„Svjesni trenutačnih okolnosti i njihovog utjecaja na val radikalnih promjena, Saint Laurent odlučio je preuzeti kontrolu nad budućim koracima i promijeniti svoj raspored. Sada, više nego ikad, brend će pratiti svoj vlastiti ritam…“

Početak je to izvješća koje je kuća Saint Laurent upravo izdala najavivši svoje povlačenje iz rasporeda Paris fashion weeka kao i svih drugih modnih događanja zakazanih za ovu godinu prema zacrtanom rasporedu. Umjesto toga u budućnosti namjeravaju sve svoje kolekcije i projekte predstavljati prema vlastitom nahođenju i rasporedu. Ovo je prvi veliki luksuzni modni brend koji je najavio takav potez i uopće izašao u javnost s planovima za budućnost nakon teškog udarca koji je pandemija koronavirusa izazvala na modnu industriju, ali za pretpostaviti je da je to samo početak onog što će u narednom razdoblju pratiti mnogi. Što će konkretno to značiti za modu i modni sustav? Je li ovo prva otvorena naznaka onog o čemu se razglabalo u posljednje vrijeme: urušavanje modnog sustava po dosad ustaljenim pravilima i rasporedima sezona i tjedana mode te početak nove ere u kojoj će brendovi samostalno preuzeti kontrolu komunikacije sa kupcima i industrijom općenito?!

Podsjetimo, muški tjedni mode zakazani za lipanj i srpanj već su u potpunosti otkazani kao i couture tjedan u Parizu, a sudbina jesenskih još je neizvjesna. Za sad je jedino London fashion week najavio da će jesensko izdanje biti online i gender neutral event koji će obuhvatiti i muške i ženske kolekcije na raznim online platformama, eventovima i radionicama.

U Saint Laurentu, nadalje, znakovito pojašnjavaju kako se brend namjerava sa svojim poklonicima globalno povezivati neposrednije i bliskije u njihovim vlastitim prostorima i životima. Dakako da će to bez sumnje biti refleksija onog što nam osigurava današnja tehnologija, internet i globalna povezanost zahvaljujući kojoj smo zaista svi u mogućnosti povezati se sa vlastitim interesima neposrednije unutar vlastitog prostora i bez interakcije treće strane u tom posredništvu. 

Brend je bio poznat po svojim spektakularnim revijama postavljenima na scenografijama iz snova: od onih u srcu Pariza tradicionalno sa pozadinom Eifelovog tornja obasjanog tisućama blještavih svjetala do onih na plažama Californije gdje je lomljenje valova bilo pozadina defileu smještenom tik uz sam ocean. Za pretpostaviti je da najave koje su upravo objavili podrazumjevaju zaokret i u načinu prikazivanja kolekcija prema intimnijim scenarijima s ciljem da umjesto ekskluzivnosti za šačicu odabrane modne elite preokrenu filozofiju brenda ka usmjeravanju na svakog potencijanog kupca i obožavatelja. 

Obzirom da je kuća Saint Laurent u vlasništvu drugog najvećeg modnog konglomerata na svijetu, grupacije Kering, koja u svom vlasništvu drži između ostalog i kuće Gucci, Balenciaga i Alexander McQueen, teško da je ovaj potez vodstva Saint Laurenta izoliran i individualan čin pa u narednom razdoblju zasigurno možemo očekivati da će sa svojim planovima i promjenama za budućnost izaći i drugi najjači igrači modne industrije.

 

Fotografija: Guliver/Getty Images