Gotovo 140 godina nakon što su prvi luksuzni vlakovi Orient Expressa zauvijek promijenili putovanja željeznicom, legenda se nastavlja službenom objavom o skorom lansiranju budućeg Orient Expressa. Naime, na službenoj stranici Orient Expressa objavljeno je da su pronađeni nestali, davno izgubljeni vagoni, da se obnavljaju i puštaju u promet na jedan nov i inventivan način!

Naime, arhitekt Maxime d’Angeac vratio je u život legendarnu željezničku senzaciju osmislivši potpuno novi koncept vlaka. Njegova suvremena vizija luksuza i ekstremne udobnosti odaje počast naslijeđu Orient Expressa. Počevši s 2024., Orient Express će ugostiti putnike kako bi opet doživjeli legendu u 17 originalnih Orient Express kompozicija koje datiraju iz 1920-ih i 1930-ih, ukrašenih iznimnim dekorom – radi se o vlaku koji je ranije bio poznat kao “Nostalgie-Istanbul-Orient-Express.”

Magična era Orient Expressa

Orient Express je 1883. godine započeo kao ostvarenje sna svog osnivača, Georgesa Nagelmackersa. Inspiriran svojim putovanjem u Ameriku, pustio je u promet najluksuzniji vlak na svijetu i ostalo je povijest, legenda je rođena. Orient Express je prolazio velikim europskim prijestolnicama, povezujući Zapad s Istokom. Bila je to era puna magije, koja je završila 1977. godine.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli ORIENT EXPRESS (@orientexpress)

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Orient Express – FDD (@orientexpressheritage)

Početkom 1980-ih dvojica privatnih poduzetnika odlučila su oživjeti legendu. James Sherwood, američki vlasnik hotela Cipriani u Veneciji, vratio je “Venice-Simplon-Orient-Express” na pravi put. Osim toga, švicarski turoperator i biznismen Albert Glatt svečano je otvorio “Nostalgie-Istanbul-Orient-Express”. Ovaj “krstareći vlak” iz snova, sastavljen od povijesnih lokomotiva Orient Expressa, vozio je između Züricha i Istanbula te je postigao izuzetan uspjeh i popularnost. Godine 1992., kralj popa, Michael Jackson, putovao je vlakom nekoliko tjedana tijekom svoje europske turneje Dangerous. Nazvan “Extrême-Orient-Express”, vlak je krenuo na svoje najdulje putovanje, povezujući Pariz s Tokijem. Unatoč ovom velikom postignuću, “Nostalgie-Istanbul-Orient-Express” prestao je prometovati nekoliko godina kasnije te nestao s tračnica i željezničke mreže.

Godine 2015. Arthur Mettetal, istraživač specijaliziran za industrijsku povijest, proveo je svjetsku inventarizaciju Orient Expressa za francusku nacionalnu željezničku službu, SNCF. Tijekom svog istraživanja otkrio je video vlaka u punom prometu, koji je objavila anonimna osoba na YouTubeu. Arthur je izjavio da je “znao da Glatt vlak negdje postoji, ali nitko nije znao točno gdje. Dok smo dešifrirali video, vidjeli smo znak za stanicu “Malaszewicze”, naziv koji se često koristi u Poljskoj. Uz malo upornosti, Google Maps i Google 3D alata doveli su nas na pravi put. Krovovi lokomotiva, vidljivi na pogledima iz zraka, doista su bili krovovi “Nostalgie-Istanbul-Orient-Expressa”, uredno poredanih na granici između Bjelorusije i Poljske.”

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli ORIENT EXPRESS (@orientexpress)

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Orient Express – FDD (@orientexpressheritage)

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli ORIENT EXPRESS (@orientexpress)

Pronađeni davno izgubljeni vagoni

Blago je otkriveno nekoliko mjeseci kasnije. Arthur Mettetal je u Varšavu otišao u pratnji prevoditelja, fotografa i potpredsjednika Orient-Expressa Guillaumea de Saint Lagera. Nakon 4 sata vožnje od glavnog grada Poljske, skupina je stigla do izoliranog ranžirnog područja usred stepe, točno na bjeloruskoj granici. Posjet je održan sutradan, u zoru. Čini se kao da su lokomotive tamo samo čekale pod vedrim nebom desetak godina. Iznenađujuće dobro očuvane kompozicije, interijeri su još uvijek otkrivali intarzije Morrisona i Nelsona, kao i Lalique ploče, amblematične za art deco stil te su ostale netaknute s ugraviranim motivima “kosa i grožđa”. Radi se o pravom blagu, skrivenom blagu, napokon pronađenom!

Nakon dvije godine pregovora, vlasnik “Nostalgie-Istanbul-Orient-Expressa” ustupio je vlak Orient Expressu. Ugovor je potpisan u hotelu Bristol u Beču u srpnju 2018. Konvoj kamiona u pratnji nekoliko policijskih vozila dovezao je 17 vagona – 12 spavaćih kola, 1 restoran, 3 salona i 1 kombi – nazad u Francusku.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli ORIENT EXPRESS (@orientexpress)

Maxime d’Angeac i novi koncept vlaka

Danas je Orient Express povjerio arhitektu Maximeu d’Angeacu ključnu i povijesnu misiju, naime oživjeti Orient Express, sublimirati i proširiti njegovu povijest reinterpretiranjem dekora “Nostalgie-Istanbul-Orient-Expressa”. Tako će 2024., baš na vrijeme za Olimpijske igre u Parizu i prema d’Angeacovom savoir-faireu i zamišljeni u suradnji s najboljim francuskim obrtnicima, prvi restaurirani vagoni otkrit nove čari Orient Expressa.

Strastven prema povijesti i fasciniran revolucionarnim umjetničkim pokretima, bilo da se radi o talijanskoj renesansi, bečke secesije do art decoa, arhitekt je započeo svoju karijeru stvaranjem scenografije za Daum i Hermès, u suradnji s američkim dizajnerom Hiltonom McConnico. Posljednjih 20 godina Maxime d’Angeac preuzeo je prestižne projekte restauracije i uređenja, kao što je Maison Guerlain na Champs-Elysées, udahnuvši novi život svim stanovima, dvorcima i privatnim vilama koje su mu povjerene. Kako izgleda, radi se o pametnom i pravom izboru osobe za ovakav projekt jer će 2024. Orient Express opet krenuti u svoje avanture, s putnicima!

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli ORIENT EXPRESS (@orientexpress)

Fotografije: Orient Express, Orient Express – FDD