Ako želite prestati odgađati i imate osjećaj da morate poboljšati svoje vještine upravljanja vremenom, razmislite o tome što je pravilo “dvije minute”

Sigurno vam ne trebamo previše opisivati što je prokrastinacija i odgađanje obveza, sve samo da bi nam se stropoštalo na glavu. Možda ste čuli za strategije produktivnosti poput Pomodoro tehnike ili “pravila 20/80”, no sve se više govori o pravilu “dvije minute”, koje je prvi osmislio David Allen u svojoj knjizi Getting Things Done.

Pravilo “dvije minute” ima za cilj odbaciti odugovlačenje i pomoći ljudima da obave male zadatke. U principu: ako možete obaviti radnju u dvije minute ili manje, pozabavite se njome sad – i nemojte odgađati.

Na prvi pogled, ovo pravilo može djelovati kao nešto što nas ograničava i sprječava da se bavimo nekim važnijim i zahtjevnijim poslovima. No, ako ga pravilno integriramo u našu svakodnevicu, može nam pomoći da budemo produktivniji i da se osjećamo manje preopterećeni i stresirani.

Ovo pravilo korisno je jer se često događa da neke manje zadatke odgađamo, a onda se nakon nekog vremena nakupi toliko posla da nas preopterećuje i stresira. Ovako, sve što je potrebno manje od dvije minute riješimo odmah, a sve što zahtijeva više vremena i napora odgoditi za kraj dana ili za neki drugi dan.

Na primjer, ako provedete dvije minute dnevno skupljajući odjeću s poda svoje spavaće sobe, nećete morati potrošiti 30 minuta od vaše slobodne subote, i, naravno, nećete biti nervozni što vam se razbacana odjeća nalazi diljem stana.

AKo uspijete integrirati ovo pravilo, razvijate motiviraniji način razmišljanja prema ispunjavanju zadataka, nagrađujete se malim dobicima koji vam pomažu da se osjećate produktivno te vam služi kao odskočna daska za postizanje većih zadataka.

No način na koji koristite ovo pravilo je krucijalan. Očistite posuđe odmah nakon jela, odgovorite na onaj e-mail koji ste dobili, zalijte biljke kad se oglasi podsjetnik za to. Da biste maksimalno iskoristili ovo pravilo i povećali svoju produktivnost, redovito organizirajte svoj radni prostor, uključujući mape na računalu, pripremite svoj radni prostor i prikupite resurse koji su vam potrebni za sljedeći radni dan, pripremite i odjeću za sastanak.

Također, pravilo “dvije minute” može biti korisno i u našim osobnim odnosima. Ako nam je potrebno manje od dvije minute da se javimo prijatelju ili članu obitelji, odmah to napravimo bez odgađanja. Ovo pravilo korisno je jer nam pomaže da budemo prisutniji i da se više posvetimo onima koje volimo.

No, svaku je naviku teško integrirati u svoju svakodnevicu i nemojte se osjećati loše ako vam već sutra ne uspije. Krenite pomalo. Detektirajte u kojem momentu volite najviše “zabušavati” i krenite otud. Je li to stavljanje posuđa u perilicu ili pospremanje odjeće u sobi? Ili uvijek odgađate odgovoriti kolegi na e-mail? Promijenite jednu od tih stvari i onda prijeđite na sljedeću. Sretno!

 

Foto: Unsplash