Forum za slobodu odgoja pripremio je kratku publikaciju sa smjernicama za potporu i podršku djeci i mladima

“Dok na ekranima i društvenim mrežama gledamo kako se na europskom kontinentu događa nešto za što su mnogi mislili da se nikako ne može dogoditi u 21. stoljeću, moramo i u ovim trenucima misliti na one koji su najranjiviji u ovoj kriznoj situaciji – na djecu i mlade”, stoji u objavi Foruma za slobodu odgoja.

“Nakon više od dvije godine suočavanja s epidemijom i s njom povezanih posljedica, pred roditelje, učitelje, nastavnike i profesore, pred sve odrasle, postavlja se još jedan teži zadatak – podržati djecu i mlade i u ovoj teškoj situaciji. Iako bismo voljeli da se temeljni uzrok ove situacije nikad nije dogodio, moramo si priznati da je rat došao u naše susjedstvo.”

S obzirom na to da hrvatsko društvo još uvijek ima svježa sjećanja na rat i ratna stradanja Domovinskog rata, ratne aktivnosti ovakvih razmjera zadaju dodatnu razinu brige, prizivaju sjećanja i pobuđuju neugodna emocionalna stanja.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Forum za slobodu odgoja (@fsohr)

Stoga je ova neprofitna, nevladina i nestranačka organizacija kojoj je temeljni cilj promicati implementaciju obrazovnih standarda suvremenog demokratskog društva u hrvatski obrazovni sustav pripremio kratku publikaciju namijenjenu odraslima – roditeljima, učiteljima, nastavnicima i profesorima – sa smjernicama za potporu i podršku djeci i mladima u ovim teškim trenucima.

Cilj je, kako objašnjavaju u publikaciji, stvoriti okruženje u kojem djeca i mladi mogu izraziti svoje osjećaje. To treba učiniti bez prisiljavanja djece da svoje osjećaje iskažu prije nego osjete da su spremni za to. S obzirom na to da djeca iz različitih dobnih skupina na različite načine reagiraju na stresna iskustva, kreirali su i tablicu mogućih ponašanja djece i mladih te adekvatnih reakcija odraslih.

Također, detaljno objašnjavaju i zašto djecu ne treba pretjerano izlagati vijestima, naglašavaju važnost osluškivanja i razgovaranja s njima te normaliziranja njihovih osjećaja, kao i izbjegavanja etiketiranja. Publikaciju možete preuzeti ovdje.