Kad je riječ o traperu, trendovi se uglavnom vrte oko krojeva i nijansi, a rjeđe oko same kvalitete materijala. Međutim, “selvedge denim” pojam je o kojem se sve više priča, odnosno bolje rečeno, vrsta traperica koje će zadovoljiti sve čiji je naglasak prilikom kupnje na kvaliteti

Naime, “selvedge denim” vrsta je premium trapera koja se razlikuje od klasičnih rastezljivih materijala te je poznata po svojoj izdržljivosti i specifičnom načinu obrade jer najčešće dolazi netretirana, a to znači da se oblikuje i prilagođava tijelu tijekom nošenja. Isto tako, ovu vrstu trapera najlakše je prepoznati po karakterističnom bijelom rubu s obojenim koncem u sredini koji se često vidi na samom porubu traperica, a ako je taj konac crvene boje, riječ je o “redline” selvedge tkanini – jednoj od najpoznatijih varijanti ovog materijala.

Sâm naziv “selvedge” zapravo potječe od izraza “self-edge”, koji označava rubove tkanine nastale tkanjem na tradicionalnim shuttle tkalačkim stanovima. Za razliku od klasičnih traper tkanina, ovi rubovi ne pucaju niti se paraju, čime je zajamčena bolja kvaliteta. Isto tako, Japan već desetljećima slovi kao epicentar najkvalitetnije “selvedge” proizvodnje, a tamošnja tkalarska tradicija surađuje s vodećim svjetskim brendovima u stvaranju vrhunskih modela.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nudie Jeans Co (@nudiejeans)

Iako ljubitelji “selvedge” trapera vjeruju da je najbolje ne prati ga, već ga nositi dok se prirodno ne prilagodi tijelu i razvije prepoznatljivu patinu, ova tkanina doživljava sve veću popularnost i u modernijim krojevima. Široke i opuštene siluete postaju sve traženije, a brojni brendovi eksperimentiraju sa suvremenim dizajnom koji se udaljava od klasične, sirove “selvedge” estetike.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by lauren badenhoop (@badenhoop)

Primjerice, Kaihara, jedna od najpoznatijih tvornica trapera, surađuje s brendovima kao što su Edwin kako bi ponudili ekskluzivne traper tkanine čija proizvodnja podrazumijeva proces koji uključuje preciznu kontrolu broja prediva u tkanju, intenzitet uranjanja u indigo boju i vrijeme sušenja između slojeva – što rezultira nevjerojatnom dubinom, teksturom i kvalitetom završnog proizvoda.

Tory Burch (431 eura)
COS (125 eura)
Prada (1.300 eura)
Maison Margiela (2.039 eura)
Nudei Jeans (220 eura)
Levis (92 eura)

Foto: YouTube, Instagram/@olga_kurach