Hoće li se s koronavirusom i novom stvarnosti promijeniti i naše shopping navike? Hoće li logotipovi i natjecanje u luksuznim modnim dodacima postati povijest?
Mi još ne osjećamo prave posljedice koronavirusa. Pandemija je možda krenula u smjeru smirivanja, ali rješenje se vidi. Dok znanstvenici i medicina naporno rade na novom cjepivu, postoji vremenski period koji nitko ne može skratiti. Za to vrijeme, industrija pati, a poduzetnike, osobito one u području ljepote i mode čeka nova stvarnost. Po svega nekoliko klijenata u prostoru, pregrade, nemogućnost isprobavanja sve odjeće, s time i smanjenje potrošnje – jer ljudi će naprosto prestati puno trošiti. Možda ne još sada, možda se svi još nadaju kako će za par mjeseci život početi teći dalje, vratiti se na onu točku na kojoj je bio, ali nažalost samo je pitanje mjeseci kada će se mnogi suočiti s pravom istinom.
Ako sagledamo realnu situaciju stvari, tek smo počeli. Dakle, iako se mjere stožera ublažavaju, dugoročno rješenje za spas ekonomije nema nitko. Potpore Vlade aktualne su sada, no znate li koliko dugo će biti? U jednom trenutku i država će morati ‘zatvoriti pipu’ i reći vam – sada ste ponovno prepušteni sami sebi, život ide dalje. A pitanje gdje će tko onda financijski biti ovisi samo o tome kojim se biznisom bavite i koja su nova pravila, novi trendovi tržišta. Što nas dovodi do sljedećeg – jako će puno ljudi izgubiti kupovnu moć, pa čak i oni koji to nisu mogli zamisliti, oni koji su mislili da su u raju biznisa u čijoj budućnosti piše samo uspjeh. A kada pada kupovna moć, smanjuje se i broj onih koji su htjeli biti prvi na listi na novu dizajnersku torbicu.
Dok se neki naslađuju s njima, kao i s pretpostavkama o propasti modnog influencinga, drugi se boje, jako se boje. Ako svijet luksuza, evenata, najnovijih trendova, logotipova i ‘must’ beauty tretmana nestane – kako će izgledati onaj novi? Možemo li uopće zamisliti novu stvarnost?
Pretpostavlja se da slijedi poravnjanje pravih vrijednosti, istinska ravnoteža, novi život. Pretpostavlja se da će na prve pozicije modnih playlista doći samoodrživa moda, komadi koji traju, dodaci koji ne vrište YSL ili Gucci. Navodno će pokazivanje bilo kakve doze luksuza biti degutantno – nešto što su oni uistinu pravi poznavaoci mode, urednici, stilisti, žene bezvremenskog stila odavno shvatili. No, teško je to preslikati na masu. Koja je poanta dizajnerske torbice ako se ne vidi čija je? Koja je poanta ulaganja u ljepši izgled ako nije ‘total look’ po nepisanim, ali svima jako poznatim pravilima? Masa voli potpise, masa voli da se vidi, masa ne troši uzalud.
I dok od ovog tjedna gledamo na Instagramu kako se otvaraju dućani omiljenih brendova, a uskoro i kozmetički saloni, dok čekamo da se raščisti grad od posljednica potresa, kako bi barem sjeli na dva metra udaljenosti u omiljeni kafić na kavu – što mislite, koliko će biti onih koji će uistinu uspjeti odoljeti ‘before Covid’ postavkama života? Jeste li sami spremni na nešto osvješteniju, manje ‘look at me’ ‘ i realno skromniju novu stvarnost?
Foto: Getty Images