Alyssa Coscarelli nova je direktorica brand partnershipa na platformi Emcee, Emma Chamberlain je kreativna direktorica Bad Habita, a Chiara Ferragni članica upravnog odbora Tod’sa. S influencericom i brand i community managericom Koranom Marović prokomentirali smo promjenu u svijetu influencanja

Kroz posljednje dvije godine utjecaj influencera počeo je opadati. Instagram je počeo suzbijati lažne, kupljene pratitelje. Pojavili su se dokumentarci kao što je onaj o festivalu Fyre iz 2019. koji su objelodanili činjenicu koliko daleko lažno predstavljanje na internetu može ići. Podiže se svijest o negativnom utjecaju filtera i gledanja tuđih života na društvenim mrežama na mentalno zdravlje. A sve zajedno upućivalo je na to da će influenceri sasvim izgubiti utjecaj te da će se brendovi okrenuti drugačijim talentima, odnosno osobama koje rade promjenu u svijetu.

To se i dogodilo. Greta Thunberg, Amanda Gorman, Simone Biles i Naomi Osaka samo su neke od žena koje su se tijekom ove i prošle godine pojavljivale kao poster girls za zaštitu mentalnog zdravlja, okoliša i prirodne ljepote. A influenceri? Potražnja za njihovim marketinškim uslugama u 2020. pala je u odnosu na 2019., no nisu izgubili utjecaj već se njihova uloga počela mijenjati. Od zaštitnih lica oni polako ulaze u brendove, postaju njihovi savjetnici, kreativni direktori i članovi upravnih odbora.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GIO (@giovannaengelbert)

U svibnju 2020. Giovanna Engelbert (1.3 milijuna pratitelja) postala je kreativna direktorica brenda Swarovski. U prosincu 2020. Emma Chamberlain (14.8 milijuna pratitelja) postala je kreativna direktorica Bad Habita. U travnju 2021. Chiara Ferragni (25.6 milijuna pratitelja) ušla je u upravni odbor kuće Tod’s. U srpnju 2021. Alyssa Coscarelli (363 tisuće pratitelja) postala je direktorica brand partnershipa na platformi Emcee.

U Hrvatskoj promjena ide nešto sporije, no Korana Marović, influencerica, brand i community managerica, je pozdravlja. “Meni je to super pozitivno. Ljudi se često vole praviti da su influenceri alieni društva, no neporeciva činjenica jest da su u stvari najobičniji ljudi – s malo više karizme i vizije od ostatka. Utoliko, s obzirom na golem utjecaj koje ove djevojke imaju na svoju publiku – uopće nije bitno koje je njihovo pozadinsko znanje za koju poziciju jer za to, na kraju dana, imaju cijeli tim na raspolaganju. Bitno je da svoje ideje i – budimo realni – golemo marketinško iskustvo iskoriste za boljitak brenda za koji su zaposlene”, kaže Korana i dodaje da ne može baš svatko ni doći do takve pozicije, pogotovo ako nije dugi niz godina proveo u industriji. “Nemam osjećaj da će kod nas to brzo zaživjeti; u Hrvatskoj čak i mladi, talentirani profesionalci vrlo teško mogu dobiti čelne pozicije u firmama bez kakve veze.”

Korana Marović
Korana Marović

I ona za sada ima više suradnji koje odrađuje na vlastitim društvenim mrežama, no kod nekoliko brendova ima i svojevrsnu hibridnu ulogu. “Kod njih nekoliko sam – hajdemo to tako reći – na skoro izmišljenoj poziciji koja radi svašta-nešto vezano za digitalni marketing, odnose s javnošću i društvene mreže. S druge strane, bavila sam se time i prije nego li sam postala influencer, pa je situacija kod mene možda specifična.”

Profesor modnog i luksuznog marketinga na sveučilištu NYU, Thomai Serdari, rekao je za Vogue Business da uključivanje influencera u više slojeve tvrtke može biti korisno za obje strane. Influenceri možda nemaju potrebno znanje za posao i marketing, ali znaju što je trenutačno popularno i što najbolje prolazi kod publike. Za brend je to itekako korisno, baš kao što je i za influencere činjenica da će u tom procesu steći znanja o vođenju posla koja kasnije mogu primijeniti u vlastitm projektima.

“Uključivanje influencera u korporacije i generalno, na različite projekte svakako pozdravljam”, slaže se i Korana. “To ne znači da itko nužno mora ostati bez posla, već samo da se stvorila potreba za dodatnom pozicijom u timu. Baš kao što sam napomenula, nije svaki influencer sposoban raditi nešto na puno većoj razini od one na kojoj funkcionira, jer vlastito iskustvo na društvenim mrežama može biti i vrlo jednoznačno. No s druge strane, vjerujem da se svi na dnevnoj bazi susrećemo sa “stručnjacima” u različitim branšama i pitamo se kako su uopće dospjeli na svoju poziciju (smijeh). Bitno je, svakako, ne biti uskogrudan i biti otvoren za (dobre!) prilike.”

 

Fotografija: Andreas Rentz, Privatna arhiva