Hoćemo li se ikad više moći othrvati tim svugdje viđenim odjevnim komadima i jedno te istim kombinacijama i zašto ne?  Unikatnost je propala na dan kad je minimalizam postao ‘in’.

Puno se u jeku pandemije pisalo o unikatnosti, osobnom stilu, utjecaju Instagram trendova i influencerima. Zašto postoje, hoće li propasti, kako nam brza moda uništava živote, kao i planet, oduzima osobnost. No, kao i sve u posljednje vrijeme – puno buke nizašto. Generacije smo glasnog i hrabrog davanja mišljenja, no s malo truda, promišljanja i prakticiranja istog iza zavjesa društvenih mreža. Sjećam se dana kada su jedne obične bijele tenisice napravile transformaciju svjetskog street stylea, krenule biti u prvom planu prvih redova mode, a onda se preselile i na ulice naših gradova. To je dan kad je umro minimalizam u svom suštinskom obliku.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annemiek Kessels (@modedamour)


Što je uopće minimalizam u odijevanju? Nekad je on značio običnu bijelu majicu, traperice ili crne hlače. Neopterećenost brendom, s naglaskom na kvaliteti. Bez niza captiona na Instagramu, fotografiranja cipela i torbica na krevetu ili etiketa popularnih brendova. Sama riječ minimalizam u sebi ima upravo to – minimal, znači bez naglašavanja, privlačenja pozornosti, isticanja. A onda je došao i prvi skandinavski tjedan mode, prve skandinavske Instagram influencerice i sve su žene svijeta, pa tako i one u Hrvatskoj, zaključile da su i one baš to. Samo su putem zaboravile da su luksuzni interijeri, odjeća, brendovi, namještaj, modni dodaci na tim fotografijama ono što te fotografije i čine toliko primamljivima. Isto se ne može postići s namještajem iz Ikee, majicom iz Zare ili jednom ili dvije skupe torbice na fotelji koje se onda fotografira iz svih kuteva po nekoliko puta. Skupi minimalizam je skupi minimalizam, i ne možete ga fejkati nikako.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annemiek Kessels (@modedamour)

No, jesu li krive žene? Ili podneblje u kojem živimo? Grad u kojem ne postoji ni jedan jedini svjetski brend u njegovoj glavnoj ulici centra. Grad koji nije multikultularan, u kojem svakodnevno gledamo jedno te iste frizure, okvire sunčanih naočala, jeftinu odjeću i kaubojske čizme. Možda većina u ovom gradu ne zna za bolje, zna samo za neke minimalističke fotografije s Instagrama te majice, hlače i cipele koje vidi u tri prisutna dućana plus onih pet web shopova na kojima kupuje online. I onda dolazimo do ključnog pitanja – draga netko, a što ti se uopće sviđa?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Annemiek Kessels (@modedamour)

U čemu se stvarno osjećaš dobro, baš da možeš biti ono što jesi? Što ti stvarno pristaje, jesi se pogledala u ogledalo i bila iskrena prema sebi? Ako nešto posjeduje već milijun žena oko tebe, zašto želiš izgledati kao one? Jesu li primjerice lokne i tetovirane obrve uistinu za tebe? Možda da ih ipak prepustimo Kim Kardashian. Je li razlog takvoj dosadi i zasićenosti trendovima na našim ulicama stvar osjećaja pripadnosti, pomanjkanja inspiracije, siromašnih svjetonazora, manjka putovanja, brendova – ne znam. Znam samo da su neki trendovi već predugo ‘in’.

Foto: @modedamour