U Galeriji Bernardo Bernardi, u Pučkom otvorenom učilištu u Zagrebu, u četvrtak, 27. listopada otvara se izložba dizajna, izuzetno zanimljivog koncepta.

Kolektiv NJI3, Dina Milovčić i Franka Tretinjak zajedno s Vedranom Živkovićem, zaduženim za dio proširene stvarnosti, izlažu svoje grafičke radove, no na posve neočekivan način.

One must imagine Sisyphus happy

Naslov izložbe “One must imagine Sisyphus happy” je citat iz Camusovog filozofskog eseja “Mit o Sizifu”. Ovaj egzistencijalistički esej problematizira smisao i značenje koje pridajemo svakodnevici. Prema Camusu, Sizif je idealan junak apsurda, a njegov posao je metafora bivanja čovjekom. Sizif mora gurati kamen, odnosno kuglu uzbrdo da bi ju gledao kako se kotrlja natrag. Samo kad prihvati da je taj apsurdni zadatak sav njegov svijet, može u njemu pronaći zadovoljstvo.

Kroz realizaciju izložbe, autorice propitkuju koje im senzacije daju uzlet pri guranju metaforičke kugle u vlastitom radu. U sagledavanju svoje kreativne prakse, motivaciju prvenstveno nalaze u istraživanju novih vizualnih izričaja, uključivanju suvremenih tehnologija, mogućnostima koje za prezentaciju dizajna donose novi mediji i kontinuiranom ispitivanju vlastitih potencijala.

Postav se manifestira kao hipnotičko iskustvo u koje posjetitelj uranja i istražuje niz točaka koje sadrže grafičke eksperimente s potencijalom konkretnih primjena u daljnjem dizajnerskom radu. Tipografske kompozicije, animacije, 3D oblikovanje, spatial dizajn, dizajn proširene stvarnosti (augmented reality, AR) i cjelokupni brending instalacije koji se u sklopu izložbe mogu iskusiti predstavljaju nastojanja u proširenju vlastitog seta vještina, neke osobne postulate koji rad potpomažu i rezultat uzbuđenja koje nosi učenje za budućnost i ljubavi prema vizualnom izražavanju i dizajnu općenito.

Izdvojile su nekoliko rečenica koje ukratko opisuju što im je osobno bitno u procesu rada i koje taj proces opisuju referirajući se na motiv Sizifove kugle. Te rečenice i podsjetnike su oblikovale u seriju plakata koji imaju svoju ekstenziju u proširenoj stvarnosti, a mogu se pogledati pomoću filtera na mobilnoj aplikaciji. Razgled izložbe kreće s prvim interaktivnim izloškom koji poručuje kako je za početak bitno odabrati kuglu koja vama osobno odgovara, a zadnji u nizu je interaktivni plakat koji podsjeća kako je bitno ne zaboraviti da tijek rada, odnosno guranja kugle, može biti zabavan.