Instagram djevojka koja nas je osvojila

U moru influencera koji su svoje društvene mreže pretvorili u unosne poslove, svojom nam je iskrenošću i dozom realnosti za oko zapela Rianne Meijer, s kojom smo dobili priliku i popričati

Četiri je godine prošlo otkako nam je Amalia Ulman servirala briljantnu prijevaru. Te relativno nedavne 2014., u vremenu prije nego što je svaka osoba na Instagramu postala mikrocelebrity i prije nego što se pojam “influencer” ugurao u svaku definiciju digitalnog marketinga, Amalia nas je častila svojim avokado tostovima, pjenušavim kupkama s nehajnim product placementom, savršenim trbušnjacima kao osvetom svom bivšem (#reboundbody), gomilom brendiranih vrećica prebačenih preko svog tanašnog zapešća i dijetom baziranom na ružičastim macaronsima. Svi ti #smallmoments Amalijinog života bili su presvučeni eteričnim, pastelnim filtrom, i lijepoj su djevojci priskrbili gotovo 90 tisuća pratitelja na Instagramu. Danas, četiri godine poslije ovog vrhunskog umjetničkog performansa Amalije Ulman, naslovljenog “Excellences & Perfections i uvrštenog u grupnu izložbu Performing for the Camera muzeja Tate Modern, jasno nam je kako je mlada umjetnica oslikala našu vrlo skoru budućnost. Četiri godine nakon ove genijalne prijevare u svrhu umjetnosti, znamo da je Amalia na proste i filtrom presvučene faktore rastavila iluziju koja se danas svakodnevno servira na društvenim mrežama.

Od te iste 2014. napravili smo puni krug. Kako to obično biva sa svime, u ovo digitalno doba samo znatno brže, od početne fascinacije, iskrenosti i osjećaja online zajedništva, Instagram je prerastao samog sebe, postao spremište istih poza, istih “Instagram worthy lokacija, istih IKEA domova, flatlayeva doručka u krevetu, načina konturiranja… Usvojili smo u kratkom periodu pojmove sponzorirani post i osobni brend, jednako kao i red negativnih emocija koje neminovno dolaze u paketu s konstantnim promatranjem tuđih ulaštenih života (upravo onakvih kakvog je Amalia prikazala 2014.) anksioznost, depresiju, srozano samopouzdanje, poremećaje s prehranom, probleme sa snom, pa čak i povećane stope rizika od samoubojstva. Ne čudi stoga da je posljednja faza kruga vraćanje onom iskrenom i nesavršenom te, po mogućnosti, što manje filtriranom. U 2019. nas tako oduševljavaju celebrityji koji su skinuli svoje dizajnerske plašteve nedodirljivosti, maknuli svoje 12 centimetara visoke potpetice, raspustili svoje savršene valove, i koji nam ne prodaju laksative u obliku čarobnih praškova za mršavljenje i ne šeću uokolo s aparatom za izbjeljivanje zuba. U 2019. pravi influence na nas imaju svi koji svojim primjerom promoviraju dobrotu, ljubaznost, iskrenost, i koji stoje iza inicijativa od enormne važnosti cijelom čovječanstvu. A jedna mlada dama koja se ugodno smjestila u potonju skupinu influencera jest Rianne Meijer, šarmantna djevojka iz Nizozemske s kojom smo dobili priliku popričati.

Na prvi pogled, Rianne ima besprijekoran Instagram profil presvučen najaktualnijim VSCO filtrom. No, na drugi pogled, ona je sasvim obična djevojka s dobrim stilom koja, baš kao i mi, prvi dan nove godine ne provodi u kadi punoj mjehurića s pjenušcem u ruci, nego čisteći stan od posljedica tuluma. Dio Rianneinog smoothieja, baš kao i našeg, najčešće završi na džemperu, na fotkama češće ima podbradak nego što nema, i slobodna zimska poslijepodneva ne provodi na lampicama osvijetljenima klizalištima nego umotana u debele poplune kod kuće. I sve to se ne nimalo srami pokazati na svom Instagramu i YouTubeu. Rianne se svojom duhovitošću i iskrenošću uvelike izdvaja iz današnjeg mora influencera i pravo je osvježenje u kulturi opsjednutoj vizualnim. Svoje je društvene mreže u posao pretvorila relativno nedavno, kada joj je, kao modelu, broj pratitelja na Instagramu počeo biti sve važniji za dobivanje posla. Sve je više pažnje počela pridavati svojim društvenim mrežama i cijela joj se stvar svidjela više nego posao modela te je, na krilima jednog tromjesečnog ugovora s brendom i one dobre stare sad ili nikad“, napustila svoj uredski posao.

Rianne, kakav je osjećaj biti svoj šef? Je li odluka o napuštanju uredskog posla bila dobra?

Bila je to najbolja odluka koju sam ikad donijela. Biti sam svoj šef sjajno odgovara mojoj osobnosti jer sam poprilično tvrdoglava i volim imati kontrolu nad svime (smijeh). Nedostatak je taj što ponekad osjećam da je previše posla na mojim leđima i da bi mi trebala pomoć. Ne možeš sve napraviti sam i to je činjenica koju je ponekad teško prihvatiti. Najveća lekcija koju sam prošle godine usvojila je to da trebaš prihvatiti svoje nedostatke i prepustiti neke poslove ljudima koji su u njima puno bolji. Priznaj svoje mane i pretvori ih u nešto pozitivno.

Što bi izdvojila kao najveće izazove, a što kao najveće prednosti u poslu influencera danas?

Super stvar u poslu influencera je to što ti sam kreiraš svoje pratitelje koji te vole zbog tebe samog. A s tim pratiteljima možeš toliko toga, otvorena su ti mnoga vrata. Osim suradnji s brendovima koje imamo, radim i na nekim drukčijim projektima koji ne bi bili mogući da nemam broj pratitelja koji imam. Glavni nedostatak ovog posla je neizvjesnost. Srećom, osobno volim neizvjesnost, volim što mi je svaki dan drukčiji i što se svakog dana može dogoditi nešto ludo. No, jednako tako nešto može krenuti i krivo, ipak ovisiš o jednoj aplikaciji.

U savršenom svijetu Instagrama, tvoja je iskrenost nešto što te izdvaja od ostalih. Zbog čega ti je važno biti iskrena i otvorena na svojim društvenim mrežama?

To je nešto zbog čega mi je Instagram zabavniji. Zamislite pregledavati više od 200 fotografija koje si uslikao samo za jednu objavu na Instagramu. Među njima vidiš nekoliko dobrih, ali i nekolicinu na kojima izgledaš smiješno. Uvijek me to jako nasmije i mislim da je prezabavno da to ne podijelim. Također, ne bi bilo fer da objavljujem samo savršene fotografije jer to jednostavno nije realnost i mislim da to ljude ne čini vrlo sretnima. Na kraju dana, želim ljude nasmijati, i ne želim da se zbog mene osjećaju loše. Stranica gdje ljudi mogu vidjeti sanjive fotografije, ali se mogu i poistovjetiti s tobom, jest čarobna kombinacija u koju vjerujem.

Žude li ljudi danas za više iskrenosti na društvenim mrežama? Krećemo li se prema realističnijem online prostoru s manje govora mržnje ili smo još daleko od toga?

Pogledam li svoje postove koji su polučili najviše engagementa i likeova, uvijek su to oni realističniji i “u trenutku”. Na kraju svega, mislim da će uvijek biti bitna kombinacija dviju stvari. Zbog iskrenosti i realizma ljudi se osjećaju manje usamljeno i više voljeno, no primjećujem da se ljudi naslađuju s dramom povezanom s govorom mržnje te također mislim da u suštini vole gledati savršene fotografije koje ih potiču na maštanje i inspiriraju na postavljanje vlastitih ciljeva.

Na svojim društvenim mrežama dijeliš komadiće svog privatnog života. Je li ti ponekad zastrašujuća spoznaja da mnogi ljudi znaju puno o tebi?

Očigledno nisam baš osoba koja drži do svoje privatnosti. Uistinu volim dijeliti sve. Ponekad se moram zaustaviti kad počnem snimati na toaletu, ha, ha. Definitivno postoje granice, poput snimanja vlastite kuće ili vrijednih stvari, i sve je to pomalo zastrašujuće.

Jedan caption na tvom Instagramu kaže da bi bila bogata kad bi dobila novčić za svaki čudan pogled koji ti je upućen dok si se fotografirala na ulici. Jesi li primijetila promjenu u percepciji ljudi u odnosu na influencere tijekom posljednjih godina?

Ha, ha, taj je caption stvarno točan! Ne bih rekla da sam primijetila promjenu. Ljudi i dalje gledaju jednako kao što su gledali prije tri godine, ali mislim da danas mogu bolje razumjeti zašto radimo to što radimo. Bolje razumiju, no i dalje im je zanimljivo gledati. Ipak, moram reći da se i ja, kad vidim ljude koji se fotografiraju na ulici, ponekad uhvatim kako buljim u njih. Uvijek je zanimljivo vidjeti kako se drugi ponašaju ispred objektiva, ha, ha.

Jesi li se u svojoj karijeri ikad susrela s komentarima kako “biti influencer nije posao” i kako se nosiš s njima?

Da, susretala sam se s komentarima poput onih da moj dečko sve financira i da ja ne zaslužujem ono što imam itd. Svi ti negativni komentari uvijek malo zabole, nije ih zabavno čitati, no, s druge strane, razumijem jako dobro da ljudi koji ostavljaju takve komentare zapravo ne znaju o čemu pričaju. Uvijek mi kod negativnih komentara pomaže spoznaja da od ljudi koji potroše svoje vrijeme na ostavljanje ružnih komentara, koji bi nekoga trebali povrijediti, ne bih nikad primila savjet. Tako da je na kraju sve OK.

Možeš li naslutiti kakva budućnost čeka društvene mreže i influencere?

To je jako teško za reći jer se sve mijenja nevjerojatno brzo! No, mislim da će video biti još snažniji nego što je trenutačno. YouTube će biti sve jači i jači, a i Instagram će se više orijentirati na video. Kad je pak riječ o influencerima, mislim da ćemo se svi razviti u poduzetnike i izgraditi ludo naslijeđe.

Vidiš li se u poslu influencera u budućnosti? Koji bi za tebe bio sljedeći veliki cilj?

Da, mislim da će društvene mreže uvijek biti veliki dio mog života zašto što volim dijeliti i komunicirati s ljudima iz cijelog svijeta. Nadam se da ću u roku od tri godine izgraditi jak brend odjeće uz svoje profile na društvenim mrežama, i nadam se da ću ostvariti suradnje s nekima od najvećih brendova današnjice.

 

mm
Matea Martek

lifestyle novinarka