O poslovnoj ideji sjajne Lucije Baričić već smo vam pisali ovdje kada smo prvi put podržali njezin projekt Mali poduzetnici. Već tada bila je to „mala“, ali važna ideja za domaće tržište i podršku, kako i sam naziv projekta kaže, malim poduzetnicima.

Lucija se otada nije zaustavila, a sada je s nama podijelila novosti koje nam njezin poslovni pothvat donosi. S Lucijom smo sjeli i popili kavu u divnom zadarskom boutique hotelu Almayer koji nije zaobišao naše radare za putovanja.

Tvoja platforma Mali poduzetnici Hrvatske je od početnog IG profila, koji smo svojevremeno i mi otkrili, napredovala do uspješnog projekta. Reci nam novosti i što bilježiš na poslovnom planu ove godine.

Od samog početka ideja je bila stvoriti mjesto na kojem se radovi malih poduzetnika u Hrvatskoj mogu sustavno pretraživati. Krenulo je s instagram profilom @malipoduzetnici.hr i pričanjem priča “o ljudima iza proizvoda”. Ove godine smo u suradnji s Alegrbinim LAB Startup inkubatorom razvili platformu za prezentaciju i prodaju proizvoda. Mali poduzetnik na platformi u par klikova otvara svoj webshop i izravno prodaje svoje proizvode svojim kupcima. Trenutno imamo 27 aktivnih webshopova s više od 300 proizvoda u raznim kategorijama, a veseli nas i što nas je u manje od 6 mjeseci od otvaranja prepoznalo i cijelo mnoštvo kupaca.

Lucija Baričić

Kako si došla na ideju o pokretanju platforme i kako je tekao put od skice poslovne ideje do danas.

U početku – nije to bila poslovna ideja, Instagram objave o malim poduzetnicima sam radila iz hobija. Postoje stotine ljudi u Hrvatskoj čiji talent i rad je WOW i vrijedan svake pažnje, ali čini se kao da je premalo onih koji za to znaju. Instagram je neprikladan za pretraživanje, a oni u prosjeku teško mogu izdvojiti značajna financijska sredstva za jak marketing koji podrazumijeva razvoj samostalnih web stranica, webshopova i optimizaciju za Google. Zato sam im odlučila pomoći pisanjem priča o njihovu radu i poduzetničkim putevima. Danas je ipak s otvaranjem platforme i mini webshopova sve preraslo u biznis koji ozbiljno raste.

Iz kojih si razloga ušla u ovakav projekt te kako si ga osmislila?

Iskreno me zabavlja i veseli. Volim poduzetništvo i volim komunicirati s ljudima koji vole poduzetništvo. Sama ideja sada postojeće platforme razvijala se malo po malo, a sigurna sam da će se i nastaviti razvijati, jer mi na dnevnoj bazi na pamet padaju nove ideje.

S kime sve surađuješ, koga sve podržavaš i kome je namijenjena platforma MPH?

Moji poduzetnici su najčešće obrtnici koji u pravilu ručno rade stvari – dječje igračke, prirodnu kozmetiku, odjeću, namještaj… Bitno nam je da je #madeincroatia. Veseli me što često surađujem s majkama koje svoje obrte vode kao side biznis pa se često čujemo i dogovaramo korake suradnje ”kad djeca zaspu”. Puno mi znači njihovo prepoznavanje i vjera u ovo što radim i nadam se da će im projekt platforme malih poduzetnika sada i u budućnosti pomoći ostvariti željene marketinške i prodajne ciljeve.

Lucija Baričić

Koliko je bilo izazovno realizirati ovakvu ideju?

Uz stalno redovno radno mjesto i malo dijete – prilično izazovno. Ima dana kada se zbilja uhvatim da mislim “što je meni ovo trebalo”? S druge strane, imam zbilja veliku podršku muža i obitelji koji razumiju koliko mi je ovaj projekt bitan i toleriraju me (za sada). Uostalom,  vjerujem u onu staru: “Tko hoće može”.

Kako si danas zadovoljan sa svime, što još imaš u planu vezano uz razvoj projekta i gdje ga vidiš kroz pet godina, recimo.

Više od svega želim da platforma Mali poduzetnici nastavi rasti i privlačiti sve više malih brendova i znatiželjnih kupaca. Nadam se da će potaknuti promjene u načinu na koji percipiramo dostupnost i kvalitetu hrvatskih proizvoda. Kroz pet godina vjerujem da će platforma Malih poduzetnika postati nezaobilazna destinacija za traženje, odabir i kupnju #madeincroatia proizvoda.

Foto: @viktorija_izabela_photography