Nikolina Ivezić zasigurno je najznačajnije ime hrvatske pop art scene koju suvereno predvodi već tridesetak godina. Ovog četvrtka, 3.9. u Art parku će predstaviti svoju iznimno zanimljivu monografiju u kojoj su sabrani radovi njezinih slika, instalacija, murala u periodu od 1991. do 2020. godine. Monografija će, baš kao i njezini radovi, biti drugačija, koloristična i ‘otkačena’.

Nikolina je javnosti poznata po nepretencioznim, veselim i razigranim kompozicijama jakih kontrastnih boja i jednostavne ikonografije.

Kreirala je osobni i nadasve osebujni likovni jezik kojim je život ulice, fenomene današnje malograđanštine ili devijacije potrošačkog društva lucidno i duhovito transponirala na slikarsku plohu. Kažem plohu, a ne platno – jer Nikolina uglavnom slika na kaširanom stiroporu obogaćenom brojnim aplikacijama, od kojih su najčešće blještave limene pločice. Ti radovi, izrađeni od jeftinih materijala, akcentiraju osnovne karakteristike njezinog umjetničkog izraza, koji se osim na spomenutoj interpretaciji pop arta bazira i na Bad Paintingu, stripu, pin-up časopisima, te na estetici reklama i današnje erotske i porno industrije, napisao je u svom uvodnom dijelu za monografiju povjesničar umjetnosti Mladen Lučić.

Svi koji su odlazili u legendarnu Tvornicu kulture prije desetak godina sjećaju se velikih grudi koje su postale simbolom tadašnje omiljene koncertne dvorane. Tada je već njezin izričaj privlačio pozornost. No, sve je zapravo započelo još sredinom devedesetih na zagrebačkom Dolcu odnosno u kultnom kafiću pod istim imenom koji su vodili braća Barbić. Njezini su se radovi kasnije našli u ugostiteljskim objektima istih vlasnika poput kultnog Melina i Krivog puta , a i danas vam se smiješe sa zidova Limba.

Kako je Lučić također napisao u uvodu monografije o prvim susretima s Nininim radovima; Bilo je to razdoblje Post-punk kulture; Novi val završio je svoju priču, ali je ta glazba, uz rock i blues, ispunjavala prostor te suvremene gostionice. Rap, Techno ili Hip Hop samo su povremeno tu odjekivali, više kao podsjetnik da se nešto drugo i novo događa nego što su posjetitelji tih lokala to istinski slušali. Ali, nije im smetalo. Ovo i druga dva navedena mjesta bila su okupljališta onih koji su bili istinski poklonici rock kulture, ali ne i njeni fanatični vjernici, jer su upijali i nove trendove, dakako ne samo u glazbi. Jednostavne i čitke slike Nikoline Ivezić, ikonografski vezane uz suvremenu pop kulturu, zaživjele su u tim prostorima, za što je zacijelo zaslužna njihova lagano koketirajuća kič manira, koja se može iščitati i kao oda civilizacijskom kontekstu tog vremena i, logično tome, epski zaziv pop arta.

Osim slikarstvom, Nina se tijekom svih ovih godina bavila i dizajnom, uređenjem interijera, scenografijom, ilustracijama, ali sve je uvijek nosilo njezin specifičan umjetnički pečat koji je zapisan u sve što radi. Upravo zbog toga ova šarena i drugačija monografija Nikoline Ivezić vrijedan je komad na polici s umjetničkim knjigama. Moći će se također nabaviti i formi e-knjige te na Amazonu ovdje.