Iako djeluje kao da je većinom za zabavu, upravo je TikTok platforma koju generacija Z koristi kako bi se prihvatila borbe protiv tabuizacije mentalnog zdravlja
Za razliku od kulinarskih recepata, plesnih točaka i izazova koji su eksplodirali tijekom pandemije kako bi se društvo bolje organiziralo i zabavilo u ovim nesigurnim vremenima, sada sve veću pažnju zauzimaju videići koji pokrivaju temu mentalnoga zdravlja. Istraživanje Pew Research Centera iz 2018. pokazao je da je jedna trećina ispitanika starosne dobi od 13 do 17 godina redovito objavljuje svoje osjećaje na društvenim mrežama. To je posebno prisutno na TikTok-u, gdje Gen Z navodno čini više od 60 % od milijardu i više korisnika platforme na globalnoj razini.
Ovaj pomak prema razgovoru o psihološkom wellnessu nije mogao doći u bolje vrijeme: mentalno zdravlje glavna je briga za generaciju Z i milenijalce koji izvještavaju o neproporcionalno lošijem mentalnom zdravlju od starijih generacija. Prema istraživanju između 1.000 Britanaca 2020. godine koje je provela potrošačka tvrtka za istraživanje podataka Attest, manje od polovice izjavilo je da ima “dobro” mentalno zdravlje, dok je tri puta više ispitanika generacije Z i milenijalaca reklo da ima “jako loše” mentalno zdravlje u usporedbi sa starijim sudionicima.
Mlađe generacije, čini se, ne pristaju na ovakvu situaciju i uspješno ruše tabue koji su u prošlosti bili vezani za mentalno zdravlje, i to razgovorom o tome. Stručnjaci smatraju da je razlog tomu kolektivna svijest o mentalnim stanjima uzrokovanim pandemijom, zbog čega se počelo otvoreno razgovarati o takvim temama, pa i o potrebi za psihološkim razgovorom, terapijom i liječenjem. Studija iz 2019. u Velikoj Britaniji pokazala je da su starije generacije “otklanjale” probleme povezane s mentalnim zdravljem, dok se mlađi korisnici okreću društvenim mrežama poput TikToka na kojima otvaraju rasprave, najčešće komunicirajući kako se sami osjećaju. Korisnici skupljaju milijune pregleda razgovarajući o svojim napadajima panike, depresiji i OKP-u, a na TikToku imaju korisničke račune i brojni terapeuti koji pomažu korisnicima svojim savjetima. Sve je to dovelo do popularnosti trenda ”therapy TikTok”, koji ne pružaju čitav spektar profesionalne pomoći onima koji je trebaju, ali im pružaju i pokazuju mogućnosti i povećavaju svijest o važnosti brige o mentalnom zdravlju.
Foto: Unsplash