Matilda Djerf, švedska influencerica i osnivačica brenda Djerf Avenue, nedavno se našla pod optužbama za stvaranje toksične radne okoline u svojoj modnoj kompaniji
Optužbe, koje su uključivale verbalno zlostavljanje zaposlenika, body-shaming plus-size modela te ekskluzivno korištenje privatnog toaleta za njezine “omiljene” zaposlenike ozbiljno su uzdrmale imidž brenda.
No sada, nakon četiri dana šutnje, Djerf je na svom Instagram profilu objavila detaljan odgovor u kojemu priznaje da je pod velikim stresom i da se nije nosila s vođenjem tima onako kako je to željela. “Nikad nisam očekivala da će moj brend narasti do ovih razmjera i s tolikim odgovornostima. Nisam bila spremna, nisam imala iskustva u vođenju tima te sam pod velikim stresom i brzinom rada napravila pogreške”, napisala je Djerf.
View this post on Instagram
Optužbe uključuju incident u kojem je Djerf navodno komentirala slike plus-size modela, govoreći: “Moramo ponovno snimiti jer ona izgleda tako “prokleto” debelo u tim stvarima. Ne možemo to pokazati.” Iako je Djerf Avenue poznat po svojoj promociji inkluzivnosti u modnoj industriji, za koji se često angažira modele različitih veličina, ovaj incident izazvao je velike kontroverze.
Djerf je također komentirala izvještaj prema kojem je zaposlenik morao očistiti njezin privatan toalet nakon što je znak “Please, do not use” pao. Iako je Pernilla Bonny, operativna direktorica Djerf Avenue, potvrdila da Djerf ima vlastiti toalet iz zdravstvenih razloga, priznala je kako “nije razumno” da zaposlenik čisti toalet, naglašavajući da do takvog razvoja situacije nikad ne bi smjelo doći.
U svom odgovoru, Djerf je također istaknula da je posvećena ispravljanju svojih pogrešaka i poboljšanju radne atmosfere. “Izuzetno sam posvećena tome da ispravim svoje pogreške i nastavim rasti. Uvode se konkretne promjene, uključujući angažiranje dodatnog vanjskog HR stručnjaka”, napisala je Djerf, dodajući da je njezin prioritet osigurati sigurno i poštovano radno okruženje za sve zaposlenike.
S obzirom na prethodne optužbe koje su se odnosile na povrede autorskih prava malih kreatora, koji su se žalili zbog uklanjanja njihovih videosadržaja koji su predstavljali kopije Djerf Avenue odjeće, ovaj brend sada se suočava s velikim izazovom obnove povjerenja svojih zaposlenika, kao i kupaca. Djerf je zaključila svoj post zahvalom onima koji su s njom imali iskrene razgovore u proteklim danima, priznajući da je to prilika za osobni razvoj i unaprjeđenje radne kulture u tvrtki.
Međutim, unatoč njezinim nastojanjima za ispraviti situaciju, pitanje ostaje: je li ova iskrena objava i obećanje za promjenama dovoljno kako bi se ponovno izgradilo povjerenje koje je ozbiljno poljuljano? Većina optužbi, uključujući i kritiku njezina ponašanja prema zaposlenicima, ukazuje na dublje probleme u načinu vođenja i organizaciji brenda Djerf Avenue. Mnoge od ovih optužbi ne odnose se samo na osobnu odgovornost Matilde Djerf već i na sustavnu dinamiku unutar same tvrtke koja je omogućila takve postupke.
Za brend koji je obećao inkluzivnost i ravnopravnost, ovakvi incidenti nisu samo šteta za reputaciju već i ozbiljna prijetnja njegovoj budućnosti. U konačnici, pravi test bit će provedba konkretnih promjena u svakodnevnoj poslovnoj praksi, a ne samo riječima. Brendovi poput Djerf Avenuea, koji rastu tako brzo, suočavaju se s izazovima kako balansirati popularnost i odgovornost. Samo vrijeme pokazat će hoće li Matilda Djerf uspjeti opravdati povjerenje koje je jednom stekla.