Ni o jednoj generaciji nije se provelo toliko istraživanja kao o generaciji milenijalaca, koji su sada u svojim kasnim dvadesetima i tridesetima te preuzimaju upravljačke pozicije ili osnivaju vlastite tvrtke
Koliko god ih nazivali „najzahtjevnijom generacijom“ ili im se predbacivalo da su egocentrični, nelojalni i da imaju nedostatak poštovanja prema starijim kolegama, milijenijci sve brže rastu i napreduju te imaju impresivne digitalne vještine kojima starije generacije teško mogu konkurirati. U cijeli taj impresivni skillset još dodajte i ženske vještine upravljanja timovima, poticanje kreativnosti, razvoja talenata, empatiju, intuiciju i imate recept za lidera budućnosti, kojeg bi odobrili i oni najskeptičniji futorolozi.
One žele mijenjati svijet
Za razliku od brojnih floskula starijih generacija uz koje su odrasle, mlade liderice doista žele stvarati bolji svijet i ostaviti svoj trag. Nije im toliko važno priznanje i blistava titula, ako iza njih ne stoji utjecaj i konkretan rezultat koji je usklađen s njihovim vrijednostima. Čak 46% njih ističe da žele raditi samo za brendove i tvrtke koji čine živote drugih boljima i daju doprinos društvu u cjelini.
One ne vole gubiti vrijeme na sastanke
Više nego bilo koja generacija prije, mlade liderice smatraju sastanke gubljenjem vremena, osobito ako nisu pomno strukturirani, a vrijeme maksimalno optimizirano. Sa svojim timovima najviše komuniciraju putem grupnih poruka na digitalnim platformama, a u slučaju sastanaka, oni su daleko kraći i konkretniji od onih koje vode starije kolege.
One vole raditi najviše s drugim milenijcima
Najteže im je upravljati timom u kojem se nalaze starije kolege jer od njih često osjećaju podcjenjivanje da se za tu poziciju nisu „dovoljno dugo borile“ i „da im još treba utakmica u nogama“. U suštini, mlade liderice dosta brže uče i usvajaju nova, digitalna znanja koja ih čine itekako kvalificiranijima da budu na liderskim pozicijama. Upravo takvim članovima tima vole upravljati jer s njima „govore istim jezikom“, znaju kako ih motivirati i dodijeliti im zadatke koji odgovaraju njihovim vještinama i vrijednostima.
One ne znaju za radno vrijeme
Posao kao njihova životna strast je duboko integriran u njihov privatni život i obratno, toliko da više ne primjećuju granice. Ne poznaju klasično radno vrijeme i angažiraniji su više nego ijedna generacija prije, naravno, pod uvjetom da rade posao koji istinski vole. Kao šefovi očekuju jednaku predanost i angažiranost od svojih zaposlenika, a zauzvrat nude zaposlenicima neformalniju radnu atmosferu, druženja, zajednička putovanja i slavlja.
One mogu odvesti vaše poslovanje u budućnost
One ne vjeruju u autoritet koji dobivaju pozicijom i titulom ispred imena, već u onaj koji stječu kvalitetnim upravljanjem članovima svog tima. Teže horizontalnijim strukturama i raspodjeli zadataka, a imaju izraženu emocionalnu inteligenciju te iskazuju daleko više razumijevanja za potrebe zaposlenika. Nije im strano biti ranjiv i priznati neuspjehe jer vjeruju da su oni najbolji put do uspjeha.
Upravo osobe s takvim vještinama mogu osigurati dugoročno zadovoljstvo zaposlenika, potaknuti njihovu angažiranost te postići daleko veće poslovne rezultate.
Tekst: Tanja Džido
Ako vas zanima kako razmišljaju liderice danas i zašto je bitno imati žene na vodećim pozicijima, posjetite konferenciju Arts of Feminine Leadership koja će se održati 25. siječnja u Branimir centru. Više informacija o konferenciji pronađite na ovdje.