Svaki put kad nam je iskočio rad Paula Fuentesa na Instagramu, uvijek nam je izmamio jedan šiiiroki osmijeh. Gledali smo kako njegova zajednica raste, i sada, kad broji par stotina tisuća, bilo je krajnje vrijeme da zavirimo u um iza ovih pomaknutih i eklektičnih pop art uradaka koji su osvojili Instagram…
S oko sveukupno 300.000 sljedbenika na Instagram profilima, Paul Fuentes postao je jedan od najomiljenijih grafičkih dizajnera društvenih mreža. Njegovi radovi se dijele, lajkaju, komentiraju, kupuju i njima se ukrašavaju prostori, albumi, knjige, razni produkti i kampanje. Bilo da se radi o njegovim fotografijama ili mnogobrojnim šašavim kreativnim dizajnerskim radovima, okupio je oveću bazu ljubitelja nj egova pomaknutoga dizajna. Kako i ne bi, kad njegovi eklektični radovi poput Nutella parfema, zmije floralnog printa, puža s disco kuglom, Jack Daniels parfema, ljame jednoroga ili sushi mačke postanu instantno viralni. Paul naizgled bez trunke znoja uspijeva u svom glavnom cilju, a to je razbiti “dosadu Instagram feeda” te, kako kaže, “podsjetiti ljude na to koliko je fascinantan svijet oko nas”, a za što je kao alat odabrao kreirati fotografije hrane, životinja i raznih drugih objekata s određenim twistom.
ZAPISANO U GENIMA
Ovaj grafički dizajner i fotograf iz Meksiko Cityja sâm kaže kako je zapravo bilo neizbježno da će se baviti nekom kreativnom profesijom. Majka mu je isto grafičarka-dizajnerica, a otac je glazbenik koji producira televizijske i radio-reklame. Paul je naslijedio oba kreativna gena. Svira bubnjeve i uživa u glazbi, ali je ipak krenuo majčinim stopama i upisao grafički fakultet. Kreativu je “brusio” u tiskanim i online časopisima, te u londonskim kreativnim agencijama gdje je, kako kaže, dobio najviše motivacije za daljnji rad u dizajnu. Svoju inspiraciju crpi, kako kaže – odasvud. “S obzirom na to da fotografiram svakodnevne stvari, moram uvijek imati širom otvorene oči te mi sva osjetila uvijek moraju biti receptivna. Obožavam pronaći predmete za koje ljudi misle da su dosadni i onda ih pretvoriti u nešto sasvim novo.”
Isto već postaje njegov trademark: uzme neke elemente iz svakodnevice te ih izmijeni na način da ih kombinira s promišljenim pop art elementima intenzivnih boja. Svoj fotografski stil opisuje kao pop art s utjecajem digitalne umjetnosti, minimalizma, nadrealizma pa čak i dadaizma.
Paul je za života u Londonu oduševio mnoge agente svojim dizajnom koji je često služio i kao kritika nekih društvenih fenomena i događanja. No, on sâm kaže da se ne želi praviti kako mijenja svijet, samo se voli “ismijavati iz današnjeg konzumerizma na šaroliki način”. Također će uvijek naglasiti da mu je smijeh prioritet u životu i da je njegova glavna vodilja u radu – izmamiti osobi osmijeh na lice i podsjetiti vas na to da stvari nikad u životu ne treba uzimati previše zaozbiljno. I od tuda smo krenuli…
Kako vidiš općenitu atmosferu u svijetu danas? Misliš li da prevladava pozitivnost ili negativnost?
Rekao bih da odgovor ovisi o tome jeste li pozitivna ili negativna osoba. Naravno, postoji puno problema u svijetu, no problema je bilo uvijek. Problemi će uvijek postojati, ali zato će uvijek biti i rješenja. Mislim kako većina ljudi misli da prevladava negativnost jer danas svi imaju društvene mreže, ali negativni ljudi su oni koji udobno čekaju u svojim naslonjačima komentirati nešto što im se ne sviđa i nešto čime su nezadovoljni, pa se čini da je danas sveopća situacija obojena tim ružnim emocijama.
Pročitali smo da ti je ideja, pokretač – činiti ljude sretnima…
Moj glavni moto je podijeliti svoje radove sa svijetom te, ako imam sreće, izmamiti neki osmijeh. Mislim da je ovo dobar način kako potaknuti pozitivne emocije i pozitivno razmišljanje. Uvijek sam u potrazi za novim stvarima, zanimljivim objektima i hranom, teksturama, životinjama, lokacijama, stilovima itd. Moj kreativni proces izgleda tako da sam uvijek u potrazi za nečim i da sam uvijek znatiželjan. Putovanja, moda, glazba, ali i shopping u supermarketu me inspiriraju.
Kako si razvio taj jedinstven i prepoznatljiv stil, spajajući nespojive tematike, teme, protagoniste…
Na neki čudan i neobilan način, sve te stvari meni su odmah povezane. Zapravo, to nije nešto o čemu razmišljam kad stvaram, da je nespojivo… U mojoj glavi samo želim da te kombinacije budu estetske.
Često se igraš popularnim brendovima, fenomenima pop kulture i ikonama pop kulture. Gledaš li svoj rad kao svojevrsnu kritiku ili neku vrstu popularnog Instagram aktivizma?
Pa ne, ne bih rekao da tražim neki aktivistički moment. Samo me jako zanima snaga brenda, simbola, loga, kako sve to percipiramo. Jedan od osjećaja koji me često okupira jest fascinacija time koliko možemo postati opsjednuti stvarima, konzumerizam i sve te neke želje mase. Stoga neke ikone i simboli jako dobro dođu u kontekstu tog pop art efekta.
Živiš li još u Meksiku ili si ipak odlučio preseliti ured negdje drugdje? Kakva je situacija u Meksiku za mlade poduzetnike?
Trenutačno živim u Londonu sa svojom djevojkom, koja je također umjetnica i dizajerica te zajedno vodimo studio. Obožavamo ovaj grad i njegovu artističku atmosferu. Situacija u Meksiku je za većinu limitirana i šanse za sve nisu iste. Dobro obrazovanje je jako skupo pa si ga ne može svatko priuštiti i zato ljudi počnu raditi jako rano. Stoga je teško napraviti nešto kvalitetno ako nemate niti obrazovanja niti novaca.
Rekao si da je put u Europu imao velik utjecaj na tvoj rad. Koji je bio najvibrantniji grad koji si posjetio i za koji bi rekao da je utjecao na tvoj umjetnički stil i način razmišljanja, i zašto?
Rekao bih London, prije svega zbog te raznolikosti koju nudi. Umjetnici su posvuda, zato su i ulice jako vibrantne, jako životne. I to je začarani krug. Primjerice, mladi u Meksiku rijetko imaju šansu postati umjetnici i zbog navedenog, ulice nisu poput onih londonskih, što čini razvoj kulturalnog procesa jako sporim i frustrirajućim.
Imate sljedbenike u cijelom svijetu. Kako vidite umjetnost što se tiče raznih nacija i država? Razmišljate li o umjetnosti kao o univerzalnom jeziku ili mislite da postoje određene barijere i zašto?
Dio mog djelovanja leži u tome da uvijek pokušavam umjetnost napraviti što univerzalnijom. I kad je riječ o mojoj osobnoj vizualnoj umjetnosti, i kad se radi o nekim kampanja na kojima radim. To postižem koristeći elemente i potrebe koje svi imamo, primjerice hranu. Ali na kraju, možda će neke države i kulture misliti da je moj rad jako zapadnjački i američki, tako da nisam siguran….
Uspio si transfomirati svoju umjetnost u nešto što ljudi žele vidjeti u svojim domovima, na mobitelima, u kontekstu svog brenda… Što misliš da je najbitniji dio tvog uspjeha i jesi li imao kakve prepreke?
Da, moji radovi ne pojavljuju se samo na društvenim mrežama, radimo svakojake proizvode, od odjeće, maski za mobitele, print, uređenje doma itd. Također radimo za razne časopise, radimo naslovnice knjiga, glazbenih albuma, reklamne kampanje, grafički dizajn… Naš stil je jako raznolik. Mislim da uspjeh dolazi s time da uvijek učim i da iznova eksperimentiram s onime što mislim da ljudi žele, vole i trebaju. Moja dva glavna mota su: Drži se jednostavne estetike te Stvaraj humor bez straha.
Koji tvoji radovi su najpopularniji i kako je došlo do toga da koristiš toliko intenzivne boje?
Ovisi. Životinje i cvijeće su uvijek super motivi za print aplikacije na raznim stvarima; hrana i slični predmeti su uvijek super za razne članke u časopisima i za oglašavanje; brendovi, ikone, i humoristični predmeti su super za društvene mreže. Boje puno čine za dizajn i samo zbog njih se dizajn može izdvojiti. Odrastao sam u Meksiku gdje je raznolikost intenzivnih boja svakodnevica. Gradovi s kućama u različitim bojama te tradicionalne tkanine koje su prepune šarenila…
Flash!
Radio bih s…
Umjetnik: David LaChapelle, brend: Lacoste, glazbenik: skupina Chromeo.
Najdraži predmet…
Klavir. Tamo se rješavam svih kreativnih blokada.
Film u koji bih uskočio…
“Interstellar” ili “Donnie Darko”.
Najdraži umjetnik…
Caravaggio.
Najdraži dizajn koji si stvorio…
Crni lav. Moćan, lijep i jednostavan u isto vrijeme.
Životni moto…
Jednostavan je. Nemojte živjeti dosadan život.