i predmet žudnje gotovo svake modne entuzijastice. No s carinama koje ciljaju proizvode proizvedene u Italiji i Francuskoj, cijene ovih ikoničnih komada mogle bi doživjeti značajan skok. S druge strane, prema riječima Randalla Holcombea, profesora ekonomije sa Sveučilišta Florida State, kupci luksuznih dobara rijetko su osjetljivi na cijene, što luksuznim brendovima na koncu i omogućuje da trošak carina jednostavno prebace na krajnjeg potrošača.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Olivia Laura Turner (@olivialaura_)

U tom scenariju, legendarna Chanel flap torba, trenutačno dostupna za nešto više od 10.000 dolara, lako bi mogla prijeći granicu od 12.000 dolara. Hermès Birkin, najpoželjniji fetiš među kolekcionarima, koji već sada starta s cijenom od 12.000 dolara, nakon carinskih nameta mogao bi započinjati s 14.400 dolara. Čak i modeli nešto pristupačnijeg ranga, kao što su Fendi Baguette torbe ili Gucci Jackie torbe, neće ostati pošteđeni, a Diorove prepoznatljive Saddle i Lady Dior torbe, koje se već i nalaze u gornjem cjenovnom segmentu, također će pratiti ovaj trend rasta.

No unatoč ovim promjenama u cijeni, stručnjaci ne očekuju značajan pad prodaje. Luksuzna publika poznata je po odanosti brendovima koje prate i “nespremnosti” na kompromise pa vrlo vjerojatno neće okrenuti leđa svojim omiljenim modnim kućama. Holcombe objašnjava da će, upravo zbog toga što luksuzni potrošači nisu skloni odricanju, luksuzni modni brendovi održati svoju poslovnu strategiju gotovo nepromijenjenom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by IP LUXURY®️ (@ip_luxurybag)

I dok se politika i ekonomija neumoljivo uvlače u modnu svakodnevicu, luksuz ostaje nedodirljiv – prilagodljiv, ali uvijek vjeran sebi. Cijene možda rastu, no važnost ekskluzivnosti ne blijedi; naprotiv, s većom cijenom raste i želja. Jer luksuz nije samo proizvod nego i prestiž čija viša cijena samo potvrđuje već navedenu ekskluzivnost.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nadia König Muniz (@la_nadia)