Među mnoštvom brendova na svjetskoj sceni teško se istaknuti, ali to je ipak pošlo za rukom dizajnerici Katie Kolodinski i njenom brendu Silk Laundry. Silk Laundry započeo je svoju priču uslijed Katienine potrage za savršenom svilenom slip haljinom, a nastavio je nizati uspjehe – nose ga najveće face poput Sienne Miller ili Julie Roberts, o njemu je pisao i talijanski Vogue, a svakom kolekcijom sve više osvaja odličnim dizajnom i razboritim načinom razmišljanja.

Dizajnericu Katie zamolili smo za ekskluzivni intrevju, u kojem nam je otkrila sve o svojim zanimljivim počecima, razmišljanjima na temu održivosti, kao i aktualnoj kolekciji te planovima. Svakako nastavite čitati!

kreativna direktorica Katie Kolodinski

Možda je najbolje da počnemo od početka. Kada ste otkrili svoju ljubav prema modi, recite nam nešto o svom putu prema pokretanju brenda ?

Osnivačica sam i kreativni direktor modnog brenda pod nazivom Silk Laundry. Odrasla sam živeći između Kanade i Australije i u više od šest različitih gradova, za koje smatram da su utjecali na moj svjetonazor. Prije nego što sam osnovala Silk Laundry, puno sam učila. Studirala sam psihologiju, ali osim toga studirala sam i pravo, akupunkturu i prirodnu medicinu, dizajn interijera, cvjećarstvo, industrijsko šivanje i još par stvari. Dok sam studirala, uvijek sam imala barem dva do tri posla kako bih bila sigurna da se mogu uzdržavati i radila sam svašta, od rada u kafiću do krajobraznog vrtlarstva. Mislim da je moj život i rad u nizu okruženja oblikovao Silk Laundry i pomogao u stvaranju onoga što je danas.
Moja ljubav prema modi započela je dok sam bila dijete, ugledajući se na moju majku i kako se ona predstavljala svijetu. Do dan danas, ona je gotovo uvijek u lijepim (ali praktičnim) cipelama na petu i blejzeru i odlučuje se za haljine kad god može. Neka od mojih najranijih sjećanja jesu da se kao dijete šuljam kasno navečer i gledam kako šiva haljine za moju sestru i mene na starom šivaćem stroju Singer iz sredine stoljeća koji je bio postavljen u stol od mahagonija.

Kada ste pokrenuli Silk Laundry i zašto?

Silk Laundry započeo je 2015. godine s jednostavnom 100 % svilenom slip haljinom. Prije toga sam pretraživala trgovine rabljenom odjećom u potrazi za savršenim vintage svilenim slip haljinama i nikada nisam mogla pronaći točno ono što sam tražila, pa sam odlučila sama to stvoriti. Za mene je udobna slip haljina od prirodnih vlakana bila jako važna. Dakle, tako je rođen brend Silk Laundry. Ime odražava tkaninu i lakoću nošenja, mislim još uvijek da je savršeno ime za našu marku. Danas, slip haljina u stilu 90-ih i dalje ostaje prisutna u svim našim kolekcijama što je lijep hommage mjestu gdje smo započeli.

Možete li opisati estetiku brenda, vaše inspiracije, žene za koje dizajnirate?

Ljubav koju sam razvila prema slip haljinama tijekom tinejdžerskih godina 90-ih postala je inspiracija za našu kultnu ‘90s Slip haljinu. Međutim, također bih rekla da postoji sporost u našim modelima. Način na koji su napravljeni za dugovječnost. Trudim se ne stvarati nešto što će izlaziti iz mode iz sezone u sezonu. Cilj mi je stvoriti klasične komade koje biste mogli nositi u godinama koje dolaze. Snažno se usredotočujemo na namjeru dizajna i izradu kako bismo osigurali da su naši odjevni predmeti više od stylish komada. Umjesto toga, oni su trajni i svestrani temeljni komadi u ormarima naših kupaca. Ponosimo se stvaranjem kolekcija sa svrhom koje odražavaju svijet oko nas, umjesto da nas pokreće samo prolaznost trendova. To se povezuje s mojom širom svrhom korištenja mode kao platforme za pripovijedanje i kao alata za pozitivne promjene. Inspiraciju obično nalazim u dugim šetnjama, s glavom u oblacima, u knjigama i istraživanjima vani u prirodi. Što se tiče ljudi za koje dizajniramo, naša odjeća je za svakoga. Za ljude koji žele biti ležerni i udobni, ali i elegantni i klasični. Pokušavam osigurati da su svi moji dizajni pragmatični i da će biti korisni za ljude s prenatrpanim rasporedom. Odjevni predmeti koje mogu nositi iz dana u noć, od posla do druženja.

Sviđa nam se vaša aktualna kolekcija “Nature’s Laboratory” i kampanja. Recite nam više o priči koja stoji iza toga.

“Nature’s Laboratory” inspiriran je mojim putovanjem u Amazonu. Ta je kolekcija osmišljena kako bi potaknula razgovore o biološkoj raznolikosti i onima koji štite svijet u kojem živimo.
Biljka Psychotria Elata, zvana “Vruće usne”, katalizirala je kolekciju: ovaj print možete vidjeti na nekoliko predmeta, zajedno s drugim uzorcima poput zmijskog i printa jaguara, koji također odaju počast Amazoni.

Na vašem Instagramu piše: “Istraživanje sjecišta luksuza, svjesnog življenja i filantropije”. Možete li nam reći više o tome što to za vas znači – biste li sebe opisali kao održiv brend?

Vjerujem da je nemoguće biti potpuno održiv u svijetu koji smo danas stvorili, ali trudim se biti svjesna onoga što jedem, gdje kupujem i kako putujem. Uvijek nastojim kupovati s dugoročnim pogledom i biti što održivija. Kada kupujem odjeću i obuću, uvijek se pitam “Bih li ovo nosila sa 60 godina? Hoću li ovo nositi s 80 godina? Želi li itko ovo kad me više nema?” Ta pitanja u velikoj mjeri čine moj proces donošenja odluka. Poliester je također jedan od mojih najvećih “ne” – kako u životu tako i u poslu. Poliester je plastičan i za proizvodnju su potrebne velike količine energije i vode što dovodi do zagađenja. Općenito se ne može reciklirati i završava u jeftinoj odjeći i na odlagalištu. Dakle, tkanine poput poliestera i druge slične sintetike, smatram, najbolje je izbjegavati.

Mislim da je održivost teško definirati, a tijekom godina bilo je toliko greenwashinga, međutim, prakse i standardi mogu se gotovo uvijek poboljšati. U konačnici smo brend koji proizvodi odjeću – međutim, nastojimo to učiniti na najsmisleniji mogući način.
Koncentrirali smo se na korištenje svile u našim odjevnim predmetima kao i druga prirodna vlakna i materijale kao što su jak, konoplja, organski pamuk, alpaka i vuna. Blisko surađujemo s malim obiteljskim obrtnicima, s kojima smo stvorili prisne odnose. Uvijek pokušavamo koristiti inovativne nove tehnike i prakse koje smanjuju naš otisak na okoliš.
Veliku pažnju posvećujemo količini i kvaliteti naših odjevnih predmeta i našem lancu opskrbe pridržavajući se standarda održivosti koji služe i proizvođačima i našim klijentima.

Još jedan put održivosti za nas je funkcionalnost naših predmeta. Vjerujemo u stvaranje odjeće koja nadilazi trendove i koja će izdržati test vremena i u trajnosti i u estetskoj privlačnosti što utječe na naš odabir materijala.

Fashionistice poput poput Emily Ratajkowski, Olivie Munn, Florence Pugh i brojnih drugih nose vaše kolekcije. Koliko vam je važna podrška slavnih? Tko još nosi vaš dizajn, kako biste opisali vaše klijente? A koga biste još voljeli vidjeti u vašim modelima?

Zaista je sjajno dobiti podršku slavnih i mislim da smo zaista sretni što smo stvorili brend koji je odjeknuo kod talentiranih i uspješnih ljudi. Mislim da podrška slavnih zaista pomaže u reklamiranju i predstavljanju naših odjevnih predmeta mnogim ljudima, iako, vjerujem da je usmena predaja jednako vrijedna, bilo da dolazi od slavne osobe ili naših kupaca. Imali smo neke stvarno nevjerojatne ljude koji su nosili brend, osobe poput Julie Roberts, Michelle Pfeiffer, Sienne Miller i Tracee Ellis Ross. Imamo i neke stvarno predane kupce koji dosljedno kupuju komade našeg brenda, što me čini jednako uzbuđenom.
Što se tiče slavnih osoba koje bih voljela vidjeti u Silk Laundryju: Martha Stewart, Jane Goodall, Michelle Yeoh, Dame Judi Dench, Demi Moore, Sarita Choudhury i Dakota Johnson imena su koja mi padaju na pamet. Mislim da bi sve one sjajno izgledale u našim slip haljinama, hlačama i boyfriend košuljama.

Ciara u Silk Laundry haljini i blejzeru
Jeanette Madsen u Silk Laundry kompletu

Sviđa nam se i vaš osobni stil i volimo gledati vaše odjevne kombinacije na Instagramu. Koji su neki od vaših omiljenih Silk Laundry komada koje osobno najviše nosite i kako ih stilizirate?

Opisala bih svoj stil kao klasičan s naznakom nečeg otkačenog ili zabavnog. Volim udobnost i prirodna vlakna i ne volim se osjećati uštogljeno ili neugodno. Kada putujem, naša svilena odijela od kepera moji su najbolji prijatelji, a jednostavni modeli ‘90s slip haljina nošeni s velikim vunenim džemperom i balonerom talijanske proizvodnje (koji će doći u Silk Laundry 2024. godine) moji su dugogodišnji favoriti.

I na kraju, koji su planovi za brend, kako vidite da raste i razvija se?

Započeli smo našu europsku ekspanziju i sada ćete moći kupovati putem interneta bez plaćanja carine jer sada isporučujemo iz Španjolske. Proširit ćemo broj butika u kojima se nalazimo i održati stabilan korak s našim rastom i naporima.

kreativna direktorica Katie Kolodinski

Foto: PR Silk Laundry, Instagram/@silklaundry