Krajem 2017. godine, Ana Buljan i Ivana Zec, odlučile su se upustiti u poduzetničku avanturu zvanu Karibu Kaaawa.

Zahvaljujući zajedničkom putovanju u Tanzaniju zaljubile su se u kavu, a tu su ljubav prenijele na zagrebačku adresu Ozaljska 34 gdje su otvorile coffee shop. Još donedavno bila je to lokacija gdje se i iz drugih dijelova grada dolazilo na dobru šalicu kave, a sama je Trešnjevka zbog ovog mjesta poprimila drugačiju atmosferu. Svoju poduzetničku priču zbog privatnih su planova privele kraju, a sada ju nastavljaju Antonela Bokan i Igor Ikač.

A kako je došlo do ovog preuzimanja poznatog zagrebačkog brenda koji je među prvima na našem tržištu ponudio pretplatu na kavu, otkriva nam Antonela, Jednog jutra na Trešnjevci vidjela sam oglas za suradnju na Instagram stranici Karibu Kaaawe i odmah se odlučila prijaviti. Već dugo sam željela postati sama svoj šef i jednostavno sam osjetila da je to prilika za mene. Svoju ideju javila sam Igoru jer je za ovakav tip posla koji je naoko jednostavan (ali u suštini jako zahtjevan) svakako potrebno dvoje te smo zajedno jednoglasno odlučili da idemo u priču. Najjednostavniji razlog za tu odluku bio je taj da mi ovo volimo. Svestrani smo ljudi s puno hobija a ugostiteljstvo nam je najdraže.“ Antonela je svoj interes za ugostiteljstvo usavršila u Zagrebu u sklopu programa Raise the bar u kojem se osim za koktele iznimno zainteresirala za kavu, dok je Igor svoj dio ugostiteljske priče usavršio školi Barmen.hr u Rijeci. „Inače smo knjižničarka i pravnik kojima je očito teško raditi samo uredske poslove, pa nas možete vidjeti na festivalima, iza šanka, ili pored njega“, s osmijehom nam objašnjavaju svoje poduzetničke korake te nastavljaju „ Oboje volimo kavu, kreativu, imamo inovativne ideje i vjerujemo u vizije, a dok sam ja u svom naivnom, šarenom svijetu, Igor je zadužen da cijeli ovaj projekt bude i isplativ tako da mislim da smo izvrstan tim.“

Brend Karibu Kaaawa trenutno je u procesu rješavanja svih pravnih i tehničkih „sitnica“ koje su nastale zbog njegova prelaska u vlasništvo druge firme, a za sada je moguće ponovno pretplatiti se na kavu putem njihovog web shopa. „Kako to već kod nas biva sve ono što bi se trebalo riješiti brzo jako dugo traje, tako da nestrpljivo čekamo da dobijemo sve potvrde i certifikate koje smo davno zatražili kako bi naš web shop postao kompletno funkcionalan. Ostvarili smo suradnje s nekim postojećim, ali i novim pržionicama. Većina paketića je naručena i spremna za prodaju, tako da, jedino što preostaje je da nam poželite sreću kako će se sve pravne-tehničke-programerske stvari koje nam već dva mjeseca testiraju živce konačno riješiti.“

Nova firma koja je preuzela Karibu Kaaawu zove se Arabica Gang. Ime je dobila po aplikaciji koju je Antonela osmislila unutar programa IRI centra za inovacije i dospjela u finale projekta gdje je dijelila prvo mjesto s još jednom izvrsnom aplikacijom za muzeje i umjetnost. „O aplikaciji ni riječ jer je u procesu traženja investitora, samo ću reći da se radi o interesantnoj igri koja balansira između zabave, užitka i kvalitete“ otkriva nam simpatično Antonela te nastavlja o planovima, ali i o trenutnoj situaciji brenda.

„Mislimo da su Ana i Ivana napravile odličan posao i dobili smo izvrsnu podlogu za dalje. Sve što smo o poslovanju i vođenju web shopa naučili od njih trudit ćemo se primjenjivati, uz implementaciju naših ideja. Karibu Kaaawa brend je upečatljiv i kreativan, sviđa se ljudima, blizak im je. Nitko u Hrvatskoj osim nas ne nudi uvoz kave iz tolikog broja različitih pržionica svijeta koje su male, kvalitetne i posvećene proizvodnji. U doba inflacije, cijena uvoza kave je narasla tako da je veliki izazov balansirati između cijene i kvalitete. Međutim, da bi osoba za paketić specialty kave od 250 grama iz neke europske pržionice, zajedno s dostavom izdvojila 30 eura, smatramo da je važnost nas kao posrednika iznimna. Isto tako, pretplata na kavu koju nudimo je jedinstvena. Svaki mjesec pretplatnici imaju priliku probati nove okuse iz nove pržionice, a ako se pak žele odlučiti samo na jednu pržionicu jer im se ona baš sviđa, s ponovnim otvaranjem web shopa imat će i tu mogućnost. U slobodno vrijeme smišljamo nove ideje za poslovanje,  dizajne pakiranja, crtamo, pišemo, printamo i uživamo u kreativnijem dijelu ove priče koja je mnogo više od same nabave i prodaje. Jedna od ideja je i edukacija barista, kupaca, ljudi koji kuhaju kavu kod kuće, koji ne moraju nužno biti iz specialty svijeta, ali će je na taj način sigurno zavoljeti i podignuti svijest o važnosti pripreme kvalitetne kave.“

Obzirom da nam je coffee shop Karibu Kaaawa bio jedan od omiljenih u Zagrebu, pitali smo Antonelu imaju li u planu otvaranje novog fizičkog mjesta.

„Da! Naravno, samo ćemo otkriti kako će novo fizičko mjesto biti nešto što dosad nije viđeno u specialty coffee svijetu, od dizajna prostora do oblika coffee shopa koji neće biti klasični specialty coffee shop. Svi zaljubljenici u specialty složili bi se kako takva mjesta i jesu već sama po sebi specialty, no kad malo bolje istražite, a prošla sam pola Europe u istraživanju ovakvih objekata vidjet će te kako su sva mjesta slična. Slične boje, osnovnoškolske stolice, dvije, tri biljke – kompletni minimalizam. Svijet specialty kave je jako zanimljiv, kad pogledamo da kava dolazi iz Etiopije, Kolumbije, Brazila… zadnje na što pomislimo je minimalizam. Te kulture, ljudi i kava imaju dušu, okuse i mirise i mislim da je potpuno krivo što većina specialty coffee shopova oduzima izvornoj kulturi kave život, boje, uzbuđenje. Kava nije minimalizam, kava je radost, punoća okusa, većini ljudi prijatelj s kojom se druže, sami ili s društvom i smatramo kako osim na paramtere savršenog espressa koji curi plus minus 25 sekundi u omjeru 1:2. treba obratiti pozornost na prethodno navedeno.  Smatramo kako je u svijetu specialty kave ključna kvaliteta kave, način na koji se komunicira s gostima, edukacija i atmosfera koja je mnogo više od dosadašnjih već viđenih i po meni potrošenih dizajnerskih trendova specialty coffee shopova.“

Mi s nestrpljenjem iščekujemo iduće korake nove mlade i kreativne posade brenda Karibu Kaaawa.

Foto: Karibu Kaaawa, Unsplash